Termini održivi razvoj i društvena odgovornost postali su gotovo svakodnevni u poslovnoj komunikaciji. Često ih koristimo kako bismo označili skupove koncepata za koje imamo osjećaj da su jako važni za uspješnost poslovanja poduzeća ili društveni napredak. Upravo zbog njihove općenitosti, često ih se reducira na sinonime puno užih pojmova. Ponekad ih koristimo kako bismo opisali tek pojedine dijelove funkcioniranja organizacijskog ili društvenog sustava.
Takva shvaćanja i ponašanja nisu neobična kad se suočavamo s vrlo velikim, krovnim, konceptima koji u sebi sadrže mnoštvo povezanih procesa, ponašanja, poslovnih praksi, politika, međunarodnih platformi i propisa. U Hrvatskoj se inicijative usmjerene na održivi razvoj i odgovorno poslovanje razvijaju već dva desetljeća, ali se zanimanje poslovnog sektora pojačalo tek posljednjih nekoliko godina. To je zasluga nekih udruženja koja promiču održivost i odgovornost, pojedinih poduzeća, jačanja trendova, a dijelom i razvoja međunarodnih inicijativa i propisa. Gospodarska kriza bila je dodatni poticaj, jer je postalo jasno da samo one organizacije koje imaju duboko ugrađene procese održivosti i odgovornosti imaju visoku razinu otpornosti i dovoljnu snagu da se brže prilagode izazovima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu