Kad slogan izazove akademske rasprave i uđe u opću kulturu

Autor: Marta Duić , 01. studeni 2018. u 22:00
Oko 10.000 ljudi svakodnevno pretražuje sadržaj na stranici novioblikzivota.comPD

Nastojimo pokazati da pločica u našem džepu nije samo telefon već su preko njega građanima dostupna rješenja za razne životne probleme.

Telekom operater Vipnet je prije mjesec dana rekao ‘bye bye telekomima’ i postao A1 Hrvatska, a Davor Bruketa, kreativni direktor agencije Bruketa&Žinić&Grey koja je zaslužna za njihove marketinške kampanje otkrio je pozadinu ‘Novog oblika života’, najavne i prve kampanje A1 i pojasnio što još publika može očekivati od ovoga tržišnog igrača na polju telekomunikacija. Čitava priča je počela s najavnom kampanjom i billboardima po Zagrebu još tijekom rujna, a uskoro je uslijedio i prvi reklamni spot koji je izazvao brojne reakcije i komentare.

Kako objašnjava Bruketa, istraživanje koje su radili u kolovozu, a prethodilo je prvoj kampanji, pokazalo je da velik broj građana nije ni svjestan da nadohvat ruke, doslovno u džepu, imaju pločicu koja im daje moći koje bi prije samo nekoliko desetljeća smatrali znanstvenom fantastikom.

“Nažalost, istraživanje je pokazalo da velik broj građana koristi samo mali dio dostupne tehnologije kako bi učinili svoj život jednostavnijim, zabavnijim, uspješnijim. U prvom dijelu komunikacije fokusirali smo se na osvještavanje te činjenice. U drugom smo dijelu objasnili da Vip ne mijenja samo ime nego i proširuje svoju misiju. Osim kvalitetne i brze mreže, A1 želi približiti korisnicima upotrebu dostupnih i korisnih softverskih i hardverskih rješenja. Stranica NoviOblikZivota.com je digitalni vodič kroz tehnološka rješenja za svakodnevne izazove velikog broja građana. U nekim trgovinama A1 već ima digitalne gurue koji vam mogu pomoći oko bilo kojeg problema. To je samo početak, radimo na razvoju novih rješenja koja će olakšati građanima implementaciju korisne i dostupne tehnologije”, otkriva Bruketa.

Integracija novog i starog

Za najavljivanje stranice NoviOblikZivota.com koje je trajalo dva tjedna, objašnjava, odlučili su se staviti fokus na vanjsko oglašavanje iako je to samo jedan od kanala koji su koristili.

“Neki ‘stari oblici života’ poput vanjskog oglašavanja odlično funkcioniraju i u 21. stoljeću. Suvremenost nije nekritičko odbacivanje starog nego kvalitetna integracija novih i starih rješenja. Ključna je stranica NoviOblikZivota.com; naime danas za svaki problem imate stotinu mogućih rješenja. Naši stručnjaci testiraju i odabiru najbolja. Ne morate više sami tražiti, dovoljno je da otiđete na našu stranicu. Kako kontrolirati što vam dijete radi na svim svojim ekranima, kako razumjeti sve jezike, koja je videokonferencija toliko jednostavna da je može koristiti zaista svatko, kako da ti internet pronađe posao i odgovori na mnoga druga pitanja privukla su dosad 110.000 različitih ljudi”, pohvalio se Bruketa.

Objašnjava kako pojedini građani problematiziraju što je i što nije ‘novi oblik života’. Humoristi su preuzeli tu konverzaciju i svi koji pričaju o tome dižu svijest da danas postoje bolji, jednostavniji i kvalitetniji načini da rješavamo životne izazove.

“Novi oblik života postao je dio konverzacije u medijima, na društvenim mrežama, u akademskim raspravama i dio popularne kulture. Bez obzira na predznak komentara, a zaista ih ima u svakom mogućem kontekstu, mislimo da je korisno kada društvo razgovara o novim oblicima života”, smatra Bruketa.

Pohvala tehnološkom napretku

Ističe kako se nekad oglašavanje projektiralo za klijente, odnosno oglašivače, a danas najbolje oglašavanje nije samo pričanje nego i činjenje. Stoga ne čudi da se danas projekti razvijaju zajedno s oglašivačem i da je baš ovaj projekt nastao zajedničkim radom oglašivača i svih njegovih agencija. Davor Bruketa objašnjava kako video koji sublimira pozicioniranje A1 podsjeća koliki smo put napravili u samo nekoliko desetljeća, koliko je naše društvo različito od društva u kojem su odrastali naši roditelji. Suprotno medijskim narativima, Bruketa smatra kako smo društvo sposobno za velike iskorake i poboljšanja te ističe kako nismo ni svjesni koliko smo napredovali u svakom pogledu. “Događaji i stavovi koji su danas društveno neprihvatljivi, jučer su bili svakodnevica. Rješenja koja su jučer bila znanstvena fantastika danas su nam dostupna u džepu. Taj video je pohvala tom napretku. Nekim je ljudima taj kontrast između standarda suvremenosti i činjenica nedavne prošlosti bio šokantan. Istina nije uvijek najugodnija, iako smo navikli da u hrvatskom reklamnom bloku nema mjesta za polemičke tonove. Ipak, žao nam je što smo povrijedili ‘adamiste’ koji su se javili s kritikom scene u kojoj djeca dronom nadlijeću nudističku plažu. Htjeli smo pokazati da su se i dječji nestašluci promijenili. Nije nam namjera bila poticati takvo ponašanje. Baš suprotno, nudimo roditeljima rješenja kako da bolje kontroliraju što im djeca rade na svim svojim ekranima”, objašnjava Bruketa.

Od brojki koje su obilježile kampanju ističe kako su za njih najbitniji rezultati koje bilježi NoviOblikZivota.com. Naime, deset tisuća ljudi svakodnevno posjećuje tu stranicu i pretražuje sadržaj.

 

25 ljudi

iz agencije i oglašivača u timu koji je iznjedrio cijeli marketinški ‘novi oblik života’

“To je najvažniji podatak. To su ljudi koje smo motivirali na promjenu. To je početak jedne dugogodišnje konverzacije jer tehnološka se revolucija ubrzava i svi, bez obzira na to u kojoj smo mjeri vični upotrebi tehnologije, trebamo pomoć da se probijemo kroz šumu ponuđenih rješenja i implementiramo samo ona koja su provjereno korisna i zaista rade”, smatra Bruketa. Napominje da je reklamni spot samo rezultat koji dolazi na kraju, a prethodi mu cijeli proces kreiranja nove komunikacije te strateško-kreativne platforme brenda A1. Proces nastanka trajao je više od šest mjeseci, a formiran je zajednički tim sačinjen od 25 ljudi sa strane oglašivača i agencije. Na pitanje planiraju li nastaviti u istom tonu i u kampanjama za A1 koje će stvarati u budućnosti, Bruketa objašnjava kako za njih to nije samo još jedna kampanja u nizu i kako nije u pitanju ‘običan’ klijent.

“To nije samo ton i nije samo kampanja. To je novo područje djelovanja. Kao što auto nije kočija tako i pločica u našem džepu nije (samo) telefon. Tako ni A1 nije (samo) telekom. Preko te pločice i drugoga hardvera građanima iz dana u dan postaju dostupna rješenja za razne životne probleme. Na putu implementacije tih rješenja susrećemo brojne izazove. A1 će pomoći da te izazove savladamo zajedno”, zaključuje Davor Bruketa.

Komentirajte prvi

New Report

Close