Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE
Poslovni vikend
Guinness Storehouse

Sedam uzbudljivih katova Irske institucije piva

Od 2000-te Guinness Storehouse posjetilo je više od 25 milijuna ljudi iz 200 zemalja, a njih 102.000 dobilo je Guinnessov Academy certifikat za stručnjaka u točenju piva.

Autor: Daniel Čečavac
30. listopad 2025. u 22:00
U pratnji audio vodiča učite o proizvodnji crnog piva, susrećete nekadašnju opremu te povijest Guinnessovog oglašavanja

Najpoznatije irsko pivo i vjerojatno vodeći alkoholni irski brend Guinness, početkom prosinca 2000. godine otvara takozvani Storehouse – turističku atrakciju smještenu u St. James’s Gate u srcu Dublina. Cilj je bio vrlo jasan – ponuditi posjetiteljima nezaboravno interaktivno iskustvo proizvodnje piva kroz bogate povijesne detalje Guinnessa i podići svijest svog brenda na najviše razine. Dvadeset i pet godina kasnije, Guinness storehouse posjetilo je više od 25 milijuna ljudi iz 200 zemalja, a njih 102 tisuće dobilo je Guinnessov Academy certifikat za stručnjaka u točenju piva.

Originalna zgrada napravljena je 1902. godine i služila je kao postrojenje za fermentaciju piva St. James’s Gate pivovare. Bila je to prva čelična višekatnica u Irskoj napravljena u takozvanoj Chicago School arhitekturi koja se temeljila na čeličnoj strukturi i upečatljivim velikim staklenim plohama. 1988. godine radi premještaja proizvodnje piva, operativna postrojenja se gase, a desetak godina kasnije započeta je konverzija u Guinness Storehouse.

Poseban prostor posvećen je vještim majstorima koji su izrađivali bačve te izložbu kako se pivo nekada prevozilo u bačvama teretnim čamcima rijekom Liffey/PD

Otkrijte enigmatičnu povijest najpoznatijeg ‘stout’ piva

Guinness Storehouse prostire se na sedam katova staklenog atrija u obliku pivske čaše, a već u samom prizemlju uranjate u povijest tog ikonografskog piva gdje se susrećete s kopijom originalne dozvole za proizvodnju piva iz 1759. godine izdanu na devet tisuća godina koju je potpisao Guinnessov začetnik Arthur Guinness.

Prizemlje također uključuje izložbu s četiri sastojka proizvodnje tog specifičnog stout piva: voda, hmelj, ječam i kvasac. U pratnji audio vodiča na idućim katovima učite o proizvodnji crnog piva, susrećete nekadašnju opremu poput mlina, kotla i goleme drvene bačve. Poseban prostor posvećen je vještim majstorima koji su izrađivali bačve te izložbu kako se pivo nekada prevozilo u bačvama teretnim čamcima rijekom Liffey. Drugi kat uključuje povijest Guinnessovog oglašavanja u kojem se ističe kampanja iz 1916. godine kada je na tisuće boca s porukom bačeno u more, koje su ljudi godinama nakon nalazili.

Guinness Storehouse također naglašava odgovornu konzumaciju alkohola u kojoj posjetitelji mogu kroz interaktivne igre testirati svoje znanje o alkoholu. Definitivno jedna od najuzbudljivijih atrakcija zgrade nalazi se u Perfect Pint baru u kojem posjetitelji uče vježbati točenje piva gdje mogu dobiti isprintani selfie na površini čaše. Oni najvještiji u točenju dobit će Guinnessovu diplomu. Na petom katu može se uživati u irskoj kuhinji, ali i naučiti na koje se sve načine Guinness pivo može upotrijebiti u kuhanju i kao dodatak jelima. Vrhunac Guinness Storehousea nalazi se na sedmom katu u Gravity baru gdje posjetitelji imaju priliku nadgledati Dublin u 360 stupnjeva s Guinness pivom u ruci.

Guinness Storehouse prostire se na sedam katova staklenog atrija u obliku pivske čaše, a već u samom prizemlju uranjate u povijest tog ikonografskog piva/PD

Moć brendinga

Prošle godine Guinnessov Storehouse posjetilo je 1,65 milijuna ljudi koji su popili više od 1,5 milijun čaša Guinness piva, uključujući i onog bezalkoholnog. Ove godine dvadeset i petu godišnjicu svog turističkog centra Guinness je obilježio brojnim manifestacijama i pokazao zbog čega se smatra nacionalnim simbolom.

Zanimljivost da se irska harfa, koja krasi Guinnessov logo, inače zaštićena kao žig 1876. godine, nije smjela kao takva koristiti za nacionalni simbol Irske, već se morala obrnuti. Vodstvo Guinnessa je već odavno prepoznalo moć brendinga, kojeg rade vrlo uspješno. Guinnessova knjiga rekorda jedan je primjer, drugi je svakako njihov Storehouse u Dublinu.

Definitivno jedna od najuzbudljivijih atrakcija zgrade nalazi se u Perfect Pint baru u kojem posjetitelji uče vježbati točenje piva gdje mogu dobiti isprintani selfie na površini čaše/PD

Autor: Daniel Čečavac
30. listopad 2025. u 22:00
Podijeli članak —

New Report

Close