Komunikacija s potrošačima na društvenim mrežama više nije pitanje izbora, već je postala nužnost i jedan od najvažnijih alata modernog poslovanja. Stoga nije ni čudo da gotovo svaka ozbiljnija tvrtka u Hrvatskoj vodi računa o prisutnosti na društvenim mrežama, a nerijetko ima timove koji su zaduženi isključivo za to. Uostalom, društvene mreže nude mogućnost oglašavanja za relativno malo novaca, što donekle opravdava čestu nemogućnost ili upitnost mjerljivosti povrata ulaganja.
Ako je suditi po broju lajkova, među hrvatskim kompanijama, trenutno se najboljim, ili najposjećenijim Facebook stranicama mogu pohvaliti stranice Konzuma, Bipe, DM-a, Citroëna, Alproa, Jane, Leda… No tu su i neke velike kompanije koje još uvijek nisu aktivne koliko bi možda trebale biti. Među trgovcima, primjerice, Bipa je uspjela najviše aktivirati svoje potrošače pa prema alatu Socialnumbers.com njihova stranica broji gotovo 175.000 lajkova. Kako kažu u toj kompaniji, prepoznali su važnost Facebook stranice kao bitnog elementa oglašavanja pa će i dalje tražiti inovativne pristupe i načine kako bi ostali zanimljivi fanovima te im donosili dodanu vrijednost i kroz taj kanal. "Proračun je stalno u porastu, ovisno o kampanjama i strategiji za određenu godinu. Od samog početka stranice se oglašavamo kontinuirano. To je neophodno za uspješan rad stranice", poručuje Marijeta Duvnjak, rukovoditeljica marketinga Bipe. Kako kaže, u Bipi imaju ljude unutar kuće koji su zaduženi za rad na stranici, a uz to dodatno imaju i vanjskog suradnika. "Prema dosadašnjem iskustvu, rad na društvenim mrežama mora biti suradnja između in-house stručnjaka i vanjskih suradnika, bez obzira na kvalitetu vanjskog suradnika, vašu firmu i odnos prema kupcima/klijentima najbolje poznaju vaši ljudi. Istovremeno je potrebna i znatna količina kontrole rada vanjskog suradnika zbog specifičnosti medija koji je vrlo zahtjevan i svaka greška se skupo plaća", smatra Duvnjak. Unjihovoj glavnoj konkurenciji DM-u u posljednje vrijeme nisu značajnije povećavali proračun namijenjen društvenim mrežama, no dosadašnje ulaganje očito je opravdano jer su na Facebook uspjeli privući preko 130.000 fanova.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu