Prema posljednjem ispitivanju djeca predstavljaju odličnu potrošačku skupinu. Naime, piše Deutsche Welle, mališani od 6 do 13 godina dobivaju 27,18 eura mjesečno – gotovo deset posto više nego prošle godine.Analiza potrošnje djece koju redovito provodi izdavačka kuća Egmont Ehapa izazvala je burnu polemiku u Njemačkoj. Toliko povećanje mjesečnog džeparca za mališane se jedva može objasniti bilo kakvom inflacijom, a ovdje govorimo samo o džeparcu.
Žvakaće gume i magazini
Ako se tome pribroje i pokloni koje mališani dobivaju, stručnjaci su došli do zaključka kako su “klinci i klinceze” i prije nego što navrše četrnaesti rođendan, itekako ozbiljan gospodarski faktor u ovoj zemlji koji godišnje odlučuju o potrošnji oko 2,87 milijardi eura.Druga strana medalje je da u Njemačkoj čak 8,5 posto djece odrasta u siromaštvu što je i po studiji UNICEF-a ovu zemlju stavilo na žalosno 13. mjesto među 35 zemalja skupine OECD-a. Dakle kad ovdje govorimo o “prosjeku” džeparca, onda to znači da ima mnogo mališana koji imaju već zavidan mjesečni prihod.Kad se postavi pitanje na što djeca troše džeparac, tu je mnogo toga po starom: naravno, nakon slatkiša i kauguma, njih gotovo 90 posto barem dio džeparca će potrošiti i na tiskovine – češće na magazine i stripove nego na knjige. Sve ih je više koji imaju pristup i računalu – u međuvremenu je to četvoro od pet djece s navršenih šest godina, a tri četvrtine mališana koristi i internet. No kad je riječ o trošenju preko svjetske mreže, tu su još uvijek prave škrtice: prije svega ih zanimaju besplatne igre na internetu, ali i informacije koje su im potrebne za školu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu