Kada je 2011. mlada zagrebačka ICT tvrtka Knopso razvila virtualnu valutu “oke”, koja je u veljači 2012. preimenovana u “vingd”, šira javnost nije ni znala o čemu se radi. Samo dvije godine kasnije Vingd, koje ime je rebrendingom preuzela i sama tvrtka, ima 200.000 korisnika u Hrvatskoj, a među njegovim najvjernijim korisnicima su gledatelji, osnosno gledateljice, turske sapunice “Sulejman Veličanstveni”. Naime, RTL omogućuje gledateljima da putem interneta za tri vingda pogledaju novu seriju Sulejmana dan prije nego što ona bude emitirana u redovnom TV programu.
Nagrade za gledanje reklama
Iako se Vingdovi ne mogu doslovno pretvarati u kune, okvirno se radi o omjeru 1 vingd = 1 kuna. Virtualna valuta se može kupiti SMS-om, uplatom putem kreditne kartice, PayPala ili pak prepaid Ekesh bonom koji se kupuje na kiosku. Naravno, veća uplata donosi i dodatne bonuse pa se tako SMS-om do 10 kuna dobiva isto toliko vingdova. Za uplatu od 50 kuna dobiva se 75 vingodva, a za 200 kuna čak 350. Zanimljivo je da se vingdovi mogu zaraditi i čitanjem reklama ili komentiranjem sportskih događaja. Naravno, nije dovoljno puko klikanje na linkove reklama, već se nakon čitanja ili video spota mora i odgovoriti na 2-3 pitanja o detaljima te promocije. Točan odgovor najčešće donosi 2,5 do tri nagradna vingda. Bodove nije moguće neograničeno zarađivati na ovaj način jer se mogu otvarati samo osobno ponuđene reklame, a kojih je nekoliko tjedno. Majana Havranek, voditeljica razvoja klijenata u Vingdu, kaže da značajan dio nagradnih vingdova osiguravaju oglašivači pri čemu posebnu ulogu imaju Agrokor grupa, Hrvatska lutrija te Peugeot i Beiersdorf koji su u samim počecima shvatili prednost ovakvog načina marketinga. “Za izlazak na tržište pripremali smo se kroz niz manjih servisa i aktivacija (kao Knopso) čiji je cilj bio korisnike upoznati sa sustavom i njegovom mehanikom, a svi značajni partneri uključili su se tijekom prošle godine”, pojašnjavava Havranek.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu