Na dobro se lako naviknuti – stara je poslovica, primjenjiva i kada je riječ o automobilima. Središnje daljinsko zaključavanje, električno pokretani prozori ili automatski klima-uređaj standard su čak i u automobilima niže klase. Međutim, ono što još nije uhvatilo korijena u navikama hrvatskih vozača je automatski mjenjač.
Prema podacima JATO Dynamicsa od gotovo 21.000 automobila prodanih u prvih šest mjeseci ove godine njih je svega 886 bilo standardno opremljeno automatskim mjenjačem. Ako tome pridodamo još možda stotinjak ili dvije kupaca koji su automatiku odabrali s popisa dodatne opreme, dolazimo do podatka da svega pet posto kupaca novih automobila koristi blagodati automatike. A prednosti ima mnogo: zaboravimo na vrijeme kada je automatika bila pogodna samo za vozila snažnih motora i velikoga okretnog momenta, odnosno kada se cijena mogla “pokriti” samo u automobilima visoke klase. Današnje automatike vrlo solidno funkcioniraju i u jeftinijim vozilima, više nema onoga neugodnog “trzanja” prilikom izmjena stupnjeva prijenosa iako će rasprava o tome “za automatiku i protiv nje” biti vječna. Evo i našeg priloga toj raspravi: u rubrici “za” prije svega stoji udobnost i jednostavnost uporabe posebice u gradskim gužvama kada stalno pritiskanje spojke dodatno umara ionako rastrojene vozače.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu