Znamo li kakva su iskustva putnika u redovnom avio-prometu, teško nam je zamjeriti bogatašima što koriste priliku za veću udobnost. Zrakoplovni prijevoznici naplaćuju pravo bogatstvo za kartu, a povrh toga imaju drskost "odrapiti" putnike s taksama za prtljagu i druge sitne usluge. Slijede obavezan dolazak u zračnu luku dva sata prije polijetanja, naporna sigurnosna provjera i glavna nagrada – ulazak u prekrcani zrakoplov, gdje putnike čekaju skroman objed i dva decilitra osvježavajućeg napitka. Da bi izbjegli strku i neugodnosti, bogati i slavni lete u vlastitim mlažnjacima. S luksuznim interijerima uređenima po vlasnikovim speficikacijama, letjelice kao što su Boeing, Airbus, Embraer ili Gulfstream čine putovanja udobnijima i ugodnijima. Tajkuni su svoje krilate mezimce opremili kožnm sjedalima, elegantnim prostorijama za sastanke, otmjenim spavaćim sobama i garažama za vlasnikove limuzine. Idući puta kad budete letjeli u ekonomskoj klasi, zacijelo ćete se sjetiti ovih letećih ljepotana.
Boeingove leteće palače
Boeing je najpopularnija marka poslovnih zrakoplova za svjetske milijardere. Bogataši od Sjedinjenih Država do Jugoistočne Azije imaju u svojim flotama neke od modela ovog američkog proizvođača. Roman Abramovič, Mark Cuban te zajednički Larry Page i Sergey Brin imaju Boeinge 767, vrijedne između 120 i 170 milijuna dolara. Primjerak u vlasništvu ruskog naftom obogaćenog tajkuna izvana izgleda uobičajeno, ali njegova je unutrašnjost opremljena kestenovinom i ukrašena zlatom. Također, kapacitet koji inače iznosi između 180 i 300 mjesta smanjen je na 33 tako da se u njemu mogu raskomotiti elitni putnici, kao što su igrači Abramovičevog nogometnog kluba, europskog prvaka Chelseaja. Avion je moguće vidjeti na zračnoj luci u Lutonu, oko 65 km sjeverno od Londona, gdje ruski milijarder provodi većinu vremena. Još jedan vlasnik Boeinga 767, Teksašanin Mark Cuban, ugradio je u unutrašnjost posebno prilagođena sjedala da bi se u njih mogli smjestiti najviši i najkrupniji košarkaši njegove NBA momčadi Dallas Mavericksa. I Cuban može opravdati avion tolikih dimenzija potrebama prijevoza momčadi. No, teško je ocijeniti što će tolika letjelica osnivačima Googlea, Larryju Pageu i Sergeyu Brinu.
Idealan za razmetanje
Boeing 747 još je jedan model omiljen među superbogatašima. Boeing 747-450 nije zamišljen kao privatni avion, ali ako ste hongkonški kralj nekretnina Joseph Lau i imate pet milijardi dolara, nabavit ćete baš glomazni Boeing 747-450 za 153 milijuna dolara i koristiti ga za vlastite potrebe. Avion je to koji prima 450 putnika i takav je idealno sredstvo za razmetanje financijske moći ekstremno bogatog pojedinca. Sultan od Bruneja kupio je novi Boeing 747-430 za 100 milijuna dolara i ugradio u njega otmjen interijer s prestižnim dodacima kao što su umivaonici od čistog zlata i kristali Lalique, što ga je koštalo još 120 milijuna dolara. Sultan ima još nekoliko aviona, ali ovaj je zvijezda njegove flote. Donald Trump je prije dvije godine nabavio Boeing 727-23 od suosnivača Microsofta Paula Allena za 100 milijuna dolara. Potom mu je uvećao faktor luksuza tako što ga je obojao, ukrasio ga vrijednim slikama, postavio kristalne svjetiljke i ugradio zlatne kopče na pojasevima. Danas Trumpov zrakoplov prima 23 putnika, a prepoznatljiv je po Trumpovom devet metara dugom 120 centimetara visokom logu napravljenom od 23-karatnih zlatnih listića.Mukesh Ambani, predsjednik indijskog diva Reliance Industryja, sa 22 milijarde dolara jedan je od najbogatijih ljudi na svijetu. S takvim si je praktično neograničenim sredstvima mogao priuštiti "leteći hotel" Boeing Business Jet-2, vrijedan 73 milijuna dolara. Na korisnoj površini od 93 četvorna metra, nalaze se spavaća soba, prostorija za sastanke i direktorski ured. Mukeshov brat Anil Ambani, predsjednik konglomerata Anil Dhirubhai Ambani Groupa, vlasnik je francuskog Dassault – Falcona 7X, kao i proslavljeni režiser Steven Spielberg. Dassaultov reprezentativni poslovni mlažnjak pojavio se na tržištu 2005. i košta 50 milijuna dolara, a sretne putnike prebacuje na udaljenost od 10.500 kilometara.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu