Mreža sumnji, ali i tržišnog potencijala kojeg tri hrvatske tvrtke odlično koriste

Autor: Ana Roksandić , 08. veljača 2024. u 07:01
Foto: Reuters

Ispočetka samo zabavna, globalno uspješna platforma postala je važan poslovni teren.

Prisutnost brojnih brendova na društvenim mrežama već odavno je uobičajena praksa. No društvena mreža čiji marketinški potencijal u Hrvatskoj ostaje još u nedovoljnoj mjeri istražen svakako je TikTok. U pitanju je društvena mreža usmjerena na video sadržaj u kratkom vremenskom trajanju od 15 sekundi do tri minute, u vlasništvu je kineske tvrtke ByteDance Ltd. i na kineskom tržištu može je se pronaći pod imenom – Douyin.

Uz TikTok vežu se i kontroverze povezane uz prikupljanje podataka i potencijalnu mogućnost kineskog državnog utjecaja na korisnike. Jedina je globalno uspješna online platforma koja ne potječe iz SAD-a, a Shou Zi Chew, izvršni direktor TikTok-a, redovito brani svoju aplikaciju od takvih optužbi. No, uočljivo je da među političarima diljem svijeta i dalje vlada zabrinutost. U SAD-u, Njemačkoj, Velikoj Britaniji i brojnim drugim zemljama TikTok je zabranjen na službenim mobitelima državnih službenika, dok je u Afganistanu, Indiji, Senegalu, Iranu, Kirgistanu i Nepalu potpuno zabranjen.

Do viralnosti preko noći

Najveća razlika između TikToka i drugih društvenih mreža način je na koji se dolazi do brojne publike. Dok je s drugima potrebno marljivo skupljati pratitelje, prijatelje ili pretplatnike kojima će se prikazivati sadržaj, TikTok je taj koji širi sadržaj publici na svojoj platformi sukladno s prethodnim ‘engagmentom’ publike i tako kreatorima sadržaja daje velik doseg. Što je korisnik aktivniji na TikToku, to će sadržaj biti specifičnije podešen njegovom ukusu. “TikTok ima izvrsne algoritme kako bi korisnicima prikazao sadržaj koji ih zanima. Statistike pokazuju da korisnici više vremena provedu na ‘Za tebe’ stranici nego prateći druge korisnike.

812 tisuća

pregleda ima najgledaniji video koji je tvrtka Mlinar objavila na svom TikTok profilu

Dakle, kvalitetan sadržaj ima veće šanse za širenje, čak i ako nemate velik broj pratitelja. Viralnost se može postići preko noći, za razliku od drugih društvenih mreža”, pojasnila je Barbara Budić, izvršna direktorica marketinške agency Envy.

“Kada govorimo o klasičnim oglasima, odnosno plaćenom oglašavanju, ono još nije dostupno u Hrvatskoj. Međutim, mnogi brendovi i pojedinci iskoristili su TikTok za promociju i zadnjih godina možemo vidjeti sve više plaćenih suradnji. Trenutačno su vrlo popularni tzv. UGC-ovi (korisnički kreiran kreator) gdje je naglasak na kreiranju autentičnijeg sadržaja od strane korisnika proizvoda bez očitog promicanja proizvoda”, objašnjava Edita Tomašić, vlasnica agencije za digitalni marketing Inspiric.

S njom se slaže i Budić kako je kod nas trenutačno oglašavanje na TikToku nepostojeće, osim organskog video sadržaja koji mora biti relevantan i s kojim se publika može na ovaj ili onaj način povezati.

“Ipak, na mnogim europskim tržištima je TikTok oglašavanje dozvoljeno, te ga radimo za određene klijente unutar agencije. Možemo reći da se, pogodi li se pravi sadržaj, mogu ostvariti zaista lijepi rezultati za pristojan budžet”, kazala je Budić.

Izvršna direktorica u Envy tvrdi kako nema pravila o segmentaciji brendova za TikTok platformu. S marketinške strane svakako je zanimljiva ključna riječ #tiktokmademebuyit na kojem se korisnici hvale proizvodom kojeg su otkrili na TikToku.

Jedna od veliki zabluda vezanih uz TikTok je pretpostavka da je riječ o društvenoj mreži samo za mlade. Prema zadnjim statistikama, napominje Tomašić, iako je većina korisnika u dobnoj skupini od 18 do 24 godine, polako raste i broj korisnika do 44 godine. “Također, ono što može biti zanimljivo brendovima koji tek razmišljaju o prisutnosti na toj društvenoj mreži jest činjenica da je to jedna od rijetkih platformi na kojoj je među korisnicima više žena nego muškaraca”, rekla je Tomašić.

Iako je svima prva asocijacija na TikTok isključivo zabavni video sadržaj, Budić tvrdi kako on sve više postaje brza tražilica za praktične savjete. TikTok je vodeća mreža za nove trendove na tržištu, vjeruje Budić. Ipak, iako i druge vrste video sadržaja na TikToku nalaze svoju publiku, zabavan i šaljiv način predstavljanja brenda i dalje je najčešći.

Šaljiva promocija

“Mnogi brendovi na šaljiv način promoviraju svoje proizvode i tako dopiru do sve veće publike. Jedan od takvih uspješnih primjera hrvatskih brendova koji je meni osobno zapeo za oko je primjerice TikTok profil gradja.hr”, kazala je Tomašić.

Od poznatih hrvatskih brendova prisutnih na TikToku ističe se i poznati maloprodajni lanac pekarskim delikatesama Mlinar. Svoj TikTok profil tvrtka je otvorila 2019. godine i trenutačno imaju više od 28 tisuća pratitelja, među kojima prednjači generacija Z.

“Oni su naša budućnost i izuzetno nam je drago da smo s njima pronašli zajednički jezik. Najgledaniji video nam ima više od 812 tisuća pregleda, a svako toliko nam neki video postane viralan”, rekla je Laura Lahpaner, specijalistica za digitalni marketing u Mlinaru. Iste godine profil je otvorila i A1 Hrvatska kao prva hrvatska kompanija u segmentu telekomunikacija prisutna na toj društvenoj mreži.

“Baza naših pratitelja tijekom prošle godine povećala se za gotovo 15.000 novih pratitelja, što nam govori da smo na dobrom putu”, zaključuje Suzana Badrov, senior specijalistica za digitalni marketing u A1 Hrvatska.

Komentirajte prvi

New Report

Close