Da bi marketinšku kampanju mogli smatrati učinkovitom, ona mora imati što veći utjecaj uz što manje ulaganja. Čini li se iskrenom? Je li hrabra, a istovremeno i pametna? Ima li magični šarm, ono nešto što kampanju i njezinu priču čini drukčijom od drugih? Neka su od pitanja koja si treba postaviti kada se razmišlja o učinkovitoj kampanji, a na njih nam je u Poslovnom dnevniku svojedobno ukazao i Judd Labarthe, marketinški stručnjak za kojega slobodno možemo zvati veteranom marketinške učinkovitosti. A kako se neke norme nikada ne mijenjaju i danas možemo reći da ma kakva god bila kampanja mora pokazati ambicioznost, inovativnost te time biti primjer drugima.
Standard za marketere
"Učinkovite kampanje su različite, ali nekoliko je stvari koje su njihov zaštitni znak. To su kampanje koje postižu svoj cilj pričajući priče koje stvaraju empatiju među ljudima. Ne znam je li takva situacija u Hrvatskoj, ali u Njemačkoj marketeri uče da postoje standarne dimenzije po kojima bi brend trebao biti jači. Jedna od njih je i sviđanje odnosno simpatija, no sviđati se nekome nije ni približno važno kao to da stvorite empatiju prema nekom brendu", smatra Labarthe, a objašnjava da to znači pokazati ljudima kojima se obraćate da razumijete situaciju u kojoj se nalaze. Čineći to dajete im priliku da oni razumiju situaciju u kojoj se vi nalazite. "Priče o interakciji, o dijalogu i svim mogućnostima digitalne komunikacije danas su vrlo popularne, no dijalog s potrošačem je zapravo nešto što dobri prenosioci poruke već rade stotinama godina. Pričamo priče jer su učinkovite, a učinkovite su jer kod slušača stvaraju empatiju. Zato su općenito najučinkovitije kampanje one koje iznenade, koje su pamtljive, koje ljude motiviraju da učine nešto što inače ne bi učinili", dodao je definitivni rekorder u osvajanju Effie nagrada. Naime, ovaj marketinški stručnjak osvojio ih je pedesetak, U agencijskom poslu proveo je 25 godina kao voditelj klijenata, copywriter i media planer radeći za klijente kao što su Volkswagen, Leica, Pernod-Ricard, Nestlé, Westin, Anheuser-Busch, Deutsche Bahn i Disney te brojne lokalne i regionalne brendove diljem Europe i Azije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu