Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Predstava rasprodana, a Cuculićev plakat žele kolekcionari

Autor: Majda Žujo
20. siječanj 2013. u 22:01
Podijeli članak —
Zbog cenzuriranja plakata svi žele gledati Djevojke/PIX

Ljudi nas stalno zovu i pitaju gdje mogu kupiti plakat Vanje Cuculića, kažu iz kazališta Gavella. Sredstvo oglašavanja preraslo je predstavu.

Ako do prošloga tjedna nitko nije znao za novu Gavellinu predstavu Fine mrtve djevojke, nakon povlačenja plakata i neviđene medijske pompe koju je to podiglo, za predstavu su saznali gotovo svi. Svi mediji i javnost još uvijek bruje o tome kako je gradsko kazalište popustilo pritisku vjerskih udruga i povuklo dizajn Vanje Cuculića, a većina ih je ostala zgrožena time. No osim što su se opet potegnula pitanja miješanja crkve u umjetnost, uklanjanje plakata rezultiralo i većom potražnjom za ulaznicama za predstavu, ali i velikim zanimanjem za kupnju samog plakata. I unatoč tome što je ravnatelj kazališta Darko Stazić, nakon popuštanja pritisku udruga poručio kako "skretanje pozornosti s kazališne predstave na sredstvo oglašavanja predstave nije dobrodošlo nikome, a najmanje kazalištu", uklanjanjem plakata tek je izazvao skretanje pozornosti. "Ljudi nas stalno zovu i pitaju mogu li kupiti plakat. Naravno, plakat ne možemo prodavati, možemo ga jedino pokloniti, primjerice knjižnicama ili slično", kazala nam je Martina Matota iz Odnosa s javnošću kazališta Gavella. Za subotnju predstavu sve su ulaznice u petak bile rasprodane, a gotovo rasprodane bile su i one za izvedbe 23. i 29. siječnja.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Zadovoljni prodajom ulaznica
"Jako smo zadovoljni prodajom, ali teško je ocijeniti je li se interes povećao zbog povlačenja plakata. Nova predstava uvijek pobuđuje veću pažnju nego neka predstava koja je na repertoaru nekoliko mjeseci", tvrdi Matota. Unatoč tome što je veliki dio javnosti ostao zgrožen zabranom plakata i potezom kazališta da ga ukloni, Matota kaže da nemaju namjeru plakat vraćati. "Kazalište je donijelo odluku da plakate povuče i pri toj odluci stoji", kaže dodajući kako ne postoji nikakav alternativni plakat i neće ga biti. Osim toga, Matota se ogradila i od spornih plakata koji su počeli kružiti po društvenim mrežama, a prikazuju dvije žene u burkama. "Plakat koji se pojavio na društvenim mrežama i u nekim medijima, a koji prikazuje dvije žene u burkama nije djelo dizajnera kazališta Gavella Vanje Cuculića, niti ga je kazalište Gavella naručilo", napisali su u priopćenju. Unatoč svemu, kazalište će i dalje nastaviti suradnju sa Cuculićem. Ipak, suradnju Gavelli otkazao je redatelj Olivera Frljić. "Smatram nedopustivim i najgrubljim zadiranjem u slobodu umjetničkog izražavanja da se zbog javnih pritisaka jedne katoličke udruge i vjerskih portala te na direktnu intervenciju gradonačelnika grada Zagreba uprava odlučila na ovakav potez.

Ako do prošloga tjedna nitko nije znao za novu Gavellinu predstavu Fine mrtve djevojke, nakon povlačenja plakata i neviđene medijske pompe koju je to podiglo, za predstavu su saznali gotovo svi. Svi mediji i javnost još uvijek bruje o tome kako je gradsko kazalište popustilo pritisku vjerskih udruga i povuklo dizajn Vanje Cuculića, a većina ih je ostala zgrožena time. No osim što su se opet potegnula pitanja miješanja crkve u umjetnost, uklanjanje plakata rezultiralo i većom potražnjom za ulaznicama za predstavu, ali i velikim zanimanjem za kupnju samog plakata. I unatoč tome što je ravnatelj kazališta Darko Stazić, nakon popuštanja pritisku udruga poručio kako "skretanje pozornosti s kazališne predstave na sredstvo oglašavanja predstave nije dobrodošlo nikome, a najmanje kazalištu", uklanjanjem plakata tek je izazvao skretanje pozornosti. "Ljudi nas stalno zovu i pitaju mogu li kupiti plakat. Naravno, plakat ne možemo prodavati, možemo ga jedino pokloniti, primjerice knjižnicama ili slično", kazala nam je Martina Matota iz Odnosa s javnošću kazališta Gavella. Za subotnju predstavu sve su ulaznice u petak bile rasprodane, a gotovo rasprodane bile su i one za izvedbe 23. i 29. siječnja.

Zadovoljni prodajom ulaznica
"Jako smo zadovoljni prodajom, ali teško je ocijeniti je li se interes povećao zbog povlačenja plakata. Nova predstava uvijek pobuđuje veću pažnju nego neka predstava koja je na repertoaru nekoliko mjeseci", tvrdi Matota. Unatoč tome što je veliki dio javnosti ostao zgrožen zabranom plakata i potezom kazališta da ga ukloni, Matota kaže da nemaju namjeru plakat vraćati. "Kazalište je donijelo odluku da plakate povuče i pri toj odluci stoji", kaže dodajući kako ne postoji nikakav alternativni plakat i neće ga biti. Osim toga, Matota se ogradila i od spornih plakata koji su počeli kružiti po društvenim mrežama, a prikazuju dvije žene u burkama. "Plakat koji se pojavio na društvenim mrežama i u nekim medijima, a koji prikazuje dvije žene u burkama nije djelo dizajnera kazališta Gavella Vanje Cuculića, niti ga je kazalište Gavella naručilo", napisali su u priopćenju. Unatoč svemu, kazalište će i dalje nastaviti suradnju sa Cuculićem. Ipak, suradnju Gavelli otkazao je redatelj Olivera Frljić. "Smatram nedopustivim i najgrubljim zadiranjem u slobodu umjetničkog izražavanja da se zbog javnih pritisaka jedne katoličke udruge i vjerskih portala te na direktnu intervenciju gradonačelnika grada Zagreba uprava odlučila na ovakav potez.

Zadiranje u umjetnički integritet
Ova odluka je znakovita u kontekstu otvorenog rata koji trenutačno vode Katolička crkva i njezini različiti eksponenti protiv aktualne Vlade i pokazuje nedostatak minimuma građanske hrabrosti da se pokaže da živimo u, barem nominalno, sekularnom društvu", poručio je u otvorenom pismu Frljić koji je za Gavellu ove godine trebao raditi dva projekta: Zločin i kazna po romanu Fjodora Mihajloviča Dostojevskog te autorski projekt Aleksandra Zec, o ubojstvu djevojčice srpske nacionalnosti od strane pripadnika Hrvatske vojske. "Ne želim svojim radom davati legitimaciju kazalištu i upravi koji se tako lako povlače pod pritiscima jedne katoličke udruge i centara političke moći te svojom odlukom zadiru u umjetnički integritet jedne predstave i njezinih autora", nastavlja "Gradsko dramsko kazalište Gavella je pak pokazalo da mu je ovakav tip mišljenje ipak važniji od čuvanja integriteta i autorskih sloboda njegovih suradnika", poručio je Frljić. 

Autor: Majda Žujo
20. siječanj 2013. u 22:01
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close