Marketing je danas možda i najvažniji dio svakog poslovnog procesa o kojem ovisi da li će neka kompanija biti uspješna ili će nestati s tržišta. Što danas marketnig predstavlja i kakve sve zamke krije, razgovaramo s Davidom Wernickom, predavačem na katedri za management i razvoj međunarodnog poslovanja na Florida International University's College of Business, te gostujućem predavaču na Zagrebačkoj škole ekonomije i managementa i ZŠEM-Poslovnoj akademiji.
Kako vidite ulogu marketinga u suvremenom društvu?
Marketing je danas važniji nego ikada, a posebice međunarodni marketing, jer sve više tvrtki želi biti prisutno globalno, nadajući se da će iskoristiti prilike na brzorastućim tržištima u nastajanju. U posljednjih nekoliko godina zapadne tvrtke su uložili milijarde dolara u zemlje BRIC-a – Brazil, Rusija, Indija i Kina. I dok je BRIC privukao najviše pozornosti zapadnih multinacionalnih kompanija, ulagači će i dalje tražiti prilike u drugim zemljama u razvoju, kao što su Meksiko, Indonezija, Nigerija i Turska (tzv. zemalja MINT). Ne treba zaboraviti ni zemlje u srednjoj Europi poput Hrvatske. Rapidni gospodarski rast na tim tržištima u nastajanju je stvorio potražnju za svim – od osnovnih namirnica do betona iLI mobilnih telefona. To su zemlje koje prolaze kroz masovnu urbanizaciju te su postale magneti za izravna inozemna ulaganja (FDI) u prerađivačkoj industriji (automobili, odjeća, elektronika) i usluga (banke, supermarketi, hoteli, lanci restorana). U principu, u 2012. zemlje u razvoju privukle su više izravnih stranih ulaganja nego razvijene zemlje, a to se dogodilo prvi puta u povijesti. U međuvremenu, sve veći broj tvrtki koje nastaju su od svojeg prvog dana orijentirane globalno te su im posebica zanimljiva tržišta u nastajanju. Te takozvane "Born Global Company" ciljaju uglavnom na višu i srednju klasu koja nastaje u zemljama poput BRIC-a. Ali dobar dio tvrtki ima ponudu i za siromašne s dna društvene piramide. Naime, iako siromašni pojedinačno raspolažu s jako malo dohotka, oni zajedno čine ogromno i uglavnom netaknuto tržište.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu