Želite otkriti put do najboljeg proizvoda na cijeloj kugli zemaljskoj ili nevjerojatnu formulu za uspjeh u poslu? Naravno da želite, u to nitko ne sumnja, samo što ćete morati čekati cijelu vječnost da vidite pozitivne promjene takvih savjeta. Kada je nedavno u 103. godini preminuo Daniel Carasso, umirovljeni predsjednik uprave Grupe Danone, na drugi je svijet otišla osoba koja je cijeli svoj život posvetila konzumaciji jogurta odnosno plasmanu tog jogurta na tržište. A to je radio zato što je vjerovao u svoj proizvod. Dakle, formula je jasna, ako želite doživjeti 103 godine vjerujte u ono što prodajete i velika je vjerojatnost da ćete izgraditi globalno carstvo vrijedno divljenja. No, Carassov način poslovanja u današnjem svijetu i u globalnom konktekstu više nije moderan. Danas je uvriježeno razmišljanje među poduzetnicima da se posao pokreće samo s ciljem da ga se uskoro proda. Sve je veći broj tvrtki koje žrtvuju kvalitetu svojih proizvoda kako bi iz tvrtki na svoje privatne račune izvukli što veći profit. Menadžeri pak putuju od kompanije do kompanije, ne kako bi naučili nešto više ili implementirali neku bolju poslovnu strategiju u novu tvrtku, već kako bi iz tvrtke izvukli što veću kompenzaciju. Za sebe naravno.
Krakoročno je loše
Mnogi čak tvrde da je to uvriježeno kratoročno i krajnje sebično poslovno razmišljanje i dovelo do financijske krize koja je gotovo uništila svijet. Takvo poslovanje ne može osnažiti biznis, izroditi u njemu kvalitetne i samoodržive kompanije niti u konačnici potpomoći nacionalnom gospodarstvu. A da ne spominjemo kako ne može duhovno ispuniti ljude koji to gospodarstvo pokreću. Upravo je zato Carassova smrt ispunila naslovnice diljem svijeta. Njegov život trebao bi biti inspiracija za poslovne mogule diljem svijeta koji žele izgraditi dugoročne socijalne vrijednosti u svojim tvrtkama i na taj način izgraditi institucije koje će preživjeti i nadživjeti lidere i nakon njihove smrti u sto i nekoj godini. Carasso je promovirao zdravlje i na tome se obogatio. Volio je svoje proizvode, održavao ih je na životu čak i kada su prolazili kroz tmurna vremena globalne krize. Njegova je priča započela davno u južnoj Europi, a postala je globalna. Isaac, liječnik iz Thessalonikija u Grčkoj, emigrirao je 1919. u Barcelonu u Španjolsku i tamo otpočeo svoj biznis proizvodnje jogurta obogaćenih sa kulturama iz prestižnog Pasteur instituta. Jogurt je nazvao Danone po svom sinu Danielu, odnosno po njegovom španjolsko-katalonskom nadimku.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu