Obiteljska ‘gerila’ prvim zagorskim ginom osvaja svijet, razmišljaju i o novim proizvodima

Autor: Sergej Novosel Vučković , 27. svibanj 2022. u 11:07
Rikard Micek, vlasnik destilerije u čijem radu sve važniju ulogu ima i kći Barbara koja već sama miješa originalne recepture/R. ANIĆ/PIXSELL

Moonshine Guerilla Distillery iz Oroslavlja svojevrsni je hommage gotovo filmskoj priči o dogodovštinama pradjeda Micek iz 1917.

Zagorci vole dobru vinsku kapljicu, i ‘delati’ i piti, to je opjevana stvar, rado ispeku i žestu poput rakije, pojavilo se na bregima i pokoje craft pivo, a od lani i prvi gin, koji je odmah zasjeo na hrvatski i svjetski tron. Moonshine Guerilla Distillery pogon je u Oroslavju, prva i zasad jedina destilerija u Zagorju za gin, koja stvara pet vrsta ovoga žestokog pića na bazi borovice, tj. smreke.

Na ovogodišnjem izdanju najutjecajnijeg svjetskog natjecanja World Gin Awards 2022. u kategoriji gin modernog stila (Conteporary Style Gin) Dry Hill Berry Gin dobio je zlatnu medalju i naslov Najbolji hrvatski gin modernog stila, u kategoriji Mornarički gin (Navy Gin) u kojoj je gin s najmanje 56% alkohola, Blue Mariner Gin također je dobio zlato i titulu Najbolji hrvatski mornarički gin, a kod maturiranih ginova (Matured Gin) Good Night Oak Gin osvojio je srebrnu medalju.

U asortimanu su i Purple Mist Gin i Red Fairytale Gin i sve ih je osmislio Rikard Micek, osnivač destilerije, kojega međunarodni uspjeh jako veseli. ”Definitivno nas je iznenadio rezultat, izuzetno smo ponosni i sretni”, kaže Micek.

Inače je “u običnom životu direktor male ICT tvrtke i arhitekt ICT rješenja i sustava. I nikada mi nije palo na pamet da bih se u životu profesionalno bavio proizvodnjom alkoholnih pića”. Odakle onda u tim ‘vodama’?

Od kuhinje do svjetske scene
“Uvijek sam volio popiti dobar gin, makar nisam siguran da sam znao što je dobar gin. Nakon razvijanja recepata, pokušaja i pogrešaka, naš gin je bivao sve bolji i bolji. Uvijek sam ga rado testirao na prijateljima i poznanicima i kako je odaziv bio i više nego dobar odlučili smo profesionalno pokrenuti destileriju. Nije baš da nisam imao iskustva.

Destiliranje rakije je tradicija u Hrvatskom Zagorju, moj pokojni tata je godinama radio odličnu rakiju od šljiva, krušaka, grožđa, a ja bih mu vrlo često pomagao”, objašnjava nam i upoznaje s anegdotom s početaka.

“Prvi pokušaji su bili u kuhinji, no supruga Tatjana me je brzo od tamo izbacila. Srećom, u dvorištu imamo radionicu spojenu s garažom i zasad je destilerija tamo. Trenutačno preuređujemo prostor kako bi se moglo doći i kušati naše proizvode. No, potpuno mi je jasno da ćemo brzo morati potražiti veći prostor kako bismo preselili proizvodnju”, ističe Micek.

Reference s velike pozornice ima pa će, nastavi li se tako, i godišnji kapacitet proizvodnje od oko 5000 boca biti premašen. To su i višegodišnji planovi, no zasad su se pozicionirali u premium segment. Takav pristup sugeriraju i ime i vizualni identitet, u pozadini čega je povijesno utemeljena priča.

“Cijela stvar je počela kada mi je pod ruku došla knjiga From harvest to moonshine, u slobodnom prijevodu od Žetve do žestice. U njoj je opisana proizvodnja viskija, gina, ruma, osnovna i napredna znanja o fermentaciji, dosta o destilaciji. Kad smo odabirali ime destilerije u startu smo se odlučili na internacionalno jer smo odredili da nam ciljano tržište ne može biti samo Hrvatsko Zagorje kao regija ili samo Hrvatska, već puno šire.

Tako je došlo ime Moonshine. Roditelji su mi pričali da je moj pradjed još 1917. uhvaćen kako ilegalno proizvodi rakiju, a kako nije platio ‘porez na koktel’ koji se u ta doba plaćao, završio je u zatvoru, ili ‘vu reštu’, rekli bi Zagorci. Tako smo u ime destilerije dodali i Guerilla kao hommage pradjedu i njegovoj ilegalnoj proizvodnji koja nije baš najbolje završila. U američkoj kulturi i samo ime moonshine ima konotaciju ilegalne proizvodnje alkohola”, objašnjava Rikard Micek.

Oko etikete boca brine se prijatelj, ali i kći Barbara, koja se jako zainteresirala za destileriju te već sama miješa recepture i samostalno destilira gin. “Moj izuzetno dobar prijatelj, a za nas srećom i vrhunski akademski grafički dizajner, Igor Vranješ osmislio je logo. Već u prvoj iteraciji odlično je pogodio look&feel koji smo željeli i uz par dorada logo je bio gotov.

Prema art deco stilu ostatka brandinga “gurnula” nas je kći Barbara, po struci industrijski dizajner, a Igor je razradio u detalje i napravio vrhunski posao. Željeli smo dobiti topliji skoro vintage štih, a opet i osjećaj bogate razigranosti kakvi su i okusi naših proizvoda”, navodi Micek.

Zaintrigirali su nas ti okusi, pogotovo jer jedan gin ima čak 56% alkohola, od čega čovjek i, rekli bi Zagorci, ‘ponori’?

Ne ‘norenju’, ‘da’ osmijehu
“Hahaha da, naš Blue Mariner Gin ima 56-57% alkohola, no ‘programiran’ je da nema ‘norenja’ nego već nakon prve čaše razvuče osmijeh od uha do uha, nakon druge uha postanu lagano topla, a tijelo prožme vesela i ugodna toplina. Svaki od recepata za naših pet ginova je različit i ima svoj karakter, bogatstvo i kombinaciju aroma.

Nisam razmišljao što će se svidjeti određenom dijelu potencijalne publike. Kreneš raditi recept, ‘brusiš’ omjere, dodaješ sastojke sve dok nisi potpuno zadovoljan i nisi dobio profil i karakter koji ti odgovara. Nakon toga se samo možeš nadati da će se i drugima svidjeti što si želio reći i kad se to dogodi, sreća je do neba velika.

Svaki naš recept ima barem dva do četiri tajna sastojka koji baš i nisu uobičajeni u ginu, ima tu i lokalnog bilja i začina. Gospina trava, trava Iva, sušena kora nekih drveća, korijen maslačka i perunike su neki. Kad smo radili recepturu za Good Night Oak Gin proučavali smo koje biljke i začini u kojoj kombinaciji pomažu tijelu pri lučenju melotonina, hormona dobrog sna. Ideja je bila napraviti gin maturiran u hrastu koji nije predviđen biti sastojak koktela, već čašica dvije prije spavanja.

Šalili smo se da su valjda neki suci u Engleskoj, kad su ga kušali i ocjenjivali, vjerojatno zaspali pa nam je zato falilo bodova za zlato. No, više smo nego ponosni na tu osvojenu srebrnu medalju jer se radi o ginu neuobičajenog karakter profila i okusa izvan klasično u drvetu maturiranog London dry okusa”, ističe Micek.

Za njega, osnova tajne dobroga gina je raditi s velikom dozom ljubavi i strasti, biti metodičan i dosljedan. “Sve radimo prirodno. Sami proizvodimo bazični alkohol, koristimo kvalitetne biljke i začine, ne dodajemo ekstrakte ili pojačivače okusa. Recepturu radimo prema svojim preferencijama okusa i karaktera, ne držimo se slijepo pravila ni uobičajenih omjera”, navodi zagorski destiler.

Razmišljaju i o novim proizvodima, rade i rum, okušali su se i u izradi apsinta, lansirat će ga ove godine i komercijalno. Na tržište će uskoro plasirati vrhunsku premium vodku te tri svoja bittera, tj. biljna likera gorčeg okusa, a imaju i svoje viskije, odnosno bourbon, iz kombinacije zagorskog kukuruza, raži i ječma…

Ginovi Moonshine Guerille mogu se piti u barovima, klubovima, hotelima, u pregovorima su oko plasmana u dva domaća distribucijska lanca te nekoliko specijaliziranih trgovina, te potencijalnim distributerima u Danskoj, Engleskoj, Švicarskoj.

Komentirajte prvi

New Report

Close