Još nismo ni svjesni svih razmjera digitalne transformacije

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 21. svibanj 2017. u 09:00
Tomislav Presečki i Daniel Vuković/Tomislav Miletić/PIXSELL

Tomislav Presečki i Daniel Vuković, direktor McCanna Zagreb i njegov glavni kreativac, objašnjavaju čime su se izborili za Nagradu X i Effie na nedavnim Danima komunikacija te analiziraju budućnosti domaćeg tržišta oglašavanja.

Nagrada X za agenciju godine na ovogodišnjem je izdanju Dana komunikacija otišla u ruke jedne od vodećih i najdugovječnijih agencija za tržišno komuniciranje u Hrvatskoj – McCann Zagreb. Istom su prilikom osvojili i prestižni Effie, što dolazi kao dodatna potvrda uspjeha, ali i iskustva stečenog u više od četvrt stoljeća dugoj prisutnosti na hrvatskom tržištu oglašavanja.  

Tim povodom u razgovoru za Poslovni dnevnik direktor McCanna Tomislav Presečki i glavni kreativni direktor Daniel Vuković otkrili su što znači biti proglašen najboljom agencijom u Hrvatskoj, što se trenutačno događa na tržištu kao i kojim će smjerom McCann dalje ići. Saznali smo da se dugoročna strategija agencije temelji na razvoju i unapređenju znanja kao i usvajanju najnovijih trendova u komunikacijskoj industriji uz podršku kolega iz I&F McCann Grupe koja obuhvaća 12 zemalja.  Presečki kaže i da takva pozicija ima značajnu stratešku prednost, a to je što će korist integracije u regionalne trendove osjetiti svi hrvatski sustavi. 

Gospodine Presečki, dolazak na čelo jedne od najstarijih agencija u veljači ove godine za vas je bio izazov ili prilika?
Biti na poziciji direktora najiskusnije agencije u Hrvatskoj prije svega je velika čast, ali i odgovornost. Rekao bih i da je izazov jer podrazumijeva hvatanje u koštac s nizom varijabli što nije mala stvar. No, vjerujem da je uspjeh na Danima komunikacija u Rovinju najbolji dokaz da smo postavili dobar poslovni pravac na kojem temeljimo daljnji razvoj. U prvom se redu to odnosi na uigrani agencijski tim koji odgovorno i angažirano radi te još jednom potvrđuje što znači snaga ljudi. Naravno, uz naše postojeće klijente došlo je do sinergije koja je na kraju rezultirala uspješnim poslovnim rezultatima, temeljeno na zadovoljnim postojećim klijentima i novim klijentima u našem portfoliju.

Kakvu poruku je McCann poslao pri preuzimanju nagrada za najprepoznatljivije i najučinkovitije kampanje? 
Da radimo puno i da radimo dobro. I premda agencija ne živi od uspjeha na festivalu, već kroz tržišne utakmice, nagrade su važne jer pokazuju presjek industrije oglašavanja, a kad vas kolege iz struke nagrade znači da smo realizirali kampanje koje su oni prema svojim uvjerenjima ocijenili u odnosu na prosjek industrije. Struci je važan napredak jer znači da nudi kvalitetna rješenja, što na kraju omogućava rast tržišta. Naš je kadar uigran i stručan, poznajemo se i radimo zajedno dugo. Sretan sam kad vidim da se sav uloženi timski trud i rad isplaćuje, tako da nagradu za Agenciju godine doživljavamo kao nagradu za najbolje ljude.

Što je s trenutnim stanjem na hrvatskom marketinškom tržištu, je li ono prezasićeno i što je s digitalnom transformacijom?
Tržište je onoliko veliko kolika je i potražnja. Subjektivna je procjena da na hrvatskom tržištu ima mjesta za nekolicinu velikih i nekoliko srednjih, ali to nije suštinski bitna postavka jer nije i ne može biti stvarna i regulirana. Puno su važniji znanje, iskustvo i sposobnost koji stoje iza percepcije veličine agencije. Digitalna transformacija puno omogućava, no mislim da nismo svjesni svih razmjera kojima će ta transformacija proći. Iz aspekta digitalnog oglašavanja neki formati, i premda su u usporedbi s drugim kanalima poput radija jako mladi, polako odumiru te ih zamjenjuju novi. U drugu ruku, iz aspekta ulaganja – digitalna je transformacija pružila priliku manjim i srednjim poduzetnicima da zahvaljujući relativno malim ulaganjima u komunikaciju i oglašavanje putem društvenih mreža dobiju pristup širem targetu. Upravo zahvaljujući dostupnosti analitike koja je znatno mjerljivija i fleksibilnija po zadanim parametrima, saznanja i spoznaje o ciljanoj publici i kupcima su puno brža i fokusiranija. Smatram da se budućnosti trebamo jako veseliti jer će doći do porasta kvalitete, a granice između realnog i virtualnog postupno se gube, kao i granice između plaćenog i organskog oglašavanja koje će postati pametnije, preciznije i dostupnije: u pravom trenutku, na pravom mjestu, na pravi način. 

Koji će biti vaši najveći aduti u budućnosti, kako McCann planira zadržati poziciju koju ima? 
Prave nas promjene tek očekuju i to je jedina stopostotna sigurnost u mom odgovoru. Kada pogledam unatrag na sve promjene otkad se bavim ovim poslom, procijeniti te razmjere nadolazećih promjena, ponajprije u kontekstu oglašavanja, nije zahvalno. Naravno, tržište se mijenja, i to sve brže, pa se onda mijenjaju i parametri tih procjena. Promjene su dobre, jer osim izazova, a nerijetko i rizika, prisiljavaju managere da artikuliraju dugoročne interese agencije te osmisle odgovarajuću strategiju za njihovo provođenje. Činjenicu da smo dio sistema koji već 20 godina uspješno raste i razvija se ne samo u ovom dijelu Europe već i nordijskom regijom držim korisnom jer međusobno razmjenjujemo iskustva, ljude, znanja i projekte. 

Kada biste morali predstaviti McCann u nekoliko rečenica, kako bi one glasile?
McCann Zagreb je agencija nevjerojatne energije u kojoj radi četrdesetak stručnjaka različitog profila koji se međusobno dugo poznaju, vole i poštuju. Odlični međuljudski odnosi obično su prva stvar koju netko izvana primijeti, ta atmosfera je zarazna! Vesele nas rad, razmjena ideja i stvaranje novih vrijednosti. S obzirom na to da poslu pristupamo ozbiljno, nekad i preozbiljno, u jednakoj nas mjeri veseli i onaj neozbiljni dio posla nakon radnog vremena. Kombinacija je to dobrih međuljudskih odnosa, profesionalnosti i kvalitete te prije svega kreativnosti i inovativnosti. Navedeno rezultira produktivnošću što se vidi po finalnim rezultatima i najvažnije zadovoljnim klijentima koji McCann prepoznaju kao pouzdanog partnera i sukreatora poslovnih odluka i pozitivnih poslovnih rezultata. Naveo bih i spoj hrabre kreativnosti kao načina za postizanje cilja i partnerskog odnosa s klijentima.

Gospodine Vuković, u medijima se često spominju sintagme najprestižniji festival i najvažnija nagrada za najbolju agenciju. O čemu se točno radi, što je taj kreativni potencijal McCanna koji zaslužuje nagrade iz godine u godinu?
McCann je u posljednjih nekoliko godina zaista puno radio na svim segmentima poslovanja. Uz efikasniju organizaciju, brže procese, kvalitetniji client service, poseban naglasak je stavljen na zapošljavanje najboljih ljudi te kreativnu kulturu agencije. Ove je godine sve navedeno ulaganje rezultiralo nagradom za agenciju godine. Nju nam je dodijelio žiri sastavljen od kreativnih direktora iz najuspješnijih reklamnih agencija, a ona se dodjeljuje na temelju najvećeg broja bodova osvojenih na natjecanju IdejaX u sklopu Dana komunikacija. Budući da smo svake godine sve bolji, nadali smo se uspjehu. Ove godine je stigao, iako smo imali veliku konkurenciju među vrlo kvalitetnim radovima kolega iz drugih agencija koje jako cijenimo i čiji rad iznimno poštujemo.

Na koje ste kampanje najponosniji? Koje biste izdvojili kao najbolje prihvaćene, a na kojima ste najduže radili?
Ponosni smo na sve nagrađene kampanje, ali posebno na sve naše ljude koji su ih kreirali. Mi volimo i kampanje koje ne osvajaju nagrade, ali pametnom i učinkovitom komunikacijom rješavaju probleme i izazove naših klijenata.  Na svim kampanjama radimo predano i profesionalno, bez iznimke. Kad to kažemo, mislimo na to da ne čekamo inspiraciju već uložimo trud, poštujemo vizije i želje klijenata te agencijske procese koje smo postavili za izradu komunikacije. Uz takav pristup, rezultati nikada ne izostanu.
 

Što vas razlikuje od drugih agencija, gdje dobivate svježe ideje? Koliko se tržište marketinga promijenilo samo u onom vremenskom odsječku koliko ste vi u McCannu?
Kao što smo već naveli, posebno radimo na atmosferi u agenciji i kreiranju njene kulture. Nastojimo uspostaviti pravedne kriterije za sve, stimulirati kolegijalnost i međusobno poštovanje, neovisno o različitostima po pitanju pozicije, statusa, odgovornosti. Tada se među ljudima rađa povjerenje i prijateljstvo. U takvoj je atmosferi puno lakše i inspirativnije stvarati nove ideje svaki dan. To je naša najznačajnija vrijednost. Zbog toga kolege iz drugih agencija žele doći raditi kod nas. Bez obzira na to što se potrošačke navike i preferencije jako brzo mijenjaju, svakodnevno ih pratimo te implementiramo znanja i iskustva kolega iz cijele regije kako bismo uvijek bili korak ispred, bili najbolji što možemo i nastavili postizati uspjehe.

Komentirajte prvi

New Report

Close