Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Pravilima za oglašavanje auta po slobodi tiska

Autor: Poslovni.hr
30. svibanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Vlasnici medija zabrinuti su da bi se moglo tražiti da na reklamama za aute budu upozorenja poput onih na kutijama cigareta

Europski medijski divovi oštro su kritizirali prijedloge za uvođenje propisa o “zdravstvenim upozorenjima” pri oglašavanju auta koji nalikuju na one koji se nalaze na pakiranjima cigareta. Vijeće europskih izdavača (EPC) upozorava kako bi takvi propisi za oglašavanje, budu li usvojeni, ugrozili slobodu tiska.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

“Obveze u pogledu oglašavanja automobila koje bi nametnule vlasti predstavljale bi veliku prijetnju konkurenciji i slobodi medija”, ističe predsjednik EPC Francisco Pinto Balsemao. Vlasnici medija zabrinuti su da bi europovjerenik za okoliš Stavros Dimas mogao najaviti prijedloge prema kojima bi se zahtijevalo da sve reklame za automobile u novinama i časopisima, a možda i na TV-u i radiju, uključuju “zdravstvena upozorenja” u pogledu emisije ugljičnog dioksida, koja su tako nazvana jer nalikuju onima otisnutima na kutijama cigareta. Budu li usvojeni ti propisi, upozorenja će dovesti do toga da će automobilske kompanije oglašavati drugdje – na sportskim događanjima ili koncertima – kao što su to činile i duhanske kompanije kada su 1990-ih uvedena ograničenja za oglašavanja duhanske industrije u tisku. A “neovisni, slobodni mediji ne mogu nastaviti informirati i obrazovati ako nisu prikladno financirani”, ističe se u priopćenju. U EPC-u strahuju da bi u sklopu moguće revizije direktive iz 1999. godine, u kojoj se traži da reklame za automobile sadrže informacije o učinkovitosti pri potrošnji goriva te emisijama CO2, Komisija mogla usvojiti prijedloge u skladu s onima koji se nalaze u izvješću britanskog liberalnog člana parlamenta, Chrisa Daviesa, objavljenom 2007. U tom se izvješću iznosi kako bi automobilske kompanije trebale posvetiti 20 posto svojih reklama upozorenjima u pogledu zaštite okoliša. Bruxelles je odlučio regulirati oglašavanje automobila budući da su proizvođači u proteklom desetljeću uglavnom zaobilazili direktivu iz 1999. kojom se traži da odgovarajuće informacije u oglasima budu “lako čitljive i podjednako istaknute kao i glavni dio oglasa”, te “razumljive, čak i ako ih se čita ovlaš”. Naime, u mnogim su slučajevima informacije u oglasima o utjecaju automobila na okoliš bile otisnute slovima veličine nekoliko milimetara i jedva čitljive.
(H)

Europski medijski divovi oštro su kritizirali prijedloge za uvođenje propisa o “zdravstvenim upozorenjima” pri oglašavanju auta koji nalikuju na one koji se nalaze na pakiranjima cigareta. Vijeće europskih izdavača (EPC) upozorava kako bi takvi propisi za oglašavanje, budu li usvojeni, ugrozili slobodu tiska.

“Obveze u pogledu oglašavanja automobila koje bi nametnule vlasti predstavljale bi veliku prijetnju konkurenciji i slobodi medija”, ističe predsjednik EPC Francisco Pinto Balsemao. Vlasnici medija zabrinuti su da bi europovjerenik za okoliš Stavros Dimas mogao najaviti prijedloge prema kojima bi se zahtijevalo da sve reklame za automobile u novinama i časopisima, a možda i na TV-u i radiju, uključuju “zdravstvena upozorenja” u pogledu emisije ugljičnog dioksida, koja su tako nazvana jer nalikuju onima otisnutima na kutijama cigareta. Budu li usvojeni ti propisi, upozorenja će dovesti do toga da će automobilske kompanije oglašavati drugdje – na sportskim događanjima ili koncertima – kao što su to činile i duhanske kompanije kada su 1990-ih uvedena ograničenja za oglašavanja duhanske industrije u tisku. A “neovisni, slobodni mediji ne mogu nastaviti informirati i obrazovati ako nisu prikladno financirani”, ističe se u priopćenju. U EPC-u strahuju da bi u sklopu moguće revizije direktive iz 1999. godine, u kojoj se traži da reklame za automobile sadrže informacije o učinkovitosti pri potrošnji goriva te emisijama CO2, Komisija mogla usvojiti prijedloge u skladu s onima koji se nalaze u izvješću britanskog liberalnog člana parlamenta, Chrisa Daviesa, objavljenom 2007. U tom se izvješću iznosi kako bi automobilske kompanije trebale posvetiti 20 posto svojih reklama upozorenjima u pogledu zaštite okoliša. Bruxelles je odlučio regulirati oglašavanje automobila budući da su proizvođači u proteklom desetljeću uglavnom zaobilazili direktivu iz 1999. kojom se traži da odgovarajuće informacije u oglasima budu “lako čitljive i podjednako istaknute kao i glavni dio oglasa”, te “razumljive, čak i ako ih se čita ovlaš”. Naime, u mnogim su slučajevima informacije u oglasima o utjecaju automobila na okoliš bile otisnute slovima veličine nekoliko milimetara i jedva čitljive.
(H)

Autor: Poslovni.hr
30. svibanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close