Ekonomičnost električnog automobila na primjeru Renaulta Zoe

Autor: Promo , 03. travanj 2019. u 09:08
Foto: Promo

Izračun je napravljen uz ugovor o održavanju na četiri godine, odnosno 200.000 kilometara.

Osnovna je tvrdnja da se vožnja električnim automobilom najviše isplati onima koji najviše pridonose emisiji stakleničkih plinova u prometu, a to znači onim korisnicima koji tijekom radnog dana naprave od 150 do 180 km uz manju brzinu vožnje, a time i manju potrošnju energije, Renault Zoe u osam je godina isplativ praktično svima koji na godinu prijeđu prosječan broj kilometara korisnika automobila u Hrvatskoj. Za takav način vožnje bateriju je potrebno puniti manje od dvaput tjedno.

Renault Zoe se zbog pristupačne cijene, u usporedbi s drugim električnim automobilima, zbog velikog kapaciteta baterije (41 kWh) i relativno velike unutrašnjosti, po prostornosti svrstava između automobila veličine Clija i Megana, i idealan je automobil za korisnika koji živi npr. u Karlovcu ili u Varaždinu i svaki se dan vozi na posao u Zagreb (ili obratno).

Po scenariju isplativosti upotrebe Renaulta Zoe u vožnji 180 km na dan, 21 radni dan mjesečno s noćnim punjenjem (snaga 7,4 kW jednofazno ili 11 kW trofazno, potrebno je instalirati domaću punionicu, cijene oko 8000 kuna), korisnik koji bez električnog automobila potroši u kućanstvu 185 kW električne energije po visokoj tarifi i 210 kW po niskoj tarifi, poveća potrošnju energije po niskoj tarifi za 966 kWh (21 radni dan x 46 kWh bruto potrošene električne energije). (Pri izračunu su uvažavani gubici kod punjena, jer je za punjenje baterije kapaciteta 41 kWh uzeta u obzir potrošnja energije 46 kWh na noć.) U svakodnevnom prometu, ovisno od okolnostima uporabe, bruto potrošnja može biti i manja pa i gubici kod punjenja mogu biti manji.

Izračun je napravljen uz ugovor o održavanju na četiri godine, odnosno 200.000 kilometara. Usto, jamstvo na bateriju Renaulta Zoe vrijedi osam godina ili 160.000 km bez obzira na način i broj punjenja. Usporedili smo Renault Zoe R40 Life (256.400 kn) čija konačna cijena uz poticaje FZOEU u visini od 80.000 kn iznosi 176.400 kn i standardne modele Renault Clio Intens TCe 90 (benzin) za 113.400 kn i Renault Clio Intens dCi 90 (dizel) za 127.400 kn. Trošak održavanja u četiri godine za električni automobil iznosi 3.424 kn, za benzinski 9.473 kn, za dizelski 10.983 kn. Automobili su usporedivi po snazi motora i opremi, iako je Zoe nešto prostraniji i ima veći prtljažnik.

Prema opisanom scenariju uporabe (180 km na radni dan, 21 radnih dana, punjenje noću po manjoj tarifi) mjesečni račun za struju povećat će se za 549 kn (to je trošak energije za vožnju), a uz potrošnju dizelskog Clia 4,8 l/100 km i benzinskog 6,1 l/100 km, mjesečni trošak za gorivo iznosi 1.751 kuna, odnosno 2.154 kuna. U četiri godine uštede sa Zoejem iznose 57.698 kuna u usporedbi s dizelskim automobilom i 77.040 kuna u usporedbi s benzinskim. Ima li korisnik Zoeja mogućnost besplatnog punjenja, onda se ušteda povećava za dodatnih 26.352 kn.

Zbrojimo li cijenu Zoeija (uz poticaje FZOEU), troškove održavanja i trošak energije, odnosno goriva, Renault Zoe po opisanom scenariju u četiri godine korisnika košta 206.176 kuna, Renault Clio Intens dCi 90 222.431 kn, a Renault Clio Intens TCe 90 226.265 kn. A opravdanost postojanja poticaja FZOEU za kupnju Renaulta Zoe dokazuje činjenica da u četiri godine vožnje po opisanim scenariju dizelski auto ispusti 21 tonu CO2, benzinski 23 tone CO2, a Zoe ni grama!

New Report

Close