Dječačku želju o vlastitim tenkovima Imoćani sa zagrebačkom adresom pretvorili u uspješnu poslovnu ideju

Autor: Lucija Špiljak , 21. ožujak 2022. u 08:01
Igraonica je gotovo u potpunosti hrvatski proizvod - dizajn, obrada i sastavljanje tenkova radi se u uredima Iron Bulla u ZICER-u/T. Miletić/PIXSELL

Želja za pokretanjem svog biznisa, svjetska popularnost kompjuterskih tenkovskih igara i generalno loše stanje u struci je motiviralo ekipu s fakulteta – Paljušić, Budanko, Roguljić, Gospodnetić, Šiško – da se odluče za drugačiji poslovni put.

U prosincu prošle godine u zagrebačkom Arena centru otvorena je prva tenkovska igraonica u svijetu Iron Bull istoimenog tehnološkog startupa. U 700 četvornih metara odvijaju se prave tenkovske borbe koje uključuju američku i njemačku flotu; replike tenkova iz Drugog svjetskog rata. U svijetu nema robotskih igraonica dostupnih širokoj javnosti što hrvatski Iron Bull čini svojevrsnim pionirom u live robot gamingu.

Za to su zaslužni Imoćani sa zagrebačkom adresom Mario Jukić i Ante Strinić, najbolji prijatelji koji od predškolskih dana zajedno maštaju o vlastitim robotima tenkovima.

Usto su, naravno, i veliki ljubitelji povijesti, što se primijeti po pomno biranim tenkovskim modelima kao što su King Tiger, Tiger, Panzer IV, Panther. Njihova se dječačka želja o vlastitim tenkovima zadržala do fakultetskih dana kada se krenula konkretnije razvijati u pravu poslovnu ideju.

“Kolegu Strinića znam još od vrtića u Imotskom gdje smo i postali životni prijatelji. Veći dio ekipe iz Iron Bulla upoznao sam na Rudarsko-naftno-geološkom fakultetu, a ostatak dok je startup još bio u fazi formiranja.

Većina nas je intenzivno igrala kompjuterske igre, odrasli smo na Lan zabavama gdje si trebao fizički biti u istoj sobi kako bi igrao s prijateljima, što je ostavilo i dubok utisak na samu poslovnu ideju.

Želja za pokretanjem svog biznisa, svjetska popularnost kompjuterskih tenkovskih igara i generalno loše stanje u struci je motiviralo ekipu s fakulteta – Paljušić, Budanko, Roguljić, Gospodnetić, Šiško – da se odluče za drugačiji poslovni put. Iako je za sve nas to bio prvi izlet u poduzetničke vode, za tu smo odluku donijeli dosta olako i gledajući u retrospektivi naivno, ali da nije bilo tako, vjerojatno danas ne bismo bili gdje jesmo.

Naknadno su se priključili kolege Medić, Labinac i Lukić te partneri koji su imali iskustva u poduzetništvu što je zasigurno pomoglo rastu i razvoju tvrtke te formiranju konačnog poslovnog modela”, priča nam suosnivač i glavni izvršni direktor Iron Bulla Mario Jukić, inače naftni inženjer.

300

četvornih metara površina je makete grada u kojem se odvija bitka između 12 tenkova

Povratak gejmera u igraonice
Danas igrači u igraonici Iron Bulla biraju jednu od dvije strane – američke ili njemačke tenkove – a potom se penju na podij za igrače. Između dva suprotstavljena podija nalazi se maketa grada na 300 četvornih metara gdje se odvija tenkovska borba. Svakim tenkom upravljaju dva igrača, vozač i topnik, a kako bi uspješno nadigrali svoje protivnike, igrači moraju stalno komunicirati.

U svakom timu je maksimalno šest tenkova, odnosno 12 igrača. Tenkovi su opremljeni kamerama, mehanizmom za ispucavanje plastičnih metaka i senzorima za detekciju mjesta pogotka. Slobodni termini i rezervacija dostupni su na web stranici ironbull.hr.

Jukić kaže da je interes bolji nego što su se nadali. Premda je svijet već ranije oduševila igrica World of Tanks gdje se šira publika upoznala s tenkovima, Iron Bull je sasvim novo iskustvo koje gejmere vraća u igraonice.

“Do sada je popunjenost otvorenih termina bila preko 70 posto, što je rezultat isključivo organskog marketinga kako nismo imali ozbiljnijih marketinških kampanja od samog otvaranja igraonice. Ono što ovaj koncept igre čini izrazito zanimljivim je vraćanje gejmera u igraonice i poticanje socijalne interakcije na razini dvojice igrača u jednom tenku, ali i na razini cijelog tima. Radi te socijalne komponente koncept su prepoznale mnoge tvrtke i dobivamo puno upita za team building aktivnosti i proslave rođendana”, kaže Jukić.

Tenkom upravljaju dva igrača, jedan ga vozi a drugi ispaljuje plastične metke/T. Miletić/PIXSELL

Dvadesetak investitora
Igraonica je gotovo u potpunosti hrvatski proizvod. Dizajn, obrada i sastavljanje tenkova radi se u uredima Iron Bulla u Zagrebačkom inovacijskom centru (ZICER). Tenkovi su napravljeni od aluminijskih okvira, CNC glodanih komponenti suspenzije i 3D printanog plastičnog oklopa, a posebni namještaji, sustav zvuka i osvjetljenja proizvod su hrvatskih tvrtki, inače Iron Bullovih partnera.

U projekt su uložili 40 posto više od planiranog zbog drastičnog rasta cijena, a osim poskupljenja materijala i komponentni, Jukić kaže da su velike probleme imali i s rokovima isporuke.

Trenutno je Iron Bull u fazi redizajniranja tenkova i uvođenja druge generacije opreme u igraonicu. Nastupit će u lipnju ove godine na najvećem sajmu obrambene tehnike Eurosatory 2022 u Parizu, s mini igraonicom za sve posjetitelje sajma.

Nakon redizajna planiraju otvaranje prve igraonice u Beču i franšiziranje Iron Bull igraonica na principu ‘ključ u ruke’. Oduševili su brojne posjetitelje u Las Vegasu na CES-u, najvećem svjetskom sajmu potrošačke elektronike, a upiti im unazad nekoliko mjesec stižu odasvud.

“Prvi franšizeri će, kako se čini, biti Europljani, tj. Austrijanci, Nijemci i Francuzi, a dalje se nadamo ulasku na američko i azijsko tržište. Interes za franšiziranjem nas je zapravo iznenadio na našem prvom nastupu na CES-u u Las Vegasu 2020. godine, kada smo po prvi puta dobili širu sliku o industriji franšiziranja i samom interesu za taj poslovni model.

Svaki posjet iza toga je samo potvrda tog prvotnog iskustva i zapažanja. Ono što želimo napraviti je franšiziranje na principu ‘ključ u ruke’ što se tiče dijela igraonice koji se odnosi na tenkove, mapu i svu potrebnu IT infrastrukturu.

Ostatak ugostiteljskog objekta treba, sukladno standardnim franšizama, pratiti stroge kriterije i standarde davatelja franšize koji su definirani knjigom arhitektonskog standarda. Očekujemo eksponencijalan rast broja franšiza koji podrazumijeva konzervativne brojeve franšiza u samom početku dok se brend ne probije na određena tržišta, te zatim znatno veće brojeve zbog širenja franšiza kroz lance zabavnih i šoping centara”, kaže Mario Jukić u čiji je startup dosad uložilo više od desetero ljudi, uglavnom osnivači i privatni investitori.

Trenutno je u njihovu timu više od 20 ljudi, od osnivača i stalnih zaposlenika do studenata i praktikanata, a očekuju potrebu za još većim brojem ljudi kako raste interes na tržištu. Tim je u procesu osiguravanja runde investicije koja bi im omogućila ostvarivanje tehnoloških i razvojnih ciljeva te poslovno i pravno pripremanje tvrtke za proces franšiziranja.

Komentirajte prvi

ORGANIZATOR
Glavni partner
Partneri

New Report

Close