Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Čak 90 posto mladih svoj će džeparac potrošiti na novine

Autor: Stjepan Škramić
27. kolovoz 2012. u 22:00
Podijeli članak —

Djeca u Njemačkoj još nikad nisu dobivala toliko novca za džeparac: u prosjeku djeca od 6 do 13 godina dobivaju 27,18 eura mjesečno – gotovo deset posto više nego lani

Prema posljednjem ispitivanju djeca predstavljaju odličnu potrošačku skupinu. Naime, piše Deutsche Welle, mališani od 6 do 13 godina dobivaju 27,18 eura mjesečno – gotovo deset posto više nego prošle godine.Analiza potrošnje djece koju redovito provodi izdavačka kuća Egmont Ehapa izazvala je burnu polemiku u Njemačkoj. Toliko povećanje mjesečnog džeparca za mališane se jedva može objasniti bilo kakvom inflacijom, a ovdje govorimo samo o džeparcu.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Žvakaće gume i magazini
Ako se tome pribroje i pokloni koje mališani dobivaju, stručnjaci su došli do zaključka kako su “klinci i klinceze” i prije nego što navrše četrnaesti rođendan, itekako ozbiljan gospodarski faktor u ovoj zemlji koji godišnje odlučuju o potrošnji oko 2,87 milijardi eura.Druga strana medalje je da u Njemačkoj čak 8,5 posto djece odrasta u siromaštvu što je i po studiji UNICEF-a ovu zemlju stavilo na žalosno 13. mjesto među 35 zemalja skupine OECD-a. Dakle kad ovdje govorimo o “prosjeku” džeparca, onda to znači da ima mnogo mališana koji imaju već zavidan mjesečni prihod.Kad se postavi pitanje na što djeca troše džeparac, tu je mnogo toga po starom: naravno, nakon slatkiša i kauguma, njih gotovo 90 posto barem dio džeparca će potrošiti i na tiskovine – češće na magazine i stripove nego na knjige. Sve ih je više koji imaju pristup i računalu – u međuvremenu je to četvoro od pet djece s navršenih šest godina, a tri četvrtine mališana koristi i internet. No kad je riječ o trošenju preko svjetske mreže, tu su još uvijek prave škrtice: prije svega ih zanimaju besplatne igre na internetu, ali i informacije koje su im potrebne za školu.

Prema posljednjem ispitivanju djeca predstavljaju odličnu potrošačku skupinu. Naime, piše Deutsche Welle, mališani od 6 do 13 godina dobivaju 27,18 eura mjesečno – gotovo deset posto više nego prošle godine.Analiza potrošnje djece koju redovito provodi izdavačka kuća Egmont Ehapa izazvala je burnu polemiku u Njemačkoj. Toliko povećanje mjesečnog džeparca za mališane se jedva može objasniti bilo kakvom inflacijom, a ovdje govorimo samo o džeparcu.

Žvakaće gume i magazini
Ako se tome pribroje i pokloni koje mališani dobivaju, stručnjaci su došli do zaključka kako su “klinci i klinceze” i prije nego što navrše četrnaesti rođendan, itekako ozbiljan gospodarski faktor u ovoj zemlji koji godišnje odlučuju o potrošnji oko 2,87 milijardi eura.Druga strana medalje je da u Njemačkoj čak 8,5 posto djece odrasta u siromaštvu što je i po studiji UNICEF-a ovu zemlju stavilo na žalosno 13. mjesto među 35 zemalja skupine OECD-a. Dakle kad ovdje govorimo o “prosjeku” džeparca, onda to znači da ima mnogo mališana koji imaju već zavidan mjesečni prihod.Kad se postavi pitanje na što djeca troše džeparac, tu je mnogo toga po starom: naravno, nakon slatkiša i kauguma, njih gotovo 90 posto barem dio džeparca će potrošiti i na tiskovine – češće na magazine i stripove nego na knjige. Sve ih je više koji imaju pristup i računalu – u međuvremenu je to četvoro od pet djece s navršenih šest godina, a tri četvrtine mališana koristi i internet. No kad je riječ o trošenju preko svjetske mreže, tu su još uvijek prave škrtice: prije svega ih zanimaju besplatne igre na internetu, ali i informacije koje su im potrebne za školu.

Važni su brendovi
Ni osnovnoškolci nisu škrtice kada je riječ o – taštini. Neko vrijeme su se roditelji borili protiv trenda da i klinci žele samo određenu marku tenisica, ruksaka ili odjeće, ali u međuvremenu i razredi osnovoškolaca sve više nalikuju na modne revije. Naravno, kao i kod odraslih, ta “sportska” oprema nema baš nikakve veze sa sportom. Daleko je više onih oji se zanimaju za virtualne aktivnosti i kompjuterske igrice u svim oblicima. Štoviše, računalo i internet su čak i među curicama konačno dospjeli na popis deset najpopularnijih načina provođenja slobodnog vremena. Doduše kod “klinceza” je to još uvijek na 8. i 10. mjestu, daleko ispod izlazaka s prijateljicama, gledanja televizije, slušanja muzike i čitanja knjiga.

Promjena u pubertetu

Mladi Nijemci naučeni štedjeti za mobitel, ali i za auto
U pubertetu se mnogo toga mijenja: prije svega dolaze troškovi za mobitel jer mnogi roditelji su tu kamenog srca i zastupaju načelo “šalji poruku, ali plaćaj sam”. Ali prema statistikama koje je dao izraditi Deutsche Bank, mladi upravo junački štede kako bi ispunili neke svoje želje. Jer to je doba i kad se ni pred prijateljima više ne mogu pokazati sa starim računalom svojih roditelja, a štedi se već i za vozačku dozvolu, auto ili putovanje.

Autor: Stjepan Škramić
27. kolovoz 2012. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close