Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

FOTO: Zeleni most postaje Hendrixov most

Autor: Poslovni.hr
12. studeni 2015. u 16:05
Podijeli članak —
Foto: Davor Puklavec / Pixsell

Osim toga, Grad Zagreb nastavlja provoditi projekt osvjetljavanja mosta, čime će ljepota mosta biti dodatno naglašena.

HŽ Infrastruktura priključila se inicijativi da se željeznički most »Sava – Zeleni most« preimenuje u „Hendrixov most“ te je sukladno tome Državnom uredu za upravljanje državnom imovinom uputila prijedlog za promjenu naziva mosta.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Naime, zahvaljujući grafitu s prezimenom slavnog rock-glazbenika Hendrixa taj most dobio je gotovo kultni status i postao jednim od simbola urbane pop- kulture grada Zagreba te dijelom kolektivne svijesti Zagrepčana.

HŽ Infrastruktura priključila se inicijativi da se željeznički most »Sava – Zeleni most« preimenuje u „Hendrixov most“ te je sukladno tome Državnom uredu za upravljanje državnom imovinom uputila prijedlog za promjenu naziva mosta.

Naime, zahvaljujući grafitu s prezimenom slavnog rock-glazbenika Hendrixa taj most dobio je gotovo kultni status i postao jednim od simbola urbane pop- kulture grada Zagreba te dijelom kolektivne svijesti Zagrepčana.

Osim toga, Grad Zagreb nastavlja provoditi projekt osvjetljavanja mosta, čime će ljepota mosta biti dodatno naglašena.

Zeleni most ima dugu povijest. Riječ je o najstarijem mostu u Zagrebu koji je u funkciji prometa vozila. Naime, na tome je mjestu još davne 1862. izgrađen jednokolosiječni čelični rešetkasti željeznički most. Zbog dotrajalosti i  činjenice da više nije udovoljavao prometnim potrebama, 30-tih godina prošlog stoljeća odlučeno je da se korito Save premosti konstrukcijom s jednim velikim rasponom od 135 m te da se most izdigne za 2,5 m u odnosu na stari željeznički most radi denivelacije s cestovnim priobalnim prolazima.

U doba izgradnje to je bio mosni luk (Langerova greda) najvećeg raspona na željezničkim mostovima u Europi. Čelična konstrukcija bila je više od 90 posto domaći proizvod, a izradila ju je i montirala prva domaća tvornica mostova, vagona i strojeva iz Slavonskog Broda. Tijekom godina most je obnavljan nekoliko puta. U netom dovršenoj obnovi znatno su poboljšane performanse, most je ojačan pa vlakovi mogu  voziti dvostruko većom brzinom nego do sada (do 80 km/h). Obnova je iznosila 38,5 milijuna kuna.

Autor: Poslovni.hr
12. studeni 2015. u 16:05
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close