Što je to osjetilni marketing, koliko su domaći brendovi svjesni njegovog utjecaja te zašto online prodaja nikada neće u potpunosti zamijeniti offline prodaju, teme su o kojima smo razgovarali s Ivanom Validžić, strateginjom i voditeljicom poslovanja u Brigadi, full service kreativnoj agenciji specijaliziranoj za osmišljavanje cjelovitih prostornih koncepata, stvaranje jedinstvenog osjećaja i integraciju brendinga s prostorom, arhitekturu i produkt dizajn.
Možete li nam objasniti što je to osjetilni marketing? Kada se počelo više govoriti o važnosti osjetila prilikom procesa kupovine i je li točno da su naše odluke o kupnji uglavnom nesvjesne?
Dugo se smatralo da odluka o kupnji proizlazi iz razuma i očekivane koristi koju potrošač ima odabirom pojedinog proizvoda. Dolaskom neuromarketinga prije više od 20 godina i zahvaljujući tehnikama istraživanja koje snimaju mozak (fMRI, PET, EFG) te fiziološkim mjerenjima (broj otkucaja srca, brzina disanja…), dobio se jasniji uvid u reakcije tijela na doživljaj i dokazalo se da korisnik zapravo vrlo rijetko donosi odluku iz svog racionalnog uma. Bihevioralnim istraživanjem koje na prodajnom mjestu prati ponašanje kupaca, vrlo često nam je i na našim primjerima potvrdilo različito ponašanje kao rezultat primjene različitih utjecaja na osjetila.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu