VISOKO Prehrambeni proizvođači u F BiH suočili su se s teškoćama nakon uvođenja posebnih poreza akciza početkom 2005. godine i uvođenjem poreza na dodanu vrijednost 2006. godine, rekao je direktor Vispaka iz Visokog Džemal Čabaravdić. Uz to, likidnost prehrambenih tvrtki iz BiH otežava jaka konkurencija iz susjednih zemalja, iz Hrvatske i Srbije, ali i Turske, rekao je direktor Vispaka dodavši da nema zakona o posebnim porezima akcizama Visopak bi bio likvidan i mogao bi ulagati u razvoj. “Već krajem 1996. krenuli smo s investicijama od jednog malog kredita vrijednog 200 tisuća eura, a taj smo proces nastavili i u sljedećim godinama. Počeli smo uvoditi nove tehnologije, otvorili smo nove proizvodne linije i na tržište izbacili nove proizvode. Sve je to financirano iz vlastite akumulacije i iz kredita, koje smo uzimali i uz visoke kamate. Te obveze smo do sada servisirali bez teškoća. Međutim, poremećaj koji je izazvan usvajanjem Zakona o akcizama nama je u dijelu posla s kavom onemogućio dobit. Potom je došlo do pada likvidnosti zbog PDV-a, a došli su i problemi s legalnom i nelegalnom konkurencijom. Sve je to dovelo do izuzetno teške situacije za Vispak”, tvrdi Čabaravdić. “Uvođenjem akcize na prženu kavu mi smo obvezani za svaki kilogram u preradi potrošene kave platiti još 0,75 eura, odnosno na kilogram prađene kave platimo 1,25 eura akcize”, kaže direktor Vispaka. U susjednim zemljama prerađivači ne plaćaju akcize na kavu pa su onda konkurentni na bh tržištu, a proizvođači iz BiH nisu konkurenti na tržištu susjednih zemalja.
Uvođenje akciza i PDV-a te konkurencija kompanija iz okružja ugrožava poslovanje tvrtki
VISOKO Prehrambeni proizvođači u F BiH suočili su se s teškoćama nakon uvođenja posebnih poreza akciza početkom 2005. godine i uvođenjem poreza na dodanu vrijednost 2006. godine, rekao je direktor Vispaka iz Visokog Džemal Čabaravdić. Uz to, likidnost prehrambenih tvrtki iz BiH otežava jaka konkurencija iz susjednih zemalja, iz Hrvatske i Srbije, ali i Turske, rekao je direktor Vispaka dodavši da nema zakona o posebnim porezima akcizama Visopak bi bio likvidan i mogao bi ulagati u razvoj. “Već krajem 1996. krenuli smo s investicijama od jednog malog kredita vrijednog 200 tisuća eura, a taj smo proces nastavili i u sljedećim godinama. Počeli smo uvoditi nove tehnologije, otvorili smo nove proizvodne linije i na tržište izbacili nove proizvode. Sve je to financirano iz vlastite akumulacije i iz kredita, koje smo uzimali i uz visoke kamate. Te obveze smo do sada servisirali bez teškoća. Međutim, poremećaj koji je izazvan usvajanjem Zakona o akcizama nama je u dijelu posla s kavom onemogućio dobit. Potom je došlo do pada likvidnosti zbog PDV-a, a došli su i problemi s legalnom i nelegalnom konkurencijom. Sve je to dovelo do izuzetno teške situacije za Vispak”, tvrdi Čabaravdić. “Uvođenjem akcize na prženu kavu mi smo obvezani za svaki kilogram u preradi potrošene kave platiti još 0,75 eura, odnosno na kilogram prađene kave platimo 1,25 eura akcize”, kaže direktor Vispaka. U susjednim zemljama prerađivači ne plaćaju akcize na kavu pa su onda konkurentni na bh tržištu, a proizvođači iz BiH nisu konkurenti na tržištu susjednih zemalja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu