Sredinom svakog mjeseca, urednici i vlasnici web portala sa zebnjom očekuju rezultate Gemius Audience, odnosno objavu podataka o posjećenosti njihovih stranica. Razlog je jednostavan – ti su rezultati namijenjeni marketinškim agencijama, kojima je Gemius pokazatelj trenutne snage određenog portala i važan signal za medijsko planiranje, odnosno raspodjelu marketinškog novca. U Hrvatskoj Gemius provodi mjerenja od početka 2008. i u međuvremenu se utvrdio kao relevantan pokazatelj.
Zadnjih je mjeseci borba postala još neizvjesnija, a za prve tri pozicije bore se 24 sata, net.hr i index. Iako je svaki od njih probio granicu od milijun jedinstvenih posjetitelja, razlike su vrlo male. U tako tijesnoj trci svaka redakcija ulaže maksimalne napore za osvajanje liderske pozicije, a kad im ona izmakne nerijetko se čuju optužbe o namještanju rezultata, nedokučivoj metodologiji, korupciji…“Zapravo uopće nije toliko bitno tko je prvi, jer sukladno našim statistikama oglašivači mogu na bilo kojem, pa i najmanjem sajtu naći svoju ciljnu publiku i tamo platiti oglas. To je prava poanta Gemius audience istraživanja, da se učinkovito planira novac za oglašavanje, prema interesima oglašivača. Svi su prihvatili Gemius kao standard, a neki ipak misle da namještam rezultate svaki puta kada nisu toliko dobri kao što misle da bi trebali biti. Međutim, mi svima isto mjerimo, a izdavači moraju shvatiti da su oni jedini odgovorni. Prevara je skoro nemoguća – statistikom se ne bavimo mi ovdje, nego naša centrala u Varšavi. A čak i tamo brojke prolaze kroz nekoliko sustava”, kaže Vibor Kalogjera, direktor za regionalno tržište koje pokriva Hrvatsku, Srbiju i BiH.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Gemius ne daje korektne podatke! GA je ipak najbolji mjerač!
Uključite se u raspravu