Clio 5 odličan je auto, a i zapošljava. Stotine ljudi i vojsku robota

Autor: Marina Biluš , 07. veljača 2020. u 08:50
Paket opreme RS line Cliju paše kao saliven/SLAVKO MIDŽOR/PIXSELL

Testirali smo petu generaciju ikone europske automobilske industrije, koja se proizvodi niti 80 kilometara od Trga bana Jelačića.

Svaki je automobil priča za sebe. Ali ne krije se u pozadini baš svakog od njih neki širi kontekst u kojem se isprepliću povijesni, ekonomski pa i društveni utjecaji nadilazeći "golu" automobilsku industriju. Maleni Clio, najprodavaniji Renault svih vremena, možda i općenito najpopularniji Francuz na četiri kotača, spada upravo u ovu drugu, znakovitu skupinu. 

Niti 80 kilometara od glavnog zagrebačkog trga, s proizvodnih linija tvornice Revoz u slovenskom Novom Mestu, svakoga dana izlazi barem 300 modela nove, pete generacije tog automobila. Renaultu je to egzistencijalno važna stvar. Jer kada u tridesetak godina prodate 15 milijuna komada jednog modela, koji preraste u europsku ikonu branše, računica je jasna.  Ali novi Clio važan je i drugima. Pa i Hrvatima. Jer oko 150 njih svakoga jutra putuje u Revozov pogon gdje zarađuje plaću. Još je važniji Slovencima jer promet tvornice u kojoj to čine s 1,7 milijardi eura ostvarenih u 2018. čini frapantnih 3,5 posto nacionalnog BDP-a.

A za Clio je u njoj rezervirana čak dvije trećine kapaciteta. Nije zanemariva ni činjenica da dio plastičnih dijelova za interijer proizvodi solinski AD Plastik.  Taj auto, dakle, zapravo hrani cijele obitelji. Štoviše, on i zapošljava. Jer kako bi se slovenska tvornica pripremila za proizvodnju njegovog novog izdanja što se pokazalo kao jedan od većih iskoraka Renaulta u njegovoj modernijoj povijesti, procese je valjalo debelo unaprijediti. Pa su Slovenci zbog pripreme za "štancanje" Clija 5, koja je započela sredinom prošle godine, u Revoz investirali svježih 90 milijuna eura.

 

100 konjskih

snaga i 160 Nm pri 2750/min ima novi turbobenzinac s tri cilindra. Do 'stotke' mu treba 11,8 sekundi, a najveća je brzina 187 km/h

I ono važnije – zaposleno je novih 270 radnika. No, ni tu priči nije kraj. Clio je nepobitna prekretnica za svoj brend ponajviše zbog uzleta primjene tehnoloških rješenja koja se sada u njega ugrađuju. A da bi sva ta sila high tech gadgeta u njega bila precizno ukomponirana i bezgrešno štimala, i sam je pogon morao tehnološki uzletjeti. To je i učinio, i to "preko leđa" čak 170 novih robota kupljenih isključivo zbog novog Clija. Danas ti roboti zapravo rade sve osim završne montaže dijelova koju još obavljaju ljudi, i to većina zaposlenih radnika u Revozovu pogonu. 

Asfalt razotkriva revoluciju
A sada treba jasno reći – svi ti napori, sva ta ulaganja Renaultu će se itekako isplatiti. Jer novi Clio zaista je odličan auto! On jest nasljednik četvrte i prijašnjih generacija, ali je zapravo posve nov automobil. Ozbiljniji, kvalitetniji i u apsolutno svakom segmentu – uspješniji. Malo je toga u njegovu osmišljavanju i konstruiranju prepušteno slučaju.

Dokaz je i podatak iz Revoza koji kaže da u njemu nema zapravo nijedan dio identičan onome u "četvorci". Na prvu je upravo poplava najsuvremenijih tehnoloških dodataka najveći iskorak pete generacije, no kada ga isprobate na asfaltu postaje kristalno jasno da su vozne osobine i performanse srž revolucije koju Clio donosi svom Renaultu i budućim vlasnicima. A tko god ga kupi, savjetujem da ga odmah izvede izvan grada, na neku zavojitu cestu. Upravo je to najzahvalnija pozornica za novi Clio želite li da sve svoje svježe izbrušene adute pokaže u punom sjaju. Zapravo je frapantno kako uspješno ovaj novi model vozaču pruža povratnu informaciju s podloge i koliko uigrano s njim surađuje. 

Kao jedno s vozačem
Takva usklađenost automobila i onoga koji ga vozi vjerojatno je najvažniji jezičac na vagi kojom mjerite koliko je neko vozilo poželjno i"user friendly". MacPherson ovjes 1200 kilograma nosi izvrsno, stabilnost je odlična pa je umješnost veselog "skijanja" po zavojima na posve novoj razini, posve neusporedivo s prijašnjim modelima (naravno, izuzev RS varijanti). Najviše mi se svidjelo što po pitanju "čvrstoće" Clio više nije tipičan Francuz u kojem je sve podređeno udobnoj, gotovo pa lebdećoj vožnji. Sada on više vuče na njemačku školu, tvrd je baš koliko treba biti, a takav je princip odlično uklopljen s itekako poboljšanim volanom, ukupnom upravljivošću, ali i niskim sjedenjem. A tu kao saliven "ulijeće" novi Renaultov "malecki" 1.0 Tce turbobenzinac s tri cilindra, kao stvoren je baš za brdovitu cestu.

 

90 milijuna

'svježih' eura uložio je Revoz kako bi se pripremio za proizvodnju novog Clija

Na takvoj ruti njegovih 100 konja i 160 Nm pri 2750/min pokazuju svu svoju raskoš. S ovim motorom Clio je napokon dobio elastičniju, dinamičnu mašinu koja vožnju čini jako zabavnom. Na ama baš svaki vozačev manevar auto reagira bezgrešno, precizan je do te mjere da uistinu imate dojam da upravljate autom više klase.  I u gradu je "petica" odličan suputnik. Trocilindraš takve konjaže tu itekako voli žustrije inicijative, a uzvraća okretnošću i brzim reakcijama.  Autocesta je nešto drukčija priča. Mada jako lijepo ubrzava te se dobro nosi i s višim brzinama, od njegovog motora u određenim se trenucima ne mogu očekivati čuda.

Poslušno će kliziti, ali ipak mu treba više daha za postići ozbiljnije brojke na "cajgeru", a kada ih ulovi treba biti oprezniji u planiranju zahtjevnijih pretjecanja. Treba računati i na činjenicu da njegov ručni mjenjač ima pet stupnjeva. Inače je dosta precizan i zapravo dobro uigran s novom mašinom, mada se povremeno primjećuju zvukovi prilikom "šaltanja" koji može zasmetati.  Što se potrošnje tiče, na benzinskoj šokova neće biti. Vrti se u prosječnom rasponu od šest do sedam litara, naravno ovisno o tome koliko žestoko iskušavate njegove mogućnosti. 

Kada je o izgledu riječ, karoserija nije revolucionarno izmijenjena. Clio 5 je širi i niži od prethodnika, a najveći plus je prtljažnik koji je sada "nabujao" na za klasu zavidnih 378 litara. Apsolutno svi mu apropos "nosa" tepaju da je mali Megane, što je zapravo kompliment. Puno više transformacije dogodilo se u interijeru. U usporedbi s prijašnjim verzijama tu se dojam može svrstati po "wow!". Materijali su napokon mudro birani, drastičan skok u njihovoj kvaliteti i završnoj obradi očit je na prvu i apsolutno "vuče" na višu klasu.

Velik plus i infotainment sustav s velikim dodirnim ekranom i nova tech rješenja u grafičkim prikazima instrumenata. Estetika je u testnom RS line paketu opreme nabrijana, s naglaskom na jako dobra isprofilirana sjedala i brojne sportske detalje u cijeloj kabini. Opisivanje svake stavke unaprijeđene tehnologije u novom je Cliju uzelo bi previše mjesta pa ću reći samo da mi se najviše svidjela odlična 360 kamera.  Umjesto finalne ocjene za petu generaciju Clija reći ću tek da je riječ o automobilu koji samo najizbirljiviji ne bi poželjeli na svom parkirnom mjestu.

Komentirajte prvi

New Report

Close