Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Hrvati najmanje cijene poduzetnike

Autor: Darko Bičak
06. rujan 2017. u 21:59
Podijeli članak —
Foto: Marko Prpić / Pixsell

“Problem je u suradnji istraživačkog i poduzetničkog sektora te u razvijanju poduzetničkih kompetencija”.

Hrvatska je godinama na začelju po kvaliteti poduzetničke okoline kao i kvaliteti regulatornog okvira, pokazuje istraživanje Gobal Entrepreneurship Monitor koje je obuhvatilo 66 zemalja. Kako je jučer u Rijeci pojasnila Slavica Singer, voditeljica ovog projekta za Hrvatsku, radi se o najvećem istraživanju poduzetništva u svijetu koje se provodi od 2002. te obuhvaća zemlje koje ukupno čine 85 posto globalnog BDP-a i imaju oko 69 posto svjetskog stanovništva.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

“Hrvatski regulatorni okvir za poduzetnike treba učiniti jednostavnijim, a Vladine politike prema regulativi izmijeniti, jer su nam promjene u poduzetništvu i poduzetničkom okruženju nužne i hitne”, kazala je Singer. Dodaje da analiza pokazuje da je Hrvatska talac poduzetničkih pothvata koji su pokrenuti iz nužde i očaja, a ne zbog prepoznavanja nove poduzetničke prilike i nove poduzetničke ideje. Stanje opterećuje i to što poduzeća ulažu u nove, često uvozne tehnologije, ali ne stvaraju nove i inovativne proizvode. “Lani je Hrvatska imala više poduzeća koja uvode nove tehnologije od europskog prosjeka, ali je novih proizvoda imala manje od prosjeka.

Hrvatska je godinama na začelju po kvaliteti poduzetničke okoline kao i kvaliteti regulatornog okvira, pokazuje istraživanje Gobal Entrepreneurship Monitor koje je obuhvatilo 66 zemalja. Kako je jučer u Rijeci pojasnila Slavica Singer, voditeljica ovog projekta za Hrvatsku, radi se o najvećem istraživanju poduzetništva u svijetu koje se provodi od 2002. te obuhvaća zemlje koje ukupno čine 85 posto globalnog BDP-a i imaju oko 69 posto svjetskog stanovništva.

“Hrvatski regulatorni okvir za poduzetnike treba učiniti jednostavnijim, a Vladine politike prema regulativi izmijeniti, jer su nam promjene u poduzetništvu i poduzetničkom okruženju nužne i hitne”, kazala je Singer. Dodaje da analiza pokazuje da je Hrvatska talac poduzetničkih pothvata koji su pokrenuti iz nužde i očaja, a ne zbog prepoznavanja nove poduzetničke prilike i nove poduzetničke ideje. Stanje opterećuje i to što poduzeća ulažu u nove, često uvozne tehnologije, ali ne stvaraju nove i inovativne proizvode. “Lani je Hrvatska imala više poduzeća koja uvode nove tehnologije od europskog prosjeka, ali je novih proizvoda imala manje od prosjeka.

Problem je u suradnji istraživačkog i poduzetničkog sektora te u razvijanju poduzetničkih kompetencija”, navodi Singer. Kada je riječ o percepciji poduzetničkih prilika, ona je u Hrvatskoj rasla do 2008., a onda ponovno pada, tako da poslovne prilike u Hrvatskoj sada vidi 24,6 posto ispitanika, što je za trećinu slabije od EU prosjeka, a tri puta slabije od Švedske. Od svih promatranih zemalja, Hrvati najmanje smatraju da su poduzetnici ugledni članovi društva.     

Autor: Darko Bičak
06. rujan 2017. u 21:59
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close