Lijek za oglasne minuse ‘miks’ pretplata i first party podataka?

Autor: Josipa Ban , 05. svibanj 2023. u 07:00
Vanja Prahić, predsjednik RS za digitalnu pretplatu, Mario Ivić, predsjednik Radne skupine za AdTech i Ivan Pleše, predsjednik HUDI-ja/PD

Zbog zabrane prikupljanja kolačića treće strane u SAD-u i 10 milijardi dolara minusa.

Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI) pokrenula je dvije nove radne skupine koje bi digitalnim izdavačima trebale pomoći u prevladavanju izazova koje pred njih stavlja brzi razvoj tehnologije.

Riječ je o Radnoj skupini za AdTech te Radnoj skupini za digitalnu pretplatu. Njihovo je osnivanje nastavak planova HUDI-a da upravo na ovaj način – kroz radne skupine – stvore medijsko okruženje u kojem digitalni izdavači suradnjom doprinose stvaranju kvalitetnijeg sadržaja.

Mario Ivić, predsjednik Radne skupine za AdTech, koji je ujedno i osnivač agencije Telum te suosnivač Midasa, tvrtke koja je razvila platformu za nativno oglašavanje i razmjenu podataka, objašnjava da promjene u tehnologiji koje dolaze zbog potrebe za dodatnom zaštitom privatnosti kao i brz razvoj umjetne inteligencije donose značajne izazove digitalnim izdavačima.

Ivić

Promjene u tehnologiji zbog potrebe za dodatnom zaštitom privatnosti te brz razvoj umjetne inteligencije donose značajne izazove digitalnim izdavačima.

“Očekuje se znatno smanjenje u prihodima od oglašavanja onima koji se ne prilagode. S druge strane, umjetna inteligencija pruža velike mogućnosti, ali izdavačima koji nisu spremni može postati problem radi automatizacije koja se u industriji očekuje”, upozorava.

Prvi i broj jedan izazov s kojim se digitalni izdavači, zbog zaštite privatnosti, suočavaju već je tu. Riječ je o odbacivanju kolačića treće strane. Ivić ističe da će to smanjiti količinu podataka koje oglašivači imaju o korisnicima, a samim time i kvalitetu kampanja. “Iz sličnih razloga će Google u srpnju prestati podržavati Universal Analytics i najkasnije do tad svi bi izdavači trebali krenuti koristiti novi GA4”, navodi.

Veliki izazovi
A zbog zabrane prikupljanja kolačića treće strane, upozorava Ivić, očekuje se veliki pad prihoda od oglasa. “Neke procjene govore da bi samo u SAD-u taj pad mogao iznositi do 10 milijardi dolara. Izdavači moraju pronaći način da nadoknade te prihode”, kaže Ivić. Upravo su se stoga digitalni izdavači okupili u Radnu skupinu za AdTech.

Predsjednik radne skupine ističe da je nadoknada prihoda moguća kroz kombinaciju pretplata i prikupljanja first party podataka o korisnicima. “Kroz prikupljanje first party podataka o korisnicima, izdavači povećavaju direktnu prodaju, a kreiranjem standardnih publika mogu nadoknaditi gubitak prihoda od mreža.

Velike tehnološke tvrtke poput Googlea, već dugo rade testove na različitim tehnologijama koje bi mogle nadomjestiti utjecaj kolačića treće strane, ali za sada ne postoji plug and play rješenje koje bi je funkcioniralo za sve uređaje i browsere”, objašnjava.

Usto, dodaje, radna će skupina velik fokus staviti na potrebe malih izdavača koji nemaju dovoljno resursa da se kvalitetno prilagođavaju promjenama. “Cilj je bio i da povećamo transparentnost i educiramo tržište kontinuiranim objavljivanjem benchmark analiza za najvažnije digitalne formate na razini cijelog tržišta”, ističe Ivić.

A kako bi unaprijedili tehnologiju koju koriste digitalni izdavači te kako bi osigurali napredak članovima, radna će skupina za AdTech pripremiti priručnik te prema potrebi, kaže Ivić, organizirati edukativne radionice za tranziciju, implementaciju i korištenje GA4.

Također, navodi, nastavljat će objavljivati benchmark analize za najčešće korištene display formate kako bi educirali tržište web oglašavanja te unaprijedili industrijske standarde i prakse. Usto, posvetit će se istraživanju alternativnih rješenja za zamjenu kolačića treće strane.

“Naš je cilj pripremiti detaljan priručnik koji će članovima pomoći ne samo da zadrže postojeću razinu monetizacije svog sadržaja, već i da, ako je moguće, istu povećaju”, kaže predsjednik Radne skupine za AdTech.

Korak u pravom smjeru
Radna skupina za digitalnu pretplatu, s druge strane, bavit će se razumijevanjem i strategijom upravljanja korisnicima. Naime, navode iz radne skupine, sposobnost pretvaranja povremenih čitatelja u pretplatnike te zadržavanje tih pretplatnika zahtjeva snažno razumijevanje potreba i preferencija kupaca te učinkovitu strategiju za njihovo angažiranje i zadržavanje.

Misija radne skupine stoga će biti identifikacija prilika za inovacije koje će pomoći članovima HUDI-a da budu uspješniji u digitalnom marketingu. Vanja Prahić, predsjednik Radne skupine za digitalnu pretplatu te voditelj digitalne pretplate u 24sata, ističe da je upravo digitalna pretplata budućnost industrije.

“Važno je da postavimo standarde na tržištu za relativno novi proizvod jer će to onda prepoznati i krajnji korisnici”, navodi. Prahić je svjestan da je pred industrijom veliki izazov i dalek put do toga da digitalne pretplate postanu u potpunosti prihvaćen proizvod, no, kako kaže, okupljanje stručnjaka i konstruktivna rasprava korak su u pravom smjeru.

Komentirajte prvi

New Report

Close