Imate kompaniju u Varaždinu i hitno trebate otputovati u Frankfurt na poslovni sastanak? Dosad bi morali putovati najprije u Zagreb, ugovarati neki privatni let ili pak čekati na redovnu liniju. No, od idućeg mjeseca ćete moći jednostavno ugovoriti let s varaždinskog aerodroma, i to s tvrtkom Winair, mladom kompanijom koja je nedavno dobila svoj prvi mlažnjak Cessna Citation CJ2+ vrijedan sedam milijuna dolara. Ako se možete pronaći u prvoj rečenici, onda ste upravo vi ciljana klijentela nove aviokompanije, koja je u vlasništvu varaždinske grupacije T7. Iza nje se krije sedam varaždinskih tvrtki, a na čelu grupe je samozatajni Davor Patafta. Iako je kompanija u srijedu i službeno predstavljena novinarima, koji su za tu priliku mogli letjeti do Zadra na kavu, Patafta se na tom važnom događaju nije pojavio. Koliko bježi od javnosti svjedoči i podatak da vlastitim novinama, županijskom tjedniku Regional, dosad nije htio dati intervju.
Derutni aerodrom
Stoga su kompaniju i viziju samog aerodroma novinarima morali predstavljati neki drugi ljudi iz kompanije, ali i varaždinski gradonačelnik Ivan Čehok, dok je cijelu ideju podržao i državni tajnik u Ministarstvu prometa Dražen Breglec najavivši da bi sam aerodrom mogao računati i na pomoć države. A da aerodromu pomoć zaista treba, uvjerili smo se i sami. Riječ je o malom aerodromu koji se sastoji od asfaltirane piste i centralne zgrade u kojoj se smjestilo nekoliko ureda i restoran s jeftinim gablecima. Zaštitna ograda oko aerodroma ne postoji, pa se osim životinja na samoj pisti često mogu naći i mještani krateći tako put do svoje njive. Ljudi s aerodroma priznaju da im takvi susreti traktorista i zrakoplova koji pokušava sletjeti nerijetko stvaraju probleme. No, sve bi se to trebalo riješiti postavljanjem zaštitne ograde, na što se obvezala upravo kompanija Winair. “Prema našem sporazumu, Grad Varaždin će nastaviti ulagati u aerodrom i pobrinuti se za otkup zemljišta i slično, a od Winaira očekujemo da uloži u hangare, navigaciju, uzletno-sletnu opremu, da pista bude u boljem stanju i da se osvijetli”, rekao je Čehok novinarima, a iz reakcija predstavnika Winaira čini se da su oni na sve to spremni. Prema njihovim riječima, u čitav posao će investirati više od 31 milijun eura, a od tog će novca nabaviti još četiri mlazna zrakoplova i jedan helikopter. Trenutno osim spomenute Cessne kompanija ima helikopter Robinson R 44, vrijedan oko 700 tisuća dolara te još jednu Cessnu, ali manju s propelerom, koju su platili 180 tisuća dolara. Iako dodatnu raščlambu ulaganja novinarima nisu predstavili, sva četiri buduća mlazna zrakoplova veća su i skuplja od postojeće CJ2+, pa je doista pitanje koliko će ostati za ulaganje u sam aerodrom. No, Narcisa Huljev, predsjednica Uprave Varaždin Airport, računa i na potporu države, a nadu im daje i sam Breglec. “Sredstva za takve stvari za ovu godinu nisu više velika, otprilike još oko milijun eura, pa ćemo vidjeti koliko ćemo moći izdvojiti za ovaj aerodrom. No, iduće godine će biti više novca”, rekao nam je Breglec, koji je također imao prilike letjeti s novim poslovnim zrakoplovom, ali i s malim Robinsonom, helikopterom za kojeg svi znalci imaju samo riječi hvale.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.A imaju li možda piloti Princ Aviation iz Beograda radnu dozvolu da mogu letjeti na Winairovom Citationu?
Zna li g. Bleglec tko ga je vozio do Zadra, Hrvatski piloti nisu….
Uključite se u raspravu