Žene za sportskim volanom tema je koja uvijek budi zanimanje. Hrvatski auto i karting savez pokretanjem prošlogodišnje iznimno uspješne prve konferencije “Žene za sportskim volanom – predrasude ili budućnost”, ove godine ide stepenicu više s izdanjem “Žene za sportskim volanom – priča koja putuje”.
Održat će se u petak 19. rujna, u sklopu 44. Buzetskih dana u Pučkom otvorenom učilištu Augustin Vivoda. Projekt je pokrenula Ana Sekula iz Hrvatskog auto i karting saveza…
Business panel
“Važnost uključivanja poslovne zajednice u takve inicijative ključna je za održivost i razvoj autosporta. Poslovni sektor donosi ne samo financijsku potporu nego i stručnost u upravljanju, marketingu i strateškom planiranju, što omogućuje da se sport razvija u suvremen, relevantan i društveno odgovoran projekt. HEP, kao generalni sponzor Hrvatskog auto i karting saveza, daje primjer uspješne suradnje koja doprinosi rastu sporta i njegovoj prepoznatljivosti”, ističe Sekula na temu projekta pokrenutog s ciljem dijeljenja znanja i inspiracije u sredine gdje se sport zaista i događa. Ciljana publika su vozači, suci, organizatori, volonteri, lokalna zajednica i svi koji žele biti dio auto i karting sporta – bilo iz sportskog, tehničkog, organizacijskog ili poslovnog interesa.

U programu konferencije su dva panela, besplatni za sve koji žele čuti razmišljanja vodećih hrvatskih stručnjaka iz područja automobilizma i sporta, ali i medicine, drugih društvenih područja… Sportski panel okuplja psihologe, liječnike, vozače i sportske djelatnike s fokusom na fizičku i mentalnu pripremu sportaša, pitanje kako do prve vozačke licence te važnost podrške u razvoju karijere. Business panel otvara dijalog s predstavnicima institucija, gospodarstva i sponzora o tome zašto je ulaganje u sport i njegov popratni sadržaj ujedno ulaganje u razvoj zajednice, promociju regije i dugoročnu održivost.
“Autosport u Hrvatskoj sve više prepoznaje svoj potencijal kao platformu za networking i promociju, ali još ima prostora za daljnji razvoj. Upravo kroz projekte poput “Žene za sportskim volanom – priča koja putuje” nastojimo povećati vidljivost i povezati autosport s gospodarstvom i lokalnim zajednicama na način koji donosi dugoročnu korist svima uključenima. Mnoge tvrtke prepoznaju autosport kao atraktivan marketinški kanal, ali isto tako postoji velik prostor za rast, posebno u segmentu društvene odgovornosti i lokalnog razvoja. Povezivanje s autosportom može donijeti snažnu vidljivost i pozitivnu sliku, osobito ako se istaknu projekti koji njeguju edukaciju i sigurnost”, ističe Sekula te navodi i konkretne koristi koje jedna regija, grad ili lokalna zajednica mogu imati od ulaganja u autosport – kako s aspekta promocije, tako i razvoja infrastrukture ili turizma.
Više žena i u HAKS-u
“Ulaganje u autosport donosi višestruke koristi: promociju kroz medijski prostor, povećani turistički promet, poticanje lokalnog gospodarstva i infrastrukturni razvoj. Primjer Buzeta kao domaćina brdske utrke pokazuje kako se koristi postojeća infrastruktura, čime se smanjuju dodatni troškovi, a istovremeno se potiče razvoj događaja koji povezuju sport i zajednicu te doprinose turističkoj ponudi regije.
Naš cilj je da jednog dana ovakve utrke budu dio ponude turističkih agencija jer, osim samog sportskog natjecanja posjetitelji imaju priliku doživjeti i bogatu lokalnu ponudu te kulturne i prirodne znamenitosti. U Buzetu, u sklopu utrke 44. Buzetski dani, koja okuplja više od 10 tisuća gledatelja, posjetitelji mogu uživati u cijelom nizu sadržaja. Na taj način utrke produljuju boravak fanova autosporta, što doprinosi lokalnom gospodarstvu i promociji destinacije”.
O nedovoljnoj zastupljenosti žena u poslovnim strukturama sportskih organizacija česta se govori, a kakva je situacija po tom pitanju u HAKS-u? “Aktivno radimo na povećanju zastupljenosti žena u svim segmentima, Od prošle godine bilježimo povećanje žena od deset posto, imamo pozitivan trend rasta, a cilj je nastaviti taj smjer kroz nove projekte, edukacije i prilike za aktivno sudjelovanje žena u svim segmentima autosporta”.
A kako projekt “Žene za sportskim volanom” može doći do dugoročne održivosti i može li se prenijeti i u druge zemlje? “Planiramo ga graditi postepeno, kroz kvalitetan program, relevantne govornike i povezivanje s lokalnim zajednicama u kojima gostujemo. Uz generalnog sponzora HEP, neke su tvrtke poput Janafa, Automatic servisa, Tokića i HOK osiguranja godinama uz nas. Već sada imamo i nove potencijalne partnere koji su prepoznali naš trud, a svakome pristupamo osobno kako bismo osigurali da obje strane budu zadovoljne. Projekt bi jednog dana mogao zaživjeti i izvan Hrvatske, no o tome sada još ne razmišljamo jer je pred nama puno posla kod kuće”, kaže Sekula te objašnjava kako autosport može biti primjer dobre prakse u kontekstu rodne ravnoteže i društvene odgovornosti u poslovanju.
Višestruki povrat
“Naš sport je poseban jer su žene i muškarci potpuno ravnopravni – kad se stavi kaciga na glavu, vrijede ista pravila, samo vožnja i rezultat odlučuju”. Poslovnim ljudima i tvrtkama koje još nisu prepoznale potencijal povezivanja sa sportom Sekula poručuje da je “ulaganje u sport, a posebno u društveno odgovorne inicijative, dugoročna investicija u zajednicu i brend”.
“Sport spaja ljude, stvara vrijednosti i otvara vrata za nove prilike. Izazivam svakog da nas testira jer iza nas stoje ljudi koji su, između ostalog, doveli u Hrvatsku i svjetsko prvenstvo u rallyju. Sigurna sam da će se ugodno iznenaditi našim pristupom i realizacijom. Osim toga, tijekom rallyja Hrvatsku posjeti više od 400 tisuća ljudi, što jasno pokazuje koliki je to potencijal za promociju i razvoj poslovanja. Povezivanje sa sportom ulaganje je koje se višestruko vraća, a mi smo tu da im pomognemo taj potencijal iskoristiti”.
Slogan “Priča koja putuje” veže za 44. Buzetske dane, s ciljem da ovoj već poznatoj utrci Hrvatski auto i karting savez pruži kroz konferenciju, dodatnu vrijednost kroz sadržaj, edukaciju i povezanost sporta i zajednice. U vremenu kada su sportska natjecanja ujedno i turistički proizvodi, važno je razumjeti da utrke više nisu samo sportski događaji, već i mjesta za poslovna povezivanja, promociju lokalne zajednice i snažan društveni utjecaj. Konferencija je otvorena za sve, bez obzira na spol, dob ili razinu uključenosti u autosport.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu