‘Ispekli’ koncept koji je doveo do 350% novih korisnika

Autor: Lucija Špiljak , 30. srpanj 2021. u 07:30
Na platformi je dostupno više od 200.000 recepata; Vanja Bertalan/PD

Podravkina Coolinarika u novom ruhu, prvom nakon 10 godina, opet ima dobitni recept.

Što ćeš sutra kuhati za ručak? E, to smo htjeli, odgovoriti na najiritantnije pitanje dana – što mi se jede? Nemam pojma. Ali znam tko zna. Coolinarika to zna za mene individualno i osobno. Ne nudi mi recept s kozicama jer ih ne volim. Ne nudi mi recept za koji mi treba 12h jer nemam 12h. Imam 20 minuta, gladan sam i ne volim kozice.

A uostalom, gdje da sad nabavim kozice? Imam tikvice, vrhnje i špek u frižideru, paket tortilja u smočnici. Možemo nešto s tim? Odlično”, priča nam Vanja Bertalan, direktor hrvatske digitalne agencije Human koja je zaslužna za novi izgled i personalizirani koncept Podravkine Coolinarike, najveće regionalne online kulinarske zajednice.

Coolinarika postoji više od 18 godina što je čini starijom i od Facebooka, a svoj je novi izgled dobila u ožujku ove godine, deset godina nakon posljednje izmjene. Human je za ovaj projekt dobio i nagradu struke MIXX za najbolju web stranicu.

“Nekadašnja je Coolinarika bila, za to vrijeme, napredna online kulinarska zajednica gdje je glavna vrijednost bila u komunikaciji korisnika. Danas je to mjesto svih onih koji trebaju pomoć, ideju, inspiraciju ili žele pružiti nekome, opet, pomoć, ideju, inspiraciju. Time je naravno i značajan faktor uštede vremena, a svi znamo koliko nam je to važno”, kaže Bertalan.

Coolinarika danas ima više od 200.000 aktivnih korisnika i više od 200.000 recepata od kojih su više od 195.000 napisale korisnice i korisnici. Trenutačno je udio posjetitelja iz Hrvatske 40%, iz Srbije dolazi 25%, BiH 15%, a preostalih 20% je raspoređeno na ostale zemlje regije i na dijasporu.

Većinski je još uvijek posjećuju žene (oko 75%), ali ima i sve više muškaraca. Dominantan je segment 25-34 godine, a najveći se rast događa među mladima, u starosnoj skupini 18 do 24 godina.

Potpuno nova tehnologija

S novim izgledom i personaliziranim pristupom broj novih registriranih korisnika na Coolinarici rastao je za čak 350%, 35 puta je više novih kreiranih kolekcija sa spremljenim receptima i 60.000 novih okusnih profila kreiranih svaki dan. Međutim, nisu baš svi pozitivno reagirali na promjene.

“Mislim da bi, odmah nakon lansiranja, mnogi s užitkom pritisnuli gas do kraja da smo im prolazili ispred auta. Ozbiljno, postojao je značajan broj jako ljutih ljudi. Zamisli da koristiš tu staru Coolinariku 10 godina svakodnevno, znaš točno gdje ti je što, imaš svoje kolekcije, profil, ma sve…

I onda ti netko u to takne? Odjednom tu neke drugačije tražilice, okusni profili, nove fotke, recepti, sve je drugačije. Naravno, ovo je samo inicijalni šok. Ne mislim da će se nova Coolinarika svidjeti svakome i sigurno ima još ljudi koji žale za starom verzijom, ali brojke govore same za sebe.

200

tisuća aktivnih korisnika ima ova najveća online kulinarska zajednica u regiji

Coolinarika se okrenula široj masi, dobila novu, tehnološki custom tailored, odjeću i spremna je za nove izazove”, ističe Bertalan.

Radili su na ovom projektu godinu i pol prije lansiranja, s fokusom na analizu, kreativu i najviše tehnologiju – naime, razvili su potpuno novu tehnologiju u kojoj se koriste različiti alati iz domene Natural Language Processinga.

“Human općenito teži tim ‘pitkim’ rješenjima, a takva rješenja nisu nimalo tehnološki jednostavna. To su pametni machine learning sustavi koji korisniku omogućavaju potpuno jednostavno web iskustvo, bez nepotrebnih kompliciranja. Ako zamislimo da imamo pitanje ‘Što ćemo za ručak’, kakav bi bio odgovor. Što ta osoba voli jesti, kada, što je u sezoni uopće od namirnica, što ima u kući.

I tako treba odgovoriti 200.000 ljudi, ako želimo to jednostavno web rješenje koje rješava problem planiranja obroka. Sva sreća pa smo imali gomilu podataka na raspolaganju za analizu, a i klijenta koji želi raditi tehnološki progresivno i bazirano na istraživanjima”, pojašnjava direktor.

Napravili su i jedinstveni algoritam na tržištu – Taste machine koji spaja nekoliko inovativnih tehnologija sklopljenih samo za potrebe te platforme i konstantno uči kroz umjetnu inteligenciju. Razumije regionalne jezike i narječja na kojima su pisani recepti korisnika.

“Primjerice, ponudit će kolač od mrkve ako u tražilicu upišeš šargarepa. I on nam je zapravo ključan za ovo o čemu smo pričali, kome ponuditi što. On uči o svakom korisniku prema njegovu ponašanju – koje recepte više čita, koje sprema, gdje se zadržava i što pretražuje.

Sve te informacije sprema u okusni profil svakog korisnika. Uz to prati što je u sezoni i što je popularno u tom trenutku. Općenito, nova Coolinarika s Taste machineom je stvarno napredno web rješenje i proizvod koji bi na stranom tržištu vrijedio milijune. Trendovi su jasni, a nama je drago da i hrvatska IT industrija tu nimalo ne zaostaje”, pojašnjava Bertalan.

Kandidat za novi globalni uspjeh iz RH

To potvrđuje i Luka Abrus iz digitalne agencije Five, koja je nedavno, podsjetimo, prodana za 250 milijuna kuna multinacionalnoj kompaniji Endava iz Londona.

“Regionalno tržište je zapravo na globalnoj skali prilično maleno i svi naši projekti su za postizanje pravih valuacija ograničeni jezikom i dosegom. Slični projekti na svjetskom tržištu bez velikih problema sigurno dostižu 10x ili čak i 100x skalu. Coolinarika je idealan kandidat za sljedeći projekt s globalnim naslovom”, smatra Abrus.

U Humanu planiraju Coolinariku nadograđivati u skladu s vremenom i razvojem korisnika, a kod njih u agenciji se, zaključuje, ionako uvijek nešto novo “kuha”.

Komentirajte prvi

New Report

Close