Google razvija auto koji vozi sam: bez volana, bez papučica

Autor: Poslovni dnevnik , 29. svibanj 2014. u 22:01
Samovozeći automobil mogao bi smanjiti smrtnost u prometu uzrokovane ljudskom pogreškom

Google kreće u proizvodnju prvih sto električnih automobila koji sami voze po trasama koje su ucrtane u Googloevoe cestovne karte a ograničenje brzine im je 40 km/h.

Google započinje s izradom vlastitih samovozećih automobila. Do sada su se bavili modificiranjem automobila drugih proizvođača, Lexusa, no sada su Goolgeu su se ipak odlučili za vlastitu proizvodnju. Auto bez vozača imat će gumb koji će ga pokretati i zaustavljati i neće imati niti upravljač niti papučice.  

Fotografije Google vozila pokazuju kako izgleda kao gradski automobil s "prijateljskim licem", dizajniran djeluje gotovo kao dječja igračka, što bi trebalo pomoći proizvođaču da ljudi počnu prihvaćati automobile nad kojima nemaju aspolutnu kontrolu. Sve je to najavio tiskovnom konferencijom suosnovač Googlea Sergey Brin, koji je diraktor razvojnog laboratorija "X" koji smišlja tehnologiju budućnosti Googlea. "Jako smo uzbuđeni zbog ovog vozila, on će stvarno pogurati tehnologiju samovozečih automobila, ali i pomoći da shvatimo ograničenja tehnologije" rekao je Chris Urmson, direktor projekta samovozećih automobila. Automobil je dvosjed a brzina mu je ograničena na 40 kilometara na sat kako bi se osigurala sigurnost. u prvoj tranši bit će proizvedeno 100 prototipa. Automobili su dakako električni a oprmleni su s dva motora, u slučaju da jedan zakaže. a hauba će biti obložena pjenastom masom koja će amortizirati udarac u slučaju sudara. Također, za vrijeme testiranja automobila u njemu će se ipak nalaziti neke kontrole kao što su volan, zbog sigurnosti ljudi koji ga testiraju u vožnji.

 

Brin

Automobil iz laboratorija X je električni dvosjed koji vozi maksimalno 40 km/h

Vozit će softver
Urmson vjeruje kako će vremenom izbaciti sve kontrole. "Automobil neće imati ni volan, niti papučice gasa ili kočnice – jednostavno zato što neće niti trebati. Softver će odraditi sve sam  u kombinaciju s laserima i radarskim senzorima i sfernom kamerom", kazao je Urmson. Vožnja najviše ovisi o kvaliteti Google cestovnih karti koje su posebno izrađene za taj projekt.Naime, Google vozila moći će voziti samo po onim površinama koje su vozila prije njega skenirala i podatke o skeniranim trasama ubacili u Google mape.  Iz tvrtke su izjavili kako će njihova vozila samostalno voziti na milijun kilometara javnih cesta.Na pitanje kada će se takva vozila moći vidjeti na ulicama, Urmson je odgovorio "u Kaliforniji za par godina". Zagovornici ovog projekta tvrde kako će samovozeći automobili smanjiti broj smrtno stradalih i ozljeđenih u prometnih nesrećama,i to prvenstveno zbog vozača koji voze pijani ili obijesno voze, te da će se znatno smanjiti gužve i zagađenje okoliša. BBC navodi kako je samo u prvoj polovici 2013. godine u Velikoj Britaniji jpoginulo ili teško ozljeđeno 23.500 ljudi. 

Mane takve tehnologije
"Postoji potencijal da ovo postane najvažnija sigurnosna tehnologija u povijesti automobilske industrije jer će se eliminirati pogreške vozača", rekao je Sven Beiker , izvršni direktor Centra za istraživanje automobila na Stanfordu.Međutim, znanstvenicikoji rade na tom području istražuju potencijalne mane te tehnologije. Proizvođač automobila ipak mora ugraditi sigurnosni sustav kojim bi upravljao vozač u ekstremnim slučajevima, no pitanje je kako bi se vozači snašli u takvoj situaciji ako u automobilu uglavnom samo pasivno sjede. "Zamislite samo situaciju u kojoj vozač mahnito kopa po pretincu za rukavice u potrazi za priručnikom u kojem piše koji gumbić pritisnuti", upozorava Beiker. Takvu je situaciju usporedio s onom u kojoj vozači automobila automatika nakon kratkog vrmena zaborave mijenjati brzine na automobilu. 

Povijest samovoznih automobila

Već traže komercijalnog pratnera

Google radi na tehnologiji automobila koji sami voze još od 2009. godine. Do najave vlastitog prototipa kao bazna vozila uzimali su poznate marke vozila, uglavnom Lexuse iz SUV (sport utility vehicle) linije, te u njih ugrađivali senzore i kamere. Sergey Brin je na tiskovnoj konferenciji prije tri dana rekao kako traži potencijalne partnere za prvu komercijalna upotrebu Googleovih samovoza, a kao prvi partner mogla bi biti mreža taksija Uber u kojoj je Google Ventures veliki investitor, piše Financial Times. Međutim, već je sad vidljivo kako se Google neće uspjeti držati obećanja da će automobile koji sami voze serijski proizvoditi do 2017. godine.   

Komentirajte prvi

New Report

Close