Uspjeh na inozemnom tržištu duguju vlastitom brendu

Autor: Darko Bičak , 15. lipanj 2015. u 22:00
Većina kolekcije dječje odjeće Froddo radi se po najvišim standardima za svjetsko tržište

Tvrtke koje razviju vlastiti brend mogu puno bolje uspjeti na zahtjevnom svjetskom tržištu.

Iako generalno hrvatska kožarska industrija zadnjih godina bilježi svoj veliki rast, glavni razlog tome su velike multinacionalne korporacije poput Boxmark Leathera i Wollsdorfa koje su u našoj zemlji otvorile svoje pogone.

Problem je da vrlo mali broj proizvođača ima izgrađeni vlastiti brend kojim bi mogao konkurirati na tržištu. Varaždinska tvrtka Galko, koja proizvodi torbe i kožnu galanteriju, je jedna od onih koje se na tržištu žele pozicionirati s vlastitim brendom. No, Božidar Ledinko, vlasnik Galka, kaže da je malim tvrtkama, bez konkretnije pomoći države, dosta teško izgraditi brend na tržištu koje broji tisuće igrača i 500 milijuna potrošača. Vlastiti brend, više ili manje uspješno, već niz godina njeguju domaći proizvođači kožne obuće poput Borova i Ivančice.

 

40godina

Ivančica plasira dječju obuću u zemlje Europe te Sjevernu Ameriku

Upravo je Ivančica iz Ivanca primjer kako se postojeći brend može sačuvati te dalje razvijati na zahtjevnom, ali vrlo potentnom zajedničkom tržištu Europske unije. "Ivančica je na izvoznom tržištu prisutna već više od 40 godina, od čega smo gotovo 30 godina povezani sa našim inozemnim partnerom, čija nas je suradnja u proteklih nekoliko godina dovela među najizvrsnije izvoznike. Strategija razvoja fokusirana je na razvoj vlastitog branda i razvoj tržišta s ciljem povećanja udjela vlastitih proizvoda u ukupnom izvozu.

Izvozimo u više od dvadeset zemalja diljem svijeta, a najznačajnija tržišta su Njemačka, Velika Britanija, Francuska, Austrija, SAD i Kanada. Fokusirani smo na Njemačku, koju smatramo velikim potencijalom s obzirom da se radi o tržištu sa nešto više od 80 milijuna stanovnika sa dobrom kupovnom moći", kaže Nada Zver. Direktorica ove uspješne tvrtke pojašnjava da im u praćenju trendova na tržištu, osim vlastitih posjeta raznim tržištima i sajmovima, koriste i podaci međunarodne modne agencije i alata WGSN čiji stručnjaci pružaju duboki uvid u analizu potrošača, mode i dizajnerskih trendova. 

Dječja obuća

Nakon akvizicije brenda Bambi, proširili asortiman

Iako je Ivančica prisutna već 60-ak godina u proizvodnji obuće, njihov veliki razvoj kreće s brendom dječje obuće Froddo, a 2013. je preuzet već etabliran brend Bambi. Kako pojašnjava Nada Zver, direktorica tvrtke, objedinjavanjem znanja i vještina u dizajnu i razvoju kao odgovor na zahtjeve inozemnih tržišta, odlučili su da Froddo preuzme najbolje karakteristike oba brenda.

Komentirajte prvi

New Report

Close