Trenerica retorike Mirela Španjol-Marković tvrdi da se dobrim govornikom ne rađa, već postaje učenjem i radom na tome. A kako, kojim metodama i tehnikama, opisala je u knjizi “Moć uvjeravanja” (izdavač Profil), priručniku za učenje retorike i javnog nastupa, koji je prvenstveno namijenjen menadžerima, ali i svima drugima koji shvaćaju da su riječi, kao što je Freud rekao, najjače sredstvo utjecaja na druge. Knjiga je stručno napisana i ne nudi brze recepte, ali razlaže načine na koje se od zbunjenog, nepovezanog i tremom isprepadanog ”mucavca” može napraviti dojmljivog govornika. Autorica teoriju retorike dopunjuje primjerima iz korporativnog, političkog i javnog života, ali i iz svoje dugogodišnje prakse podučavanja retorike te se knjigom predstavlja kao domaći autoritet na tom području.
U knjizi se trudite afirmirati europsku govorničku školu. Je li to već pomalo izgubljena bitka budući da su se javni nastupi i kod nas amerikanizirali, da se bez vica više ni pažnja stručne publika ne može zadržati?
– Nemam ništa protiv populističkog uvoda govora ili efektnog završetka s vicem. To, uostalom, nisu izmislili američki govornici, već su preuzeli od velikih antičkih oratora – isto su radili i Ciceron i Kvintilijan. Razlika je u tome što su u američkoj verziji takve doskočice nabujale do neslućenih razmjera i postale su jedino bitno, a govor ipak mora imati strukturu i središnju misao. Istraživanja pokazuju da se Europljani, pogotovo zapadni, fokusiraju na sadržaj govora, dok se u Americi svaki dobar zabavljač proziva i dobrim govornikom. Efektno pakiranje govora je, naravno, važno, ali iza toga ipak nešto mora stajati. Zabava nije jedina svrha nečijeg nastupa ili prezentacije, publika nakon govora mora biti i informirana i motivirana. To je sveto trojstvo dobrog govorništva – informirati, zabaviti i motivirati.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu