Biste li mogli izdržati 99 dana bez Facebooka?

Autor: Tomislav Hrastovčak , 23. srpanj 2014. u 17:36
Press foto

Povod istraživanja je nedavna vijest kako je Facebook svojedobno izvršio psihološki eksperiment na 700 tisuća svojih korisnika.

Jeste li se ikad zapitali koliko dugo biste mogli izdržati bez Facebooka? Što kažete na – 99 dana? Upravo to je nit vodilja neprofitne inicijative '99 days of freedom' koja poziva dobrovoljce da se odreknu Facebooka na više od tri mjeseca te u svrhu istraživanja otkriju kako je to utjecalo na njih.

Upute su jednostavne: oni koji se odluče na apstinenciju, trebali bi staviti posebnu profilnu sliku koja poručuje da su 'odsutni', a nakon toga kreće odbrojavanje. Sve upute dostupne su na službenoj stranici inicijative. Prema podacima sa stranice dosad se eksperimentu pridružilo preko 27 tisuća ljudi.

Učesnici istraživanja koji su ostavili svoj e-mail bit će također zamoljeni da ispune anonimne upitnike na 33., 66. i 99. dan koji su proveli bez Facebooka. Cilj je zapravo otkriti hoće li suzdržavanje od korištenja najveće društvene mreže imati utjecaja na osjećaj sreće kod korisnika.

Iza inicijative stoji nizozemska kreativna agencija Just, a povod istraživanja je nedavna vijest kako je Facebook svojedobno izvršio psihološki eksperiment na 700 tisuća svojih korisnika, bez njihova znanja.

"Poput većine korisnika Facebooka, mnoge od nas su uznemirila izvješća o tajnom psihološkom eksperimentu", kazao je u priopćenju kreativni direktor agencije Merijn Straathof. "Dok smo o tome interno diskutirali, zamijetili smo jednu zanimljivu tendeciju: Na osobnoj razini, svatko je imao barem jedan 'komplicirani' odnos s Facebookom. Bilo da je riječ o označavanju na neugodnim fotografijama, svađama s drugim korisnicima ili žaljenju zbog izgubljenog vremena, uvijek postoji iznenađujuća razina negativnog sentimenta. Zatim je netko u šali kazao da je pravo pitanje 'kakav je osjećaj kada ne koristiš Facebook'. Svi smo se nasmijali, a zatim shvatili kako je to doista dobro pitanje", opisuje Straathof nastanak cijele ideje. Zaposlenici Justa će također sudjelovati u eksperimentu.

Prema statistikama Facebooka, oko 1,2 milijarde njegovih korisnika provodi u prosjeku 17 minuta dnevno na toj društvenoj mreži. U periodu od tri mjeseca to iznosi oko 28 sati, koji potencijalno mogu biti iskorišteni za neke druge aktivnosti. Jeste li spremni preuzeti izazov?

Komentari (2)
Pogledajte sve

Učesnici se hrvatski kaže sudionici.

Izdrzao sam 10 godina, tako da je 99 dana sitnica.

New Report

Close