Na hrvatskom tržištu je u 2009. godini prodano samo 44.918 novih automobila, pokazuju podaci agencije Promocija Plus, što je rezultat kakav nije zabilježen već duži niz godina. Rekordna godina po prodaji automobila bila je 2008. kada je svoj put do vlasnika našlo čak 88.265 automobila, no globalna kriza učinila je svoje i prodaju lani srezala za 49,1 posto. Dok je prodaja pristupačnijih automobila mahom prepolovljena, skupocjeni luksuzni automobili prodavali su se još teže. Dijelom je na to zasigurno utjecao i Zakon o posebnim porezima na osobne automobile, ostala motorna vozila, plovila i zrakoplove, koji je uveo više trošarine za automobile skuplje od 350 tisuća kuna. Tako u najvišu kategoriju ulaze automobili skuplji od pola milijuna kuna, na koje se plaća fiksna trošarina od 177,5 tisuća kuna te još 63 posto na iznos veći od 500 tisuća kuna. Tako se primjerice ze Bentley, koji je bez sumnje u toj konkurenciji, lani odlučilo tek dvoje kupaca, dok ih je godinu ranije u Hrvatskoj prodano pet. Unatoč malom broju, 2008. godina je za tu luksuznu marku rekordna u Hrvatskoj, jer je za taj automobil, čiji su modeli skuplji od milijun kuna, novac izbrojao tek jedan kupac. Iako se vlasnici ovakvih automobila ne žele javno isticati, jedan od najpoznatijih je Dragutin Drk, vlasnik Vindije, no i njemu uglavnom ovaj ljepotan stoji u garaži, dok se gradom vozi u manjem Mini Cooperu.
Prodano čak 5 Ferrarija
No bilo je lani, iako rijetko, i obrnutih primjera poput Ferrarija. Njih je 2009. godine prodano pet (kao i 2007. godine), doduše uglavnom u prvom dijelu godine, dok je godinu ranije kupljen tek jedan. Među poznatijim vozačima Ferrarija u Hrvatskoj je splitski gradonačelnik Željko Kerum, koji posjeduje kolekciju iznimno skupih automobila. Zbog plavog F430 Spider, vrijednog oko 220 tisuća eura, bio je čest gost novinskih stupaca, najprije zato što mu se već nakon nekoliko mjeseci – pokvario, a zatim i zbog toga što je otkriveno da je kupljen na braniteljsku povlasticu Kerumova nećaka. Jaguar je također omiljena marka bogataša, a svaki primjerak te plemenite mačke prelazi najviši iznos trošarina. Lani ih je prodano ukupno 19, što se možda i ne čini malo s obzirom na to da za svaki primjerak valja izbrojati znatno više od pola milijuna kuna. Međutim, 2008. godine za ovaj se automobil odlučilo 65 kupaca, a godinu dana ranije njih 38. Možda najbolju reklamu za ovu marku svojedobno je dao zabavljač Željko Pervan, koji je poznat i po čestom mijenjanju automobila. Navodno ih je promijenio više od stotinu, no prije koju godinu nam je izdvojio samo jedan automobil iz te mase lima – Jaguar XJ. Inače, najjeftiniji XJ stoji više od 93 tisuće eura, dok ćete za najskuplji primjerak s V8 kompresor motorom u koji je natiskano 391 konjskih snaga, izbrojati preko 124 tisuće eura. Lanjsku će godinu što prije pokušati zaboraviti i trgovci Porschea koji su ih uspjeli prodati tek 47. Nije zanemarivo, no samo godinu dana ranije po svoj primjerak rasnog i skupocjenog sportaša došao je 71 kupac, a 2007. godine njih 73. Ova je marka vrlo popularna u domaćem, ali i u svjetskom jet setu, dok je u poslovne krugove ušla uglavnom dolaskom SUV-a Cayenne, čija cijena najluksuznijih primjeraka ozbiljno prelazi milijun kuna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu