Republika Hrvatska zauzima drugo mjesto po indeksu klijentelizma u medijima (MCI), a koji je Partnerstvo za društveni razvoj (PDS) predstavilo u utorak u Novinarskom domu Zagrebu. Između šest zemalja regije, najbolje je plasirana Srbija, treća je Crna Gora, slijede Rumunjska, Makedonija i BiH. Rezultati istraživanja koja je ove godine po prvi put provedeno paralelno su prezentirani u ostalih pet zemalja uključenih u projekt. "Mediji su ključni alat u borbi protiv korupcije, ali i jedan od glavnih korupcijskih aktera.
Indeks MCI je izrazito senzibilan, uočava promjene u odnosu između politike, medija i građana iz godine u godinu. Mjeri rizik klijentelističkih praksi, postojanje tih praksi kao i potencijal društava i država za rješavanje pitanja klijentelizma u medijima", rekao je Munir Podumljak, izvršni direktor PDS-a, koji je i nositelj projekta. U konzorciju od osam organizacija su i Expert Forum iz Rumunjske, BH novinari i Vesta iz Bosne i Hercegovine, Institut za javnu politiku iz Crne Gore, Public iz Makedonije, te Nezavisno društvo novinara Vojvodine i Komitet pravnika za ljudska prava iz Srbije. Gledajući četiri glavne kategorije, Hrvatska je prva u njih dvije, pri čemu je po omogućavanju uvida u podatke o medijima daleko najbolja. Hrvatska je vodeća i po dobiti javnih medija, no na prezentaciji je upozoreno da "više resursa znači i manje barijera i veći rizik od korupcije".
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu