Velimir Srića, profesor Ekonomskog fakulteta u Zagrebu među rijetkim je hrvatskim autorima koji redovito objavljuje knjige i na engleskom jeziku. Njegova najnovija knjiga, 76. po redu, ujedno je i prvo isključivo digitalno izdanje pod naslovom: Creativity and innovation management: A Storytelling Approach, 2016, Kindle Store na Amazonu. Otkrio nam je koliko je kreativnost danas važna i zastupljena u društvu, kako ju poticati, koliko je neophodna inovativnost u gospodarstvu te kako je iskoristiti ako ste lider tima.
Na koje načine je u većim radnim kolektivima najlakše poticati kreativnost zaposlenika?
Kreativno razmišljanje temelji se na osjećaju slobode i uklanjanju mentalne autocenzure. Ono počiva na mišljenju koje opisuje fleksibilnost, otvorenost i sklonost istraživanju. Kreativni smo kad možemo redefinirati problem koji ne znamo riješiti tako da nađemo način na koji će postati rješiv. Najbolje ideje padaju nam na pamet kad odbacimo uhodane putove razmišljanja i pogledamo problem onako kako ga inače ne bi gledali. Upravo na tim idejama temelje se metode poticanja kreativnosti. One su rezultat psiholoških istraživanja, iskustva, pokušaja i pogrešaka, slučajne genijalnosti ili strasti da se ne odustaje već hrabro krene ispočetka, novim i originalnim stazama. Danas to poduzeća rade tako da stvaraju tolerantnu organizacijsku kulturu u kojoj se ideje cijene i djelatnici 'igraju', tako da stvore inkubatore i akceleratore za svoje 'kreativce' i daju im prigodu da tamo razvijaju nove proizvode i usluge, tako da dovode goste koji će primjerom vlastitih inovacija pokazivati efekte kreativnosti, da nagrađuju inovatore i stalno uče na pogreškama.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.u autoritativnoj organizaciji šefovi blokiraju informacije, dok u kreativnom se timu, razgovara otvoreno i nesputano, u inventivnoj atmosferi u kojoj je lakše riješiti i najteže probleme.
Najbolje sredstvo njegovanja kreativnosti su razne metode poticanja kreativnog mišljenja. One nas uče kako doći do svježih ideja, kako otkloniti “probleme u rješavanju problema”. Stavljaju nas u položaj da mijenjamo pristupe i pomičemo granice ljudskog znanja.
Tjeraju nas da preispitamo navike i uklonimo utjecaj stavova, pretpostavki, pristupa, uvjerenja, i vrijednosnih sudova koji sputavaju maštu. Njihova nas primjena gura s one strane očiglednog, nudeći originalna rješenja koja se mogu naći samo na neočekivanim i neobičnim mjestima.
To su metode poput brainstorminga, asocijacija, analogija, pitanja, igranja uloga, prisilnih veza ili brainwritinga. Njihova sustavna primjena naučit će nas kako lakše i spontanije ‘proizvoditi’ originalne ideje. Oslobođeni ograničenja krutog mišljenja, naučit ćemo biti kreativniji.
Uključite se u raspravu