Agro uzlet: Kako dodatno osnažiti tržišni plasman

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 08. rujan 2016. u 13:58
Foto: Ivica Galovic/ PIXSELL

Agro uzlet jedinstveni je projekt u Hrvatskoj koji malim i srednjim poduzetnicima, obrtnicima i vlasnicima OPG-a pomaže napredovati na domaćem tržištu te ih isto tako učiniti konkurentnima i na izvoznim tržištima.

Ovog su četvrtka u sklopu projekta Agro uzleta na edukacijama sudjelovali poduzetnici općina Vrbanja i Bošnjaci te time usvojili različita znanja i vještine specifične za njihovo podneblje, a također su se i kroz brojne primjere iz svakodnevnog života te interaktivne radionice upoznali s načinima kako da dodatno osnažne svoj tržišni plasman.

Na predavanju „Zadružni proizvodi i brendiranje hrvatskog proizvoda“ koje su održale Ilda Stanojević, ravnateljica  Hrvatskog centra za zadružnog poduzetništva i Danijela Grizelj, savjetnica za odnose s javnošću Hrvatskog centra za zadružno poduzetništvo sudionicima je prezentiran projekt Hrvatski zadružni proizvod, po kojem će svi autohtoni i izvorno hrvatski zadružni proizvod, nositi licenciranu oznaku COOP. To će biti svojevrstan uzlet domaćih proizvoda iz radionice zadružnog poduzetništva, koji će se brendirati u Hrvatskoj i svijetu. Pojašnjeno je i da zadruga podrazumijeva dobrovoljno udruženje zadrugara unutar koje  svaki član sudjeluje neposredno dok se zajedničkim poslovanjem po načelu uzajmne pomoći unapređuje i zaštićuje gospodarski  i drugi profesionalni interes. Svi članovi zadruge mogu biti i pravne i fizičke osobe, svakom se članu omogućava samostalnost i pruža suradnju na zajedničkim poslovima poput nabave repromaterijala, marketinga ili administracije te se omogućava zajednički plasman roba i stvara snažniji poslovni sustav na tržištu.

Krešimir Kuterovac, agronom s dugogodišnjim iskustvom i direktor INAGRA-e (Upravljanje i savjetovanje u poljoprivredi), okupljenima je dao savjete kako pokrenuti svinjogojstvo. Nastavio je i s zaštitom poljoprivrednih proizvoda jer je upravo korištenje oznaka kvalitete u koje spadaju i zemljopisne oznake jedan od načina povećanja konkurentnosti poljoprivredno-prehrambenih proizvoda. Tijekom predavanja riječi je bilo i o tržišnim trendovima i potrebi označavanjem poljoprivredno-prehrambenih proizvoda. Polaznici su se upoznali s vrstama oznaka, pri čemu je poseban naglasak stavljen na zakonom definirane zemljopisne oznake: oznaku izvornosti i oznaku zemljopisnog podrijetla. Ujedno je prikazana i procedura zaštite zemljopisnim oznakama kao i prednosti i nedostaci takve zaštite.

Komentirajte prvi

New Report

Close