Mediji su stvorili ‘Big Brother kulturu’

Autor: Ana Lučin,VLM; Majda Žujo,VLM , 17. travanj 2011. u 22:00

Za stvaranje dojma o nekome dovoljna je jedna sekunda, istakla je Gabriele Zienterra, vlasnica njemačkog instituta za retoriku

Druga Međunarodna konferencija o retorici i kulturi komuniciranja Moć uvjeravanja, u organizaciji tvrtke Ciceron, okupila je prošlog tjedna u Zagrebu par stotina komunikacijskih stručnjaka.

U sklopu konferencije održano je devet predavanja, dva okrugla stola i tri radionice, a stručnjaci su raspravljali o važnosti retoričkog umijeća i kulture komuniciranja. Otvarajući konferenciju direktorica Ciceron komunikacija Mirela Španjol Marković optužila je medije za stvaranje loše komunikacijske klime i stvaranje potrebe za “detoksikacijom i verbalnom ekologijom”, naglasivši da promiču irelevantne teme poput lažnih i instant zvijezdi te voajerizam, odnosno Big Brother kulturu. Kazala je i da političari čine grešku angažirajući komunikacijske stručnjake samo u kampanjama, jer par mjeseci nije dovoljno da osoba nauči “biti netko drugi”. Kako je pak u predavanju istaknula Gabriele Zienterra, vlasnica jednog od najstarijih njemačkih instituta za retoriku, retorika je instrument komunikacije, odnosno aktivno, svjesno i psihološki osviješteno postupanje s riječima. Naglasila je da je za stjecanje dojma o nekome dovoljna samo jedna sekunda. Govoreći o važnosti neverbalnih aspekata komunikacije, Zienterra je istaknula da, prema istraživanjima, čak 55 posto ljudi pamti govor tijela, dok glas osobe pamti 38 posto ljudi. Samo sedam posto osoba pamti sadržaj govora, što najveći problem stvara znanstvenicima, koji se prilikom izlaganja koncentriraju isključivo na sadržaj. Osvrčući se na brojne finese i presudne elemente u javnom govoru, napomenula je kako je pri postizanju uvjerljivosti najvažniji glas. “On je početak i završetak svega, a auditivni kanali su izuzetno bitni. Ukoliko želimo pridobiti slušatelja, glas je taj koji najviše utječe na atmosferu govora. Važno je disanje iz dijafragme, te rezonancija i artikulacija glasa”, rekla je Zienterra. Kao bitne elemente u javnom govoru izdvojila je držanje te kontakt očima. “Stav tijela treba biti čvrst jer to znači da imate čvrsto uporište, jasan stav i gledište. Važan je i kontakt očima, a izuzetno su bitni osmijeh i geste kojima možete naglasiti ono o čemu govorite”, navela je Zienterra.

Kreativni direktor agencije K&K promotion Kamilo Antolović upozorio je na pretrpanost komunikacijskih kanala promotivnim porukama koje ne dolaze do cilja, zaključivši kako puno kanala čini kanalizaciju. “Bolje je ne oglašavati se, odnosno bolje je da za vas ne znaju nego da se poruka ne svidi javnosti i da širi loš glas o poduzeću. Dogma ‘i loša reklama je reklama’ ili ‘neka se priča pa makar je loše’ nema prođu kod osmišljenog i sustavnog komuniciranja prema javnosti”, poručio je Antolović. Zanimljivo predavanja održali su Nikola Plečko i Siniša Mareković, poznatiji kao dvojac Nik Titanik i SiMke, govoreći o moći slike u komunikaciji. “Jedna slika, karikatura ili fotomontaža govori tisuću riječi pa makar bila prazna. Slika je u stanju pokrenuti ratove, izazvati mržnju, rasvijetliti istinu, nasmijati i ukazati na prave probleme”, poručili su. Prema Plečkovim riječima, slike ne treba uzimati zdravo za gotovo, jer često nose snažnu poruku. “Slike potiču na razmišljanje i bude emocije, a u našem poslu one puno puta ukazuju na probleme u društvu. Podsjetit ću da je prije nekoliko godina bilo normalno sjediti uz novine i čitati članke o tome što se dogodilo jučer. Danas to nije prihvatljivo. Neke tiskovine su se prilagodile načinu života, pa su skratile tekstove i povećale slike”, zaključio je Plečko.

Nikica Gabrić

Najbolji govornik
U okviru konferencije predstavljeni su rezultati istraživanja o najboljim govornicima među poslovnim ljudima. Titulu najboljeg ponio je Nikica Gabrić iz Klinike Svjetlost s 57,6 % glasova, a slijede Tonči Peović iz Zračne luke Zagreb s 18,8%, Gordana Kovačević iz Ericsson Nikola Tesle s 14,1% te Zvonko Biljecki iz Geofoto grupe s 9,4% glasova. “Čovjek ima 60 tisuća misli u toku jednog dana i one određuju naš karakter i naš život. 30 posto misli ponavljamo svaki dan i postajemo njihovi zarobljenici. Pozitivne misli stvaraju plan, akciju i djela. Zato smatram da je karakter iznad intelekta, jer stvara disciplinu pozitivne misle”, rekao je Gabrić. Osim dodjele najboljem govorniku među poslovnim ljudima, upriličena je i svečana dodjela nagrada najboljim televizijskim voditeljicama među kojima je titulu najbolje ponijela Daniela Trbović s 18,8% glasova. Slijede Barbara Kolar sa 11,6%, Mirjana Rakić sa 7,3%, Romina Knežić sa 4,8% te Tatjana Jurić sa 4,4,% osvojenih glasova.

Komentirajte prvi

New Report

Close