Uoči Martinja međimurski vinari predstavili mlada bijela vina

Autor: Marta Duić , 10. studeni 2018. u 13:00
Foto: Mlado Međimurje

Vina su kreirali svatko sa svojim osobnim pečatom, a osim što predstavljaju mlada vina, u pitanju su mladi vinarikoji povezivanje vide kao najbolji put u osvajanju tržišta.

Projekt MLADO Međimurje povezao je šest međimurskih vinarija- Cmrečnjak, Dvanajščak-Kozol, Kocijan,Kunčić, Preiner i Štampar koje su zajednički tržištu predstavile etikete svojih mladih, bijelih vina uoči Martinja.

David Štampar, Tea Dvanajščak, Marko Cmrečnjak, Petar Kocijan, Denis Kunčić i Nenad Preiner mlada vina kreirali su svatko sa svojim osobnim pečatom, a osim što predstavljaju mlada vina, u pitanju su mladi vinarikoji povezivanje vide kao najbolji put u osvajanju tržišta.

Da se od sorti silvanac zeleni, rizvanac, chardonnay, sauvignon, pinot bijeli i muškat žuti mogu dobiti mlada vina, potvrdili su enolog Miodrag Hruškar i  Siniša Lasan, sommelier i ocjenjivač na natjecanju Decanter World Wine Awards koji je ujedno predstavio i svaku od etiketa mladih vinara.

˝U Hrvatskoj na tržištu prva mlada vina uglavnom budu crna, primjerice portugizac i ovo je prvi put nakon Franje Josipa da je mlado bijelo vino spremno za tržište. U povijesti se u Baranji od mladih vina služio schiller, u Austriji junkerwein koje izlazi na tržište nekoliko dana prije Martinja˝, pojasnio je Miodrag Hruškar iz tvrtke Eno Expert.

Lasan ističe kako osim ubrzane vinifikacije, svih šest vina ima još jednu poveznicu, ona su laganog tijela, dobre svježine i imaju nizak postotak alkohola. ˝Međimurje je vrlo zapostavljena vinska regija u Hrvatskoj, što je šteta jer tamo za vrlo dobru cijenu nude kvalitetna vina što dokazuje i ovaj projekt˝, kaže Lasan.

Kako tvrde vinari, berbe su bile dosta rano, točnije od zadnjeg tjedna kolovoza pa do prve polovice rujna, a iako je grožđe bilo zdravo imalo je manje šećera pa su rezultat svježa i lagana vina.Lasan napominje kako se u Austriji mladih vina proda u količinama većim od 700.000 boca te kako je tržišni potencijal tih vina ogroman.

˝Naša vinarija već deset godina prodaje mlado vino Rizvanac i drago mi je da su se kolege odvažile na taj korak. Ne smijemo imati predrasude prema mladim vinima˝, poručuje Marko Cmrečnjak. 

 Martinje su u  Zagreb došli proslaviti i Dalmatinci, točnije PZ Putniković. Kako kaže Ana Barać, voditeljica doma vinarske tradicije u PZ Putniković, ova poljoprivredna zadruga ima  44 zadrugara koji obrađuju vinograde i grožđe nose k njima na obradu.

˝Od ovogodišnje berbe očekujemo 800 000 litara, a osim domaćeg tržišta prisutni smo i u Njemačkoj i SAD-u. Čak 80 posto naših vinograda je plavac mali. Ove je godine berba bila izvrsna i po kvaliteti i po kvantiteti, a prva vina PZ Putniković tržište može očekivati u ožujku˝, kaže Barać.

Slobodan Rosić ovoj je prilikom najavio Dane otvorenih vrata peljeških podruma koji se održavaju 1- prosinca.  ˝Prigoda je to da posjetite i naš Dom vinarske tradicije u sklopu vinarije u kojem je ono što mi volimo zvati muzej vina, izlošci starih stvari koje su se prije koristile u vinogradarstvu i vinarstvu˝, poručuje Barać.  

 

Komentirajte prvi

New Report

Close