Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Severina i Kirin su nas informatički opismenili

Autor: Tomislav Tadić
25. lipanj 2009. u 22:00
Podijeli članak —

Svaki dan na ovaj internetski video servis stavi se 65 tisuća novih video klipova

YouTube, popularni internetski servis za razmjenu video sadržaja gdje korisnici mogu postavljati, pregledavati i ocjenjivati video isječke u Hrvatskoj je postao najpopularniji prije dvije godine u eri tadašnjeg ministra unutarnjih poslova Ivice Kirina. Jedan korisnik postavio je tada isječke govora ‘Jubito’ ministra kako bi ga ismijao. Kirin je oštro napao autora filma, čime se izložio još većoj poruzi javnosti, zbog toga što je servis uporno pogrešno nazvao ‘Jubito’.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Njegovi nespretni vrebalni gafovi nasmijavali su internet generaciju do suza, ali istovremeno natjerali da se informatički opismenimo. Danas, četiri godine nakon pojavljivanja You Tubea, najgledaniji događaj je ‘Evolucija plesa’ (Evolution of dance) – naslov je šestominutnog video klipa koji će vas nasmijati do suza. U video klipu američki komičar Judson Laipply pokazuje svoje plesno umijeće i pleše uz razne muzičke hitove koje su označili određeni period muzičke povijesti, a njegov video klip, do sada je pogledalo više od 120 milijuna ljudi, te je najgledaniji video klip na YouTubeu svih vremena. Za usporedbu, udar aviona i rušenje World Trade Centra 11. rujna 2001. godine pogledalo je ‘svega ’ nešto više od pet milijuna ljudi. A što vole gledati Hrvati, teško je relevantno odgovoriti. Naime, na pretraživaču YouTube možete potražiti snimke koje u svojem nazivu imaju riječ ‘Croatia’ I tada je vidljivo da je najgledaniji ‘hrvatski’ uradak snošaj dvaju tovara pod nazivom ‘donkies .-)’, kojeg je u godini dana pogledalo skoro četiri milijuna korisnika. No, čini se da Hrvati dosta vole gledati i uratke iz bližeg nam susjedstva. Klasičan primjer je snimka ‘Rakijada u Pranjanima’, koju je pogledalo više od 350 tisuća korisnika. Spomenuta snimka prema autoru je svojevrsno svjetsko prvenstvo u ispijanju rakije suprotstavljenih ekipa iz dva susjedna sela.

YouTube, popularni internetski servis za razmjenu video sadržaja gdje korisnici mogu postavljati, pregledavati i ocjenjivati video isječke u Hrvatskoj je postao najpopularniji prije dvije godine u eri tadašnjeg ministra unutarnjih poslova Ivice Kirina. Jedan korisnik postavio je tada isječke govora ‘Jubito’ ministra kako bi ga ismijao. Kirin je oštro napao autora filma, čime se izložio još većoj poruzi javnosti, zbog toga što je servis uporno pogrešno nazvao ‘Jubito’.

Njegovi nespretni vrebalni gafovi nasmijavali su internet generaciju do suza, ali istovremeno natjerali da se informatički opismenimo. Danas, četiri godine nakon pojavljivanja You Tubea, najgledaniji događaj je ‘Evolucija plesa’ (Evolution of dance) – naslov je šestominutnog video klipa koji će vas nasmijati do suza. U video klipu američki komičar Judson Laipply pokazuje svoje plesno umijeće i pleše uz razne muzičke hitove koje su označili određeni period muzičke povijesti, a njegov video klip, do sada je pogledalo više od 120 milijuna ljudi, te je najgledaniji video klip na YouTubeu svih vremena. Za usporedbu, udar aviona i rušenje World Trade Centra 11. rujna 2001. godine pogledalo je ‘svega ’ nešto više od pet milijuna ljudi. A što vole gledati Hrvati, teško je relevantno odgovoriti. Naime, na pretraživaču YouTube možete potražiti snimke koje u svojem nazivu imaju riječ ‘Croatia’ I tada je vidljivo da je najgledaniji ‘hrvatski’ uradak snošaj dvaju tovara pod nazivom ‘donkies .-)’, kojeg je u godini dana pogledalo skoro četiri milijuna korisnika. No, čini se da Hrvati dosta vole gledati i uratke iz bližeg nam susjedstva. Klasičan primjer je snimka ‘Rakijada u Pranjanima’, koju je pogledalo više od 350 tisuća korisnika. Spomenuta snimka prema autoru je svojevrsno svjetsko prvenstvo u ispijanju rakije suprotstavljenih ekipa iz dva susjedna sela.

Alkohol i ljubav
Snimka je nastala kao ozbiljan pokušaj snimanja televizijskog priloga o tom ‘svjetskom prvenstvu’, koji ima sugovornike koji ozbiljno odgovaraju (svaki član poražene ‘ekipe’ u prosjeku je popio 33 rakije) na novinarska pitanja o porazu i pobjedi ‘momčadi’ kao da se radi o završetku važne nogometne prvoligaške utakmice. Naravno, cijeli događaj popraćen je autohtonim glazbenim hitovima i običajima. Svakako vrijedi pogledati. Na YouTube-u su vrlo popularni iI narodnjački hitovi. Primjerice autorski uradak Dragane Mirković pod nazivom ‘Luče moje’ pogledalo je skoro 800 tisuća korisnika. No te snimke su najvjerojatnije pogledali (i poslušali) ljudi koji zaista vole taj glazbeni izričaj. Oni željni smijeha mogu pogledati uradak pod nazivom ‘Riki Martin’ u kojem se ‘pjevač’ ljuti i prijeti pravom glazbeniku Ricky Martinu. ‘Otišla mi žena zbog tog kretena I hej Riki Martine dobit ćeš batine’samo je mali dio vokalnog aranžmana spomenutog ‘glazbenika’ čiji je video-spot pogledalo više od 150 tisuća korisnika. Na našim prostorima dosta su popularne i sinhronizacije, kako poznatih komičara, primjerice Željka Pervana i Zlatana Zuhrića, tako i manje poznatih autora. Uvjerljivo najgledanija sinhronizacija je ona sadašnje glavne urednice informativnog programa HTV-a Hlovereke Novak Srzić I bivšeg predsjedničkog kandidata Dražena Budiše, za vrijeme kontakt emisije dok je još radila na Otvorenoj televiziji. Od sinhronizacija svakako treba preporučiti I video uradak ‘Kita u Billa’ I ‘Bobo, gospodar prstenova’.Hrvati na You Tube-u vole gledati i bizarnosti i tragedije. Tako je, primjerice stradavanje nogometaša Hrvoja Ćustića u Zadru na nogometnom travnjaku pogledalo više od milijun korisnika, podjednako kao i šmrkanje kokaina američkog repera 50 Cent-a u backstageu koncerta u Domu sportova. Zanimljivo je da je snimka nastala u izravnom javljanju novinara Ante Batinovića za centralni Dnevnik HTV-a, a Batinović je ostao profesionalno hladan i nastavio izvještavati kao da ništa nije vidio. Ili je prateći glazbena zbivanja na takve prizore oguglao.

Gledamo u radno vrijeme
Da humor na račun nacionalnih manjina na našim prostorima nije prošlost pokazuje cijeli serijal video uradaka o pripanicima romske nacionalne manjine na You Tubeu. Dovoljno je u tražilicu napisati ‘Cigo’ i gledati redom, smijeh je zagarantiran.Mnogi će reći da je najgledaniji video uradak Hrvata ikada bio svima znani porno film Severine, no tog sadržaja, barem u punom i eksplicitnom trajanju, na You Tube-u nema. A razlog je što You Tube zabranjuje postavljanje pornografskog sadržaja, nasilja, sadržaja koji podržava kriminalne radnje, sadržaja s ciljem osramoćenja i klevete te reklama. Isto tako YouTube zadržava pravo na korištenje, preinaku i brisanje postavljenog materijala. No, Hrvatima to ionako nije važno, jer sporni uradak dobro spremljen na svom računalu ionako ima skoro svaki drugi korisnik interneta. Poznato je da je Hrvatima, posebice u doba recesije, iznimno važan sport – kategorija koja donosi osjećaj nacionalnog ponosa, trenutnu euforiju i zaborav svih briga, što se može vidjeti iz velikog broja pogledanih klipova sa uspjesima naših sportaša; pobjede nogometaša na Wemblyu, Goranovog trijumfa na Wimbledonu ili Janičinih oplimpijskih medalja iz Aspena. You Tube je zaista fantastičan servis za razbibrigu, a kako je poznato da ga veliki broj korisnika rabi za vrijeme radnog vremena, barem pokušajte sakriti osmjeh na licu ako vas šef bude promatrao dok gledate recimo spomenutu ‘Rakijadu u Pranjanima’.

Činjenice

Kako je sve počelo
Utemeljitelji YouTubea su Chad Hurley, Steve Chen i Jawed Karim, bivši zaposlenici tvrtke PayPal. YouTube je pokrenut privatnim sredstvima, a investitorska tvrtka Sequoia Capital u 2005. ulaže 3,5 milijuna, te u 2006. godini još 8 milijuna dolara. Prema statističkom istraživanju iz ranog razdoblje (2006. godina, op.a) na YouTubeu je dnevno pregledavano 100 milijuna video isječaka, a tokom 24 sata postavljano 65 tisuća novih video isječaka. Prema istraživanju tvrtke Nielsen/NetRatings stranicu posjećuje gotovo 20 milijuna korisnika mjesečno, od toga 44 posto žena i 56 posto muškaraca najčešće dobi od 12 do 17 godina. Prema istraživanju stranice Hitwise.com 64 posto mrežnog video prometa u Velikoj Britaniji odvija se na YouTubeu.

Tehnički podaci

Dostupan na 90 posto računala
YouTube za reprodukciju video materijala koristi Macromedia FlashPlayer 9 koji je jednostavan za korištenje. Potrebno je instalirati Flash plug-in za internetski preglednik, a smatra se da je on instaliran na oko 90 posto računala spojenih na internet. Video isječci se reproduciraju s 25 sličica u sekundi u rezoluciji 320×240 piksela s maksimalnim protokom podataka od 300 kbps. Korisnici mogu slati video materijal u wmv (Windows Media Video), avi (Audio Video Interleave), mov (QuickTime Movie) i mpeg (Moving Picture Experts Group) formatima koje YouTube automatski pretvara u flv (Flash Video) format. Skidanje video materijala je onemogućeno, ali postoje aplikacije i ekstenzije za internetske preglednike koje to omogućuju.

Autor: Tomislav Tadić
25. lipanj 2009. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close