‘Ne kaskamo za svjetskim trendovima, neki su i korak ispred’

Autor: Marta Duić , 10. veljača 2022. u 22:00
Ivona Jeličić/PD

Ivona Jeličić, dobitnica priznanja ‘Mlada nada odnosa s javnošću’, o branši.

Ivona Jeličić nova je nositeljica priznanja Mlada nada odnosa s javnošću koje svake godine dodjeljuje Hrvatska udruga za odnose s javnošću (HUOJ).

U razgovoru za Poslovni dnevnik otkrila je svoje viđenje struke i branše općenito, gdje je stjecala iskustvo, gdje trenutno radi te kakvi su joj karijerni planovi.

Koji fakultet ste završili i koliko dugo ste u odnosima s javnošću? Gdje ste sve do sada stjecali iskustvo? Kada i po čemu ste znali da je to posao i branša baš za vas?
U srpnju 2021. završila sam Fakultet političkih znanosti u Zagrebu, odnosno magistra sam novinarstva. Smjerovi koje sam odabrala na posljednjoj godini diplomskog studija su Odnosi s javnošću i Novi mediji.

Već kao student počela sam raditi u struci, tako da je to već nekih tri, uskoro četiri godine. Radila sam mnoge poslove kao student, što klasične studentske što u struci, a jedan od prvih gdje sam stekla možda i prva iskustva bilo je u FOREO-u. Kasnije sam radila i u PR agencijama, a radila sam i kao Social Media Manager.

Nekako sam se uvijek vidjela u novinarstvu, a kada sam krenula na faks i odslušala prve predmete s katedre Odjela s javnošću znala sam da je to to. Odmah sam se mogla zamisliti kako radim u PR-u ili sličnoj branši jer je posao fleksibilan, raznolik, izazovan, ali i kreativan.

Što priznanje koje ste dobili od HUOJ- znači za vas i vašu karijeru? Kolika je bila konkurencija i što biste rekli čime ste baš vi zaslužili to priznanje?
Priznanje od HUOJ-a za mene zapravo je šlag na torti na cijelo moje obrazovanje i dosadašnji karijerni put. Ovo priznanje mi je potvrda da je moja odluka da se time bavim u potpunosti ispravna i da se sav trud zaista isplatio.

Konkurencija je bila stvarno jaka. Saznala sam da sam među troje nominiranih i uopće nisam očekivala da bih ja mogla osvojiti nagradu. Moj rad se možda istaknuo po temi, odabrala sam temu koja je medijski relevantna te aktualna i koja će u narednom razdoblju sigurno plijeniti pažnju stručnjaka, ali i korisnika društvenih mreža.

Gdje trenutno radite i koje su vaše dužnosti na tom poslu? Kako izgleda prosječan radni dan u vašoj firmi/kolektivu?
Do prije nekoliko mjeseci radila sam u PR-u u jednoj zagrebačkoj agenciji, ali sam se odlučila malo preusmjeriti karijeru. Trenutno radim kao Social Media Manager u odjelu komunikacija i marketinga za jednu njemačku izdavačku kuću u Berlinu.

Moj prosječni radni dan traje od osam do devet sati, najviše surađujem s kolegicom koja je zadužena za PR firme i kroz PR i digitalne kanale želimo naše pratitelje i potencijalne pratitelje, odnosno kupce upoznati s brendom. Zajedno kreiramo kampanje i stvaramo sadržaje kako bi što bolje plasirali knjige koje firma izdaje.

Kakvo je vaše viđenje PR-a i uloge te branše na domaćem tržištu? Kaskamo li za svjetskim trendovima i gdje vidite prostor za napredak?
Po mom mišljenju PR je jako važna branša, usko je vezana s mnogim područjima, a ima i jako svijetlu budućnost. Surađivala sam i radila na stranim tržištima još i iz Hrvatske, a sada kada u potpunosti radim na stranom tržištu mogu reći da generalno ne kaskamo za svjetskim trendovima.

Zapravo se radi o pojedincima i kako pojedini brendovi, firme i poduzeća odluče ‘odrađivati’ posao. U Hrvatskoj imamo agencije i brendove koji se ističu i mogu se uspoređivati sa stranima ili su čak u potpunosti inovativni i neusporedivi s drugima, ali isto tako imamo i one koji malo kaskaju, što zbog politike firme, što zbog manjka motivacije i kreativnosti, ali i malo hrabrosti.

Prostor za poboljšanje svakako vidim u komunikaciji i PR-u u javnom sektoru. Kao primjer uvijek volim navesti kampanje ministarstava skandinavskih država. Možda bi bilo vrijeme da kao društvo postanemo otvoreniji.

Za mladu nadu PR-a poput vas kako je najlakše doći do iskustva potrebnog za karijerni napredak? Koliko vam je fakultet pomogao u tome, a koliko ste sami morali tražiti ‘svoje mjesto pod suncem’?
Najlakši način da se dođe do iskustva je da se počne raditi u struci što prije. Fakultet mi je dosta pomogao, osim što sam dobivala teoriju, na FPZG-u od samih početaka možete raditi na Televiziji student, Radiju student ili u Globalu.

Od nedavno je osnovana i studentska udruga specijalizirana za odnose s javnošću i društvene mreže PublikaR. Svakako bih svima preporučila da se okušaju u svemu što se na faksu nudi jer je tako najlakše pronaći svoje mjesto, a onda s tim iskustvom možete tražiti studentske poslove u struci.

Činjenica da sam radila u struci od treće godine preddiplomskog studija uvelike mi je pomogla i u pronalasku novih studentskih poslova, ali i u zaposlenju nakon faksa. Rekla bih da je fakultet odlična odskočna daska i velika pomoć, ali kako bi se istaknuli ipak je potrebno samostalno uložiti puno truda.

Najznačajniji projekt za vas na kojem ste radili otkad ste u branši?
Za mene su svi projekti na kojima sam radila značajni. Svaki projekt donio je nešto novo, na svakom projektu se puno toga nauči i uvijek se stekne novo iskustvo, koje će biti od pomoći na nekom budućem projektu.

U posebno lijepom sjećanju mi ostaju projekti na kojima sam dobila veliku odgovornost. Također, jako me veseli situacija na trenutnom poslu, gdje težimo promjenama i kreativnim rješenjima, a meni ruke nikako nisu vezane, pa mogu pustiti mašti na volju.

Koji su vaši ciljevi i planovi u daljnjoj karijeri? Gdje se vidite u budućnosti?
Cilj mi je svakako napredovati. Željela bih postati stručnjak u području digitalnih medija na kojem sada radim, ali isto tako posvetiti se ponovo više PR-u. To su zapravo dvije grane u području komunikacija koje danas jedna bez druge ne mogu.

Mislim da svi koji se bavimo komunikacijom u bilo kojem obliku možemo biti presretni što nam je tehnološki napredak donio, jer imam osjećaj da nikada nije postojalo toliko mogućnosti za komunicirati s ciljanim skupinama.

Komentirajte prvi

New Report

Close