Društvo za zaštitu novinarskih autorskih prava (DZNAP) održalo je svoju godišnju skupštinu kojom je dominiralo pitanje suradnje s press clipping agencijama, a koje svake godine toj udruzi uplaćuju određenu svotu na ime prodaje novinarskih radova svojim klijentima.
Prema izvješću o radu udruge u 2016., koje je podnijela predsjednica Valentina Wiesner Mijić, press clipping agencije uplatile su lani 1,3 milijuna kuna, od čega 20 posto ide ZAMP-u, ovlaštenog od strane DZNAP- a da vodi poslovanje, a ostatak se dijeli popola između nakladnika i novinara. Lanjski novinarski dio od 519.581 kune dijeli se na 30 posto 'glavarine' koja se isplaćuje svim članovima DZNAP-a i 70 posto za raspodjelu između 150 najčešće citiranih autora. Wiesner Mijić istaknula je kao problem utvrđivanje koliko su točno press clipping agencije prodale novinarskih radova. Predsjedništvo DZNAP-a tvrdi da "prihodi tih agencija značajno rastu, dok se istodobno prijavljuje prihod od prodanih radova sličan onome iz prošlih godina".
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu