Križevački srednjoškolci predstavili proizvode i poduzetničke ideje

Autor: Ivan Tominac , 30. prosinac 2021. u 22:00
Učenici 4. razreda smjera Agrotehničar/PD

Suradnjom Srednje gospodarske škole Križevci i Križevačkog poduzetničkog centra mladi bi mogli postati i poduzetnici.

Ulaganje u primjenjiva znanja mladih neophodno je za njihov rast, a upravo takav pristup zauzeli su i u Srednjoj gospodarskoj školi u Križevcima.

Tamo obrazuju mlade za strukovna zanimanja iz područja poljoprivrede, a inicijativom profesorice Gorane Pavičić i suradnjom Srednje gospodarske škole Križevci i Križevačkog poduzetničkog centra (KPC), mladi strukovnjaci mogli bi postati i poduzetnici.

”Na suradnju me potaknula prva generacija maturanata u programu obrazovanja za stjecanje stručne kvalifikacije/zanimanja agrotehničar.

Naime, s ovom nastavnom godinom trebala sam im prvi puta početi predavati predmet Vježbenička tvrtka. Budući da je plan i program zahtjevan i opširan htjela sam učenicima te nastavne cjeline približiti kroz radionice, vježbe i zadatke. B

udući da u gradu imamo instituciju KPC pomislila sam zašto ne napraviti suradnju s njima, a direktorica Jelena Velić bila je oduševljena idejom te smo se obje prihvatile posla”, rekla je idejna začetnica ove suradnje i profesorica Gorana Pavičić.

Buđenje potencijala
Učenici 4. razreda smjera Agrotehničar su zahvaljujući ovoj inicijativi uspjeli povezati teorijsko i praktično znanje, ali i poboljšati svoje kompetencije i vještine u osnivanju i organiziranju poslovanja te osmišljavanju inovativnih vrsta poljoprivrednih proizvoda i usluga.

Da se u srednjoškolcima ove škole zbilja kriju poduzetnički potencijali govore i njihove ideje -Dora sirevi i proizvod kozji sir s kiselim krastavcima, Wine drip i proizvod vina u šumećoj tableti i ŠČ te Proteini i proizvod proteinskog napitka sa žitaricama.

U drugom polugodištu nastavljaju suradnju u sklopu predmeta ”Samostalno vođenje gospodarstva”, gdje će učenici trećeg razreda samostalno izrađivati poslovne planove svojeg gospodarstva i predmeta ”Organizacija poljoprivredne proizvodnje” kroz kojeg će spoznati važnost mjera i poticaja kao oblika financiranja u poljoprivrednoj proizvodnji te izrađivati prijave na natječaje.

Ovakav pristup, osim što u mladima budi poduzetnički potencijal, rješava velik problem financijske pismenosti među mladima. Mladi ovako stječu znanja o upravljanju financijama koja bi im mogla biti vrijedan input u onom trenutku kada završe sa svojim srednjoškolskim obrazovanjem i upoznaju se s onime što se zove tržište.

”Ako nemaš financijske izvore i financijsku podlogu nemaš niti mogućnosti ostvariti svoje poslovne ideje i projekte. Učenici su u okviru predmeta Vježbenička tvrtka istraživali kako financirati svoje poslovne ideje, proučavali koja banka nudi koje mogućnosti financiranja, ima li kakvih financijskih potpora i mjera koje bi bile u skladu s njihovim djelatnostima, bilo je tu ideja i o financijskim partnerstvima. Suradnja i komunikacija s KPC-om bila je u tom segmentu od iznimne važnosti u smislu davanja smjernica kuda, kako krenuti vezano uz financije”, ističe Pavičić.

Za uspjeh ove suradnje bio ključan interes učenika, ali i želja KPC-a da sudjeluje u stvaranju mladih poduzetnika njihova kraja. ”U ovoj suradnji istaknula bi dvije stvari. Prije svega izuzetnu predanost, marljivost i kreativnost prema vježbama i zadacima na čelu s učenicima Dorom Oblaković, Jurom Šoštar i Lukom Picigom kao direktorima osmišljenih tvrtki.

Kao drugo je predanost tima Križevačkog poduzetničkog centra, posebice direktorice koja je od samog starta podržala ovu ideju za suradnjom”, rekla nam je naša sugovornica.

Iako je ovakav pristup često karakterističan za ekonomske škole, u Srednjoj gospodarskoj školi Križevci razbijaju taj stereotip. U 4. razredu srednje škole za zanimanje Agrotehničar baziraju se na vježbe i zadatke vezane uz tvrtke s poljoprivrednom djelatnošću, koja je ujedno i osnova njihova obrazovanja.

Kotačić promjene
”Plan i program postoji i njega se svakako treba držati, ali je na nama profesorima mogućnost odabira načina kako ćemo taj plan i program provesti. Želimo čim više približiti i predočiti učenicima znanje, a smatram kako je najbolji način za to praktična nastava, praktične vježbe i zadaci što je zapravo i karakteristika naše škole.

Budući da u školi imamo ratarski, vrtlarski, voćarski, govedarski, mljekarski i strojarski praktikum nastojimo povezati teoriju i praksu što je više moguće. Velika stvar u svemu tome je i podrška ravnatelja Tonija Svobode”, rekla je Pavičić.

Osmišljene tvrtke pokazale su da kotačić promjene dolazi iz samih škola koje, kako je natuknula i sama profesorica, ponekad same moraju preuzeti inicijativu.

”Očekivanja po završetku srednjoškolske godine su svakako sposobnost i samostalnost učenika da pokrene svoju vlastitu tvrtku, a sudeći prema njihovom predanom radu prema samo osmišljenim tvrtkama vjerujem da će učenici, ako se odluče na taj poduzetnički pothvat jednog dana, svakako uspjeti bez obzira na to što su pohađali samo poljoprivrednu školu”, zaključila je Pavičić

Komentirajte prvi

ORGANIZATOR
ZLATNI PARTNER
PARTNER
PARTNER
partner
PARTNER
partner
partner

New Report

Close