Bez prilagodbe trendovima vrlo brzo se gubi korak s konkurencijom

Autor: Marta Duić , 16. listopad 2015. u 14:28
Foto: Nikola Ćutuk / Pixsell

Na Poslovnom uzletu grada Rijeke poduzetnici i obrtnici su na edukaciji Ministarstva poljoprivrede imali priliku saznati…

Na Poslovnom uzletu grada Rijeke poduzetnici i obrtnici su na edukaciji Ministarstva poljoprivrede imali priliku saznati kako do novca iz EU fondova za razvoj ruralnog turizma, HBOR ih je naučio kako kako do povoljnih sredstava za kreditiranje vašeg gospodarstva.  

Doznali su i kako napisati kreditni zahtjev koji će bankama biti neodoljiv, kako osvojiti tržište učinkovitim i povoljnim oglašavanjem na Googleu i Facebooku te kako uz Cloud usluge ured može biti tamo gdje ste vi. Naučili su koja su ključna pravila za motiviranog i uspješnog poduzetnika, saznali su koliko je brending važan turizmu, kako započeti vlastiti posao, kako im restrukturiranje i faktoring mogu pomoći u poslovanju, a HGK ih je informirao o novi trendovi u turizmu za ugostitelje i iznajmljivače. 

Nedo Pinezić iz HGK koji je održao edukaciju Saznajte koji su novi trendovi u turizmu za ugostitelje i iznajmljivače, ističe kako novi, milenijski turisti traže novi doživljaj. Smatra kako njihovo putovanje cilja na istraživanje nove destinacije, upoznavanja s lokalnim stilom života, dobivanje uvid u povijest kraja kojega posjećuju, prirodne znamenitosti, kulturu stola, zabave, običaja. Kako kaže, praćenje trendova u turizmu spada u dio godišnjeg ciklusa poslovanja. 

Bez prilagodbe trendovima vrlo brzo se gubi korak s konkurencijom. Također, napominje da mnogi svoja iskustva dijele sa prijateljima u neposrednom kontaktu i putem društvenih mreža. ˝Dobro iskustvo je ujedno i najjači promotivni alat koji zapravo i najviše utječe na pozitivne rezultate hrvatskog turizma. Neinformiranost, inertnost prema stjecanju novih znanja i informacija obično vodi u slijepu ulicu. Danas biti u trendu znači biti vidljiv na globalnom turističkom tržištu i to tako da smo što manje ovisni o posrednicima. Ako smo dobri domaćini koji poštuju želje svojih gostiju i ako gostima omogućimo da nas predstave svojim prijateljima, onda možemo reći da smo "uvijek u trendu˝,a to nam dovodi nove goste i osigurava posao˝, zaključio je Pinezić.

Hrvoje Šarić i Željka Tihomirović su na svojoj edukaciji  Digitalni marketing u službi poslovnog uspjeha – saznajte kako učinkovito i povoljno oglašavati na Googleu i FB-u, poručili poduzetnicima kako im digitalni marketing omogućuje da stvari okrenemo u svoju korist i da uvijek znaju kako kotiraju  u svijesti korisnika. ˝ Već je i s vrlo malim budžetom moguće u „digitaliji“ ostvariti opipljive i mjerljive rezultate što je kod ulaganja u marketing ponekad odlučujući faktor˝,  smatraju Šarić i Tihomirović.

Tomislav Ceronja, koji je održao edukaciju Dobar domaćin razmišlja kao gost –brand strategija u turizmu, tvrdi da je turizam je grana koja se brzo razvija i podložna je trendovima stoga marketing u njemu igra veliku ulogu, a  brending u turizmu stvara identitet određene destinacije ili turističke usluge, razvija njezin karakter isticanjem posebnosti. Kako kaže, rezultat ulaganja u brending baziran je na jednostavnim preporukama, ocjenama posjetilaca, informacijama vezanim uz kvalitetu usluge jer u današnje vrijeme jedan gost je jednako vrijedan kao i stotine njih.

˝Moderni turisti raspolažu s daleko više informacija tako da više planiraju. Oni ne donose impulzivne odluke, pa samim time pasivnost od strane iznajmljivača, ugostitelja i čitave zajednice uz „Zimmer frei“ pristup više ne prolaze. Zato se treba aktivirati, treba pomno planirati kada, kako, gdje i na koji način potencijalnom gostu pružiti informaciju i prezentirati se na novi način. Razmislite i doći ćete do zaključka da trebate objektivno sagledati svoje prednosti i nedostatke i bez pretjerivanja ih istaknuti. Učinite sebe interesantnima. 

Razmišljajte šire jer brendiranjem sebe stvarate sliku zajednice u cjelini. Drugi korak je da prostudirate konkurenciju i  pronađete svoju jedinstvenu ponudu, teritorij na kojem vam nema premca, a zatim odredite optimalne budžete i kanale kojima ćete to komunicirati. Moderni alati koji su vam na raspolaganju bolji su i napredniji nego ikad, a ne koštaju mnogo˝, kaže Tomislav Ceronja

Nikola Nikšić iz Konter savjetovanja održao je edukaciju Restrukturiranje malih i srednjih poduzeća kao nova šansa te napominje kako danas aktualna dinamika promjena i globalna konkurencija, u uvjetima dugoročne krize lokalnog gospodarstva,  primoravaju gotovo sve poduzetničke organizacije da se kontinuirano mijenjaju i prilagođavaju, optimiziraju organizaciju i poslovanje i time osiguraju dugoročan opstanak i konkurentnost na tržištu.

˝Restrukturiranje se po svojim ključnim ciljevima može tretirati kao inovativni koncept kojim će organizacija će kroz korjenite promjene u poslovanju osigurati osobine izvrsnosti potrebne za dugoročni opstanak poduzeća. Taj se postupak transformacije provodi po određenim „pravilima igre“ koja se moraju dobro poznavati. Bitno je analizom financijskih izvještaja i generiranjem financijskih pokazatelja uspješnosti poslovanja doći do konkretnih saznanja o promjeni strukture financiranja poduzeća. Važno je znati kako analizirati aktivnosti i procijeniti koliko to utječe na fleksibilnost i rizičnost poslovanja poduzeća˝, kaže Nikšić.

Komentirajte prvi

New Report

Close