Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Google nam je miliji. Yahoo nije loš, samo je drugačiji

Autor: Majda Žujo
01. listopad 2013. u 10:10
Podijeli članak —
Marketinška zajednica preferira Google

Na ovim prostorima Google je očito omiljen, premda i Yahoo ima zagovornika.

Google ili Yahoo? Prosječan Hrvat vjerojatno bi bez razmišljanja odgovorio Google, prvo pomislivši na tražilicu koju većina njih svakodnevno koristi.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi
 

197milijuna

jedinstvenih posjeta u SAD-u u srpnju rekord je za tražilicu Yahoo

No, Yahoo i Google puno su više od same tražilice, a stranice u njihovom vlasništvu podjednako su posjećene. Ipak, prvi put u pet godina Yahoo je u srpnju s 197 milijuna jedinstvenih posjetitelja u SAD-u za dlaku pretekao Google. Kakva je percepcija domaćih marketinških i komunikacijskih stručnjaka o te dvije kompanije pokušali smo otkriti jednostavnom anketom, a interpretacija pitanja ostavljena im je na volju. 

Google ili Yahoo? Prosječan Hrvat vjerojatno bi bez razmišljanja odgovorio Google, prvo pomislivši na tražilicu koju većina njih svakodnevno koristi.

 

197milijuna

jedinstvenih posjeta u SAD-u u srpnju rekord je za tražilicu Yahoo

No, Yahoo i Google puno su više od same tražilice, a stranice u njihovom vlasništvu podjednako su posjećene. Ipak, prvi put u pet godina Yahoo je u srpnju s 197 milijuna jedinstvenih posjetitelja u SAD-u za dlaku pretekao Google. Kakva je percepcija domaćih marketinških i komunikacijskih stručnjaka o te dvije kompanije pokušali smo otkriti jednostavnom anketom, a interpretacija pitanja ostavljena im je na volju. 

Yahoo ili Google?

Željko Krešić, BBDO Zagreb
Yahoo. Postali su neka vrsta old school kompanije za koju smo zapravo zaboravili koliko je jaka. Recimo, u SAD-u Yahoo Sports bilježi veći online promet od ESPN-a, najveće svjetske sportske mreže. Google je fantastična kompanija sa mnoštvom sjajnih alata, ali Yahoo uopće nije loš. Samo je drukčiji. 

Domagoj Davidović, Proximity Zagreb
Google, definitivno. Iz perspektive jednostavnijeg korisničkog iskustva, a s poslovne strane svakako preferiram širenje i rast kroz razvoj vlastitih usluga i proizvoda nego akvizicijsku strategiju koju provodi Yahoo. Također, za regionalno tržište Google nudi više u pogledu proizvoda poput Adwordsa i sl.

Damir Ciglar, Imago
Ako se pitanje odnosi na to što koristim kao tražilicu, odgovor je, naravno, Google. Razlog za to je jednostavan odnosno jednostavnost user interfacea, prekrasna bjelina sa logom i kućicom za upisivanje pojma. Podržano sa zaista vrhunskom tehnologijom, nema razloga da se gubim u kompleksnosti Yahooa čija je naslovnica portal. Ako se pitanje odnosi na product portfolio, odgovor je opet Google jer ima proizvode koje Yahoo jednostavno nema. Ako se pitanje odnosi na oglašivačke platforme, odgovor je opet Google jer ga svi koriste, pa je normalno da ćemo Google oglašivačke platforme koristiti kao platformu. Osim što ne znam nikoga tko koristi Yahoo, ne poznajem niti njihove platforme za oglašavanje. A ako se pitanje odnosi na Google ili Yahoo, odgovor je Google. 

Jan Jilek, IAB Croatia
Yahoo, jer Google stvara pustinju oko sebe, svugdje gdje se pojavi. Google "dampira" cijene, a to može jer djeluje na globalnom tržištu, ne plaća lokalne poreze (a po mom mišljenju bi trebao jer ima lokalnu prodaju), što mu daje prednost nad lokalnim igračima. Uništava poslovne modele, kada kupi neki startup ponudi njegove usluge besplatno i na taj način uništi business model potencijanim konkurentima tog startupa (većina ih se nakon tog ugasi) i tako stvori pustinju oko tog servisa. Ne ulaze u lokalna tržišta, osim u vlastite projekte koji će mu osigurati da još više novca izvuče iz tih tržišta. Uglavnom iz njihovog slogana "Don't be evil", negdje su putem izgubili Don't. Što se tiče njihovog marketinškog proizvoda smatram ga vrhunskim oglasnim sredstvom. Yahoo se mnogo godina borio sa samim sobom i u tom vremenu izgubio mnogo prilika, sada su ponovo na uzletnoj putanji i držim im palčeve da tako i nastave, jer treba što više snažnih opozicija Googleu koji nastavlja svoju izvrsno osmišljenu ali ujedno i destruktivnu strategiju na svakm tržištu i u svakoj industriji u kojoj se pojavi.

Kamilo Antolović, KK promotion
Osobno, isključivo koristim Google. Držim da je kod nas Google korišteniji kao pretraživač, a glavni razlog vidim u njegovom ranijem prodoru na tržište, ali i snažnijem pozicioniranju na hrvatskom tržištu. Ukupno gledano, Google se nametnuo i bez obzira na neke dvojbene poslovne poteze bit će korišteniji pretraživač od drugih.

Tin Kadoić, Brlog 
Google s većom bazom korisnika zahvaća cijelokupni online ekosustav – od e-maila, gledanja videa, traženja mapa, i iznimno velikog broja POI, chatanja, kreiranja dokumenata pa sve do korištenja kompletnih rješenja za mobilne i prijenosne uređaje. Paleta proizvoda omogućava korisniku da praktički ne mora imati dodir s rješenjima drugih providera. Iako je sve navedeno i cilj Yahooa, kvaliteta proizvoda i doseg su mu daleko manji. Broj korisnika i alata koje oni koriste, direktno utječu na količinu informacija koje Google ima o svakom korisniku, kao i mogućnost dvosmjerne komunikacije na više dodirnih točaka.

Gorana Pavičić Nišević, Hauska&Partner
Bez obzira na brojke kojima se Google i Yahoo globalno nabacuju u želji da postignu web dominaciju, moj dojam je da su Googlove mogućnosti ipak popularnije i sveobuhvatnije od Yahooovih, bilo da se radi o korištenju društvenih platformi, elektronske pošte, a naročito pretraživanju s obzirom da je "guglanje" postalo njegov sinonim. Funkcionalnosti koje nudi Google u komunikaciji i organizaciji poslovanja i svakodnevnog života nemaju ozbiljnije konkurencije, čak i kad se zanemare sve istaknutija pitanja zaštite privatnosti i raspolaganja podacima. Zajedno sa sitnicom koja se zove moć navike, Google je opet i na kraju moj odabir.

Držislav Ujević, Gingernet 
Iako je, prema podacima za srpanj, Yahoo pretekao Google po broju jedinstvenih korisnika u SAD-u (ne i ukupnom broju pregleda stranica), ne vjerujem da možemo govoriti o nekoj globalno značajnijoj promjeni odnosa snaga. Yahoo je prvenstveno "content kompanija" koja se redizajnom svojih perjanica (mail, homepage i Flickr) i novim akvizicijama (Tumblr) odmaknula od reputacije internet dinosaura, ali ima problema s monetizacijom spomenutih brojki. S druge strane je Google koji 99 posto prihoda ostvaruje kroz oglašavanje, ali, što je važnije, raspolaže nesagledivim potencijalom u bazama podataka koje posjeduje. Osim ako nas Yahoo ne iznenadi nečim revolucionarnim, vaga će još neko vrijeme pretezati na stranu Googlea.

Kornelija Vukasović, Ping Pong dvosmjerne komunikacije
Za europsko tržište bih uvijek preporučila oglašavanje na Googleu jer je to tražilica koja se na ovim prostorima puno više koristi i predstavlja bolji povrat investicije. Yahoo je oduvijek bio fokusiran na američko tržište. Zbog velikog broja Android smartphone uređaja, Google se ne smije zanemariti na kojem god tržištu se nalazili. Što se tiče drugih usluga kao što su email, kalendar i druga poslovna rješenja, Google nudi izvrsnu uslugu za poslovne korisnike kroz Google Apps for business. Skalabilna rješenja u oblaku za mail, storage pa čak i upravljanje poslovnim procesima, kroz rastući ekosustav aplikacija rješenje su malim i srednjih tvrtkama koje žele napredna rješenja uz povoljnu cijenu i potpunu mobilnost.

Mario Aunedi Medek, Media Val
Google. Ljepši je, moderniji, jednostavniji, sad već i stvar navike. Prvi su ponudili jednostavniji mail poslužitelj s većim inboxom, tabove za web preglednik. Poslije se više nisam niti vraćao na Yahoo. Premda, sjećam se da sam prvu grupu s prijateljima imao upravo na Yahoou. Preko nje smo se skupljali i organizirali za mali nogomet.

Autor: Majda Žujo
01. listopad 2013. u 10:10
Podijeli članak —
Komentari (2)
Pogledajte sve

@Bulja123, na ovim prostorima znači “sjeverno od Save”. Južno nema ničeg osim Međugorja. Ne gledaju svi svijet iz vaše perspektive.

Poslovni dnevniče, što točno znači ‘na ovim prostorima’?

Znači li to YUGOSLAVIJA?

Ako na ovim prostorima znači upravo navedena i odvratna državna tvorevina koja se je pokazala za tamnicu hrvatskog naroda, onda barem napišite iz kojeg razloga Hrvatsku opet stavljate u tu tvorevinu kad smo se opredijelili za EU!

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close