Poslovno darivanje važan je dio suvremenog poslovanja i zbog toga bi mu se trebala posvećivati adekvatna pažnja. Kroz darivanje poslovnim partnerima šalje se poruka o sebi, zaposlenicima, ali prije svega o kompaniji koju predstavljate, načinu na koji poslujete i kulturi komuniciranja. Komunikolozi pojašnjavaju da se poklonom šalje poruka o tome i što mislite o svom poslovnom parteru te što Vam suradnja s njime znači. Božićno vrijeme je razdoblje kada je poslovno darivanje, a i darivanje općenito, najraširenije. Stoga su mnogobrojne hrvatske tvrtke svoje poslovanje, u jednom segmentu ili u potpunosti, prilagodili upravao poklonima.
Uvriježeni bonton
Koliko se ukupno potroši za božićne blagdane, može se samo spekulirati jer se uglavnom razlikuju procjene trgovaca i potrošačkih udruga, s jedne strane, i službenih statiska Državnog zavoda za statistiku i Hrvatske narodne banke, s druge strane. Slična situacija je i u pitanju segmenata tvrtki koje se bave poslovnim poklonima. Poslovni darovi znače sve više i u hrvatskoj poslovnoj kulturi. Poslovni se poklon može tumačiti kao marketinški alat ili način komuniciranja i promocije, izrazom brige za partnere ili zaposlenike i naravno, gestom kojom se podiže rejting same tvrtke. Još u antičko doba, u starom Rimu, darivale su se grančice ukrašene jabukom ili pozlaćenim orasima. U današnje vrijeme već govorimo o bontonu ili kulturi darivanja, a posebno je važno da osoba koja poklanja istinski uživa u izboru dara i fokusira se na karakter i stil osobe kojoj daruje. Darivanje je oblik marketinške komunikacije, a poslovni darovi doprinose kreiranju pozitivnog imidža i unapređuju odnose s klijentima. Neodgovarajući darovi ne samo da neće izazvati oduševljenje primatelja, već će nanijeti i dodatnu štetu. Poslovnim darivanjem zahvaljujemo suradnicima na lojalnosti i suradnji te ulažemo u dugoročne odnose. Stručnjaci ističu da savršen dar može biti i kvalitetan proizvod iz asortimana poduzeća, ali samo pod uvjetom da je dizajniran za određenu prigodu. Ako se poduzeće odluči na dar otisnuti korporativni logotip, on uvijek mora biti diskretan. Razmjena darova zaključuje uspješnu suradnju i simbolizira povezanost. Međutim, nije uvijek jednostavno pronaći prikladan dar za osobe koje možda i ne poznajemo dovoljno. Za odabir idealnog dara važno je na vrijeme pripremiti popis darova i pratiti tri koraka. Kao prvo je važno saznati što više informacija o poslovnim suradnicima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu