Cilj nas i klijenata je da do krizne situacije niti ne dođe

Autor: Lucija Špiljak , 09. travanj 2021. u 10:18
Enea Hasukić/PD

Enea Hasukić, direktorica PR-a i strateških komunikacija u agenciji Grizli komunikacije, o kriznom PR-u.

“Globalna pandemija koronavirusa ograničila je ranije dostupne mogućnosti za komunikaciju i unijela nove paradigme”, pojašnjava Enea Hasukić, direktorica PR-a i strateških komunikacija u agenciji Grizli komunikacije, s kojom smo razgovarali o kriznom komuniciranju za kojim je sve više tvrtki u izazovima pandemije izrazilo potrebu.

Hasukić kaže kako takva izazovna vremena zahtijevaju i kvalitetne komunikacijske stručnjake pa je i potražnja veća nego ikad, a tvrtke su na teži način naučile koliko je važno u krizi ulagati u marketing i komunikaciju.

Poslovanje tvrtki u novo je doba odgovornije i savjesnije, a Hasukić ističe i neizostavni dio izgradnje reputacije i načina kako tvrtka pomaže zajednici – društveno odgovorno poslovanje. Istovremeno upozorava i kako se kriza zbog brojnih komunikacijskih kanala može pojaviti kad se najmanje očekuje i krenuti naizgled bezazleno, primjerice od samo jednog komentara korisnika na društvenim mrežama.

“Zato je ključno razumjeti da krizna komunikacija nije ona koja nastaje kad se dogodi kriza, već obuhvaća i sve radnje poduzete da do takve situacije uopće ne dođe. U najviše slučajeva krizne situacije su se mogle vrlo jednostavno prevenirati i zato je potreban angažman komunikacijskog stručnjaka”, pojašnjava Hasukić, dodajući da treba imati ne samo plan B, već i C i D, promišljeno upravljati budžetima i odabrati kvalitetne komunikacijske alate, uz spremnost na prilagodbu na sve nove uvjete.

Puno se toga može spriječiti

“Većina naših klijenata ima potrebe za kriznom komunikacijom. Cilj je zajednički – da do krize ne dođe. Svaka industrija je drugačija, neke su već u početku percipirane kao visokorizične, druge se često susreću s kriznom komunikacijom jer su neprestano u kontaktu s klijentima. Glavni temelj svake strategije i plana kriznog komuniciranja jest kvalitetna analiza okruženja, međutim još je važnije uspostavljanje kvalitetnog odnosa klijent – agencija.

Klijentima na početku suradnje naglasimo da na našu agenciju primijene isti pristup koji imaju sa svojim odvjetničkim uredima – iskrenost i otvorenost su ključni u komunikacijskim aktivnostima, a osobito u kriznoj komunikaciji. Nakon prikupljanja svih informacija, razvija se detaljna strategija i plan, s razradom mogućih scenarija, alata, ishoda koje možemo očekivati i kako bi se na njih trebalo odgovoriti”, pojašnjava Hasukić proces.

12

zaposlenika trenutačno ima agencija, raznih profila. Ove godine tim su povećali

Pritom naglašava kako je osim partnera, korisnika, medija te šire i stručne javnosti važno pažnju usmjeriti na zaposlenike i stvoriti zajedništvo u tvrtki tijekom krize.

Hasukić je stručno prokomentirala i komunikaciju Stožera civilne zaštite tijekom pandemije, za koji kaže da je imao svoje svijetle trenutke kada su ujedinili naciju, ali i manje svijetle uz popratnu reputacijsku štetu.

“Najveći izazov u pandemiji je pravovremeno komuniciranje u moru tzv. fake newsa, ali i jasnoća komunikacije i uputa građanima. Ovo je uistinu jedinstvena situacija u kojoj se nitko ranije nije našao. Loša krizna komunikacija najčešće se ogleda kad ključni sugovornik izgubi strpljenje i krajnji cilj iz fokusa pa počne primjerice uzvraćati ad hominem argumentacijom i napadima, izbjegava jasan odgovor i vrlo očito skreće temu, svađa se ili čak vrijeđa… To je kao da osobi koji vas kritizira doslovce u ruke uručite materijal s kojim će vas dodatno napasti. S druge strane, svi smo mi ljudi, osobito kad ste prisiljeni na improvizaciju. Vrlo često se improvizira umjesto planira, što nikako nije dobro kada govorimo o kriznoj komunikaciji, jer se puno toga može prevenirati”, ističe Hasukić.

Spremni u bilo kojem trenutku

Grizli je nedavno postao komunikacijski partner Nexe grupe, najvećeg regionalnog proizvođača materijala, a suradnja osim hrvatskog tržišta podrazumijeva i komunikacijske aktivnosti u regiji – Srbiji te BiH.

“Nexe grupa, osim inovativnosti, odličnih rezultata i kvalitetnih društveno odgovornih projekata predstavlja vrijednosti potpuno kompatibilne s našom agencijom – svaki izazov se može prebroditi i svaka kriza je prilika da se vratite još jači. Naše iskustvo u strateškoj komunikaciji i činjenica da imamo odlične reference iz građevinskog sektora omogućile su nam da s Nexe grupom još jednom iskoračimo i na međunarodno tržište”, kaže Hasukić.

Povećali su tim za nekoliko novih zaposlenika i trenutno ih je 12 – od copywritera, dizajnera, voditelja projekata do stručnjaka za odnose s javnošću i community managera. „Kao agencija koja primjenjuje 360° pristup u komunikaciji, spremni smo u bilo kojem trenutku osmisliti i isporučiti oglašivačku kampanju, dizajn vizualnog identiteta i drugih materijala, kampanju u domeni odnosa s javnošću i društvenih mreža, organizaciju događaja, edukaciju“, navodi Hasukić. Osim što su povećali broj ljudi u timu, rastao je i broj klijenata. Uz NEXE Grupu riječ je o klijentima iz automobilske industrije, poput tvrtke ALD Automotive, te tech divovima poput M San Grupe i tvrtke BISS, a uskoro će predstaviti i novu suradnju s jednom globalnom međunarodnom organizacijom.

U 2021. pažnju su usmjerili na širenje poslovanja, nove klijente, dodatna zapošljavanja i edukacije. Među Grizlijevim zanimljivim projektima je i podcast u kojem u svom uredu u zagrebačkom Sky Officeu ugošćuju zanimljive i inspirativne sugovornike iz različitih industrija i područja koji dijele svoj životni put i razmišljanja. „Nebrojeno puta su nas upravo gosti naših podcasta potaknuli na promišljanje o načinu na koji poslujemo i što možemo bolje i drugačije. S istom mišlju smo zakoračili u 2021. – želimo učiti, razvijati se i pružati najbolju moguću komunikacijsku podršku našim klijentima“, zaključuje Enea Hasukić.

Komentirajte prvi

New Report

Close