Unatoč inflaciji i višim cijenama, popularnost skijanja i drugih zimskih sportova među hrvatskim građanima je u porastu. Prema novom istraživanju kompanije Visa čak 14 posto ljudi planira barem dva puta ove godine posjetiti planine, pri čemu će njihov boravak u visinskim predjelima većinom trajati 2-3 dana. Povećanje višestrukih broja odlazaka na skijanje u istoj godini potvrđuje nam i Maja Brlek, savjetnica za putovanja u agenciji Palma Travel.
“Polako se povećava broj onih koji na skijanje idu više puta u tijeku zime. Zaljubljenici u snježne radosti odlučuju se na barem jedno putovanje u trajanju od tjedan dana, a potom i na vikend odlaske na skijališta. Slovenija je zbog blizine posebno popularna kao vikend destinacija’’, svjedoči Brlek.
Rekordna godina
Skijaše su u europskim skijalištima ove zime dočekale više cijene nego prošle godine. Smještaj je u prosjeku sedam do deset posto skuplji, a iznos koji treba izdvojiti za ski-karate od pet do sedam posto je veći.
“Cijene su rasle u odnosu na prethodnu godinu, no s obzirom na cjelokupnu inflaciju, to nije bilo nešto značajno. Porast je bio desetak posto, i to većinom ski passevi, ali kad se gleda ukupan porast cijena, ne bih rekla da je to bilo nešto značajno. Onima kojima je cilj ići na skijanje, oni traže bilo što. Posebice oni koji rezerviraju u zadnji čas, tad im ni nije toliko važna cijena’’, kazala je Brlek.
Tako da, bez obzira na visoke cijene, u turističkim agencijama zadovoljno trljaju ruke. “Ova godina po količini interesa nadmašila je sve prethodne. S obzirom na to da na skijanje najčešće idu obitelji, brojni aranžmani bili su rasprodani još ljetos. Vjerujem da će uskoro postati tradicija rezervirati dosta unaprijed. Mi već sada imamo predbilježbe za iduću godinu’’, rekla je Brlek.
Da se na zimovanju ne štedi pokazuju i rezultati Visinog istraživanja prema kojem 47 posto ispitanika planira dnevno trošiti prosječno između 50 i 150 eura po osobi na zimskim praznicima, a sportske aktivnosti najčešće se kombiniraju s kulturnim iskustvima i opuštanjem tijekom odmora.
Osim uobičajenih aktivnosti poput skijanja i snowboardinga, popularne aktivnosti su i planinarenje, posjeti lokalnim znamenitostima, wellness tretmani i uživanje u gurmanskim delicijama. Ljubitelji skijanja većinski (61 posto) preferiraju za plaćanje koristiti kartice, pametne telefone ili pametne satove.

Jedini izazov bio je termin prvog dijela zimskih praznika za hrvatske školarce, s obzirom na to da na skijanje u Hrvatskoj tradicionalno najviše idu roditelji s djecom. Ove sezone od 23. prosinca do 7. siječnja, u visokoj sezoni, dok je drugi dio praznika predviđen za veljaču, točnije od 24. do 28. veljače.
“Malo je problematičan bio termin školskih praznika. Vezao je roditelje s djecom za visoku sezonu i određeni dio hotela i privatnih iznajmljivača u tom periodu su inzistirali na minimalnom boravku od 7 noći. Uz to, u terminu raspusta cijene su bile ponegdje i tri puta skuplje nego tjedan dana poslije’’, rekla je Nevenka Belančić, product menadžerica za skijanje u putničkoj agenciji Ban Tours.
Belančić vjeruje da bi interes bio i veći da su školski praznici bili razmješteni u neke povoljnije termine. No ipak, uz organizaciju, čini se da je velik broj hrvatskih građana ove godine uživao na domaćim i stranim skijalištima. Pola od 1201 ispitanika u dobi od 18 do 60 godina planiralo je svoj zimski odmor provesti unutar granica Lijepe Naše, a oni koji su se odlučili putovati, birali su Sloveniju, Austriju i Italiju. Prilikom odabira destinacije, građani posebnu pažnju posvećuju udobnosti i sigurnosti.
Kostelići promijenili sve
Usprkos tome što je odmor kraći, ali i skuplji od onog ljetnog, Belančić vjeruje da je ključno ispraviti krivu percepciju javnosti o tome da na skijanje odlazi samo bogatiji sloj društva. Prema njezinom iskustvu, uspješni hrvatski sportaši, proširili su popularnost ovog zimskog sporta.
“Žalosno je što se kod nas uvriježilo mišljenje da je skijanje nekakav hobi visokog društva, to uopće nije točno. Otkad su se Janica i Ivica Kostelić proslavili, puno se ljudi počelo javljati i brojni su zavoljeli skijanje, pa sada i svoju djecu redovito vode u škole skijanja’’, ističe Belančić.
Do kraja skijaške sezone, koja je obično početkom ožujka, u turističkim agencijama očekuju još dobrih rezultata, ponajviše zbog drugog dijela praznika koji nam još predstoji.
“Postoji interes za odlaskom na skijanje pri kraju veljače, kad su školski praznici, tako da će to opet biti termin s višim cijenama’’, zaključuje Belančić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu