Slovenska pašteta Argeta i dalje je najpoznatija robna marka u BiH, a najpopularniji domaći brend ima Violeta iz Gruda, pokazalo je najnovije istraživanje o robnim markama široke potrošnje koje je za prvo polugodište ove godine izvršila agencija za istraživanje tržišta Valicon. On je nastao 13. travnja spajanjem agencije Cati iz Ljubljane i Prizmma istraživanja. Kao i u prethodnim istraživanjima, prve dvije pozicije u poretku brendova na tržištu BiH zauzeli su slovenska Argeta te Coca-Cola. Čokolada Milka je na trećem mjestu jer je s tog mjesta potisnula jestivo ulje Floriol koje je sada na petom mjestu. Floriol je pretekao i Violetin toaletni papir koji je četvrti, a on je najpoznatiji domaći brend. Od petog do desetog mjesta su Vegeta, Orbit žvakaće gume, Cedevita sok, krema za lice Nivea i bomboni Cedevita. Najpoznatija domaća robna marka u BiH je toaletni papir Violeta, a njene maramice su drugi brend, salvete četvrti, kuhinjski brisači šesti. Klasovo brašno treća je robna marka u BiH, a salama Lijanovići peta. Hrenovke Lijanovići su na sedmom mjestu, na osmom mjestu je brašno za kolače i pite sarajevskog Klasa, na devetom mjestu je jestivo ulje Bimal, a na desetom mjestu hrenovke sarajevske mesne industrij Ovako. Najpoznatiji brend u regiji i dalje je čokolada Milka, iza nje su Coca-Cola, žvakaće gume Orbit, omekšivač rublja Lenor, te Vegeta kao prvi brend iz regije, brijači Gillette, salvete Paloma kon drugi brend iz regije, krema za lice Nivea. Sok Cedevita je na devetom mjestu regionalnih brendova kao treći proizvod iz regije, a na desetom mjestu je deterdžent za rublje Ariel.
Za razliku od Slovenije, Hrvatske i Srbije BiH nema nijedan regionalni brend koji bi bio među iole poznatijim proizvodima u susjedstvu. Slovenija ima svoje regionalne brendove poput Alpskog mlijeka, Droge Kolinske, Radenske, Perutnine Ptuj, Rio Mare, Fructala… Hrvatska Vegetu, jestivo ulje Zvijezda, Kisko, Gavrilović, Jamnicu, Franck…, Srbija Knjaz Miloš, Carnex, Jaffa Cakes, Smoki, Crvenku… Najpoznatije brendove u regiji ima Hrvatska jer su njeni Vegeta i Cedevitana svim popisima najpoznatijih robnih marki. Za razliku od zemalja u okruženju koje su usvojile zakonsku regulativu za utvrđivanje robnih marki BiH nema pripremljen nijedan zakon iz tog područja. Na primjer, Hrvatska i Srbija imaju utvrđene svoje najpoznatije robne marke, dok u BiH takvih proizvoda nema. Zbog toga proizvodi poput hercegovačkih vina Žilavka, vlašićkog sira, livanjskog sira, mineralnih voda poput Sarajevskog kiseljaka, Oaze, proizvoda Vitaminke nema na popisima brendova premda se neki od njih uveliko prodaju i u inozemstvu. Jedini bosanskohercegovački proizvodi koji su ostavili dobru prepoznatljivost, makar na domaćem tržištu, proizvodi su Vilete iz Gruda. Njihova kolekcija higijenskih proizvoda od papira već je godinama u vrhu prepoznatljivih proizvoda u BiH s najvećom šansom da budu prepoznati i na susjednim tržištima.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu