‘Uz druženje i putovanja, većini je nedostajala kava u kafiću’

Autor: Poslovni.hr , 27. svibanj 2020. u 10:47

Direktor Francka Ivan Artuković kaže da je kriza donijela i potrošačke navike koje će trajno ostati: ‘Procjenjuje se da će se 10 posto pakirane hrane naručivati online. Naša prodaja u krizi porasla je za 50 posto’.

U tjednu prije samog “lockdowna” vrijednost prehrambene košarice porasla je i za 62 posto, a kupci su se “preselili” na internet. Franck je pojačao prisutnost u online prodajnim kanalima, a nove navike kupovanja online dijelom će ostati zauvijek pa se očekuje da će se oko 10 posto pakirane hrane i dalje kupovati online.

Govori nam to Ivan Artuković, direktor Franck koji se pridružio kampanji “Budite heroji koje Hrvatska treba!” u organizaciji Styria Media Group u kojoj razgovaramo s čelnicima gospodarstva u Hrvatskoj, kakve izazove donosi kriza te je li ovo prilika za ozbiljno preslagivanje naših gospodarskih snaga, pametnija i bolja rješenja te o tome kako sačuvati što više radnih mjesta.

– Izvanredna situacija uzrokovana pandemijom od nas je tražila strateški promišljena rješenja, pragmatičnost i brzu prilagodbu novonastalim okolnostima u čemu smo bili uspješni. Kontinuirano pratimo i analiziramo situaciju u Hrvatskoj i okruženju te prilagođavamo svoje planove, a za održivost poslovanja trenutno je ključna brza i učinkovita reakcija s obzirom da se tržišno okruženje i uvjeti koji utječu i na naše poslovanje mijenjaju iznimno brzo. Na samome početku krize, prioritet nam je bila zaštita zdravlja i sigurnosti naših zaposlenika te osiguravanje kontinuiteta i održivosti poslovanja. Prva razina prilagodbe podrazumijevala je uvođenje preporučenih preventivnih mjera i dodatno jačanje higijenskih standarda i protokola unutar cijele Franck grupe u skladu s preporukama nadležnih službi – od uvođenja rada od kuće, dodatnih mjera zaštite ljudi na terenu, reorganizacije timova i nekih poslovnih procesa, redovite dezinfekcije proizvodnih pogona, uspostave različitih timova u proizvodnji kako zaposlenici ne bi bili u međusobnom kontaktu, osiguranja zaštitne opreme i materijala – govori nam Artuković.

Sve mjere opreza morali su integrirati u svakodnevno poslovanje i osiguramo njihovu punu primjenu.

Naglasak su stavili na otvorenu, dvosmjernu i konstruktivnu komunikaciju sa svojim ljudima, kao i redovito i ažurno informiranje o svemu što menadžment poduzima.foto: Goran Stanlz/PixsellProdaja Franckovih proizvoda porasla je 50 posto online od trenutka zaustavljanja gospodarstva

– Prema podacima Nielsena, u tjednu od 9. do 15. ožujka, dakle uoči „lockdowna“, vrijednosni rast košarice prehrambenih proizvoda bio je čak 62% veći od istoga tjedna godinu ranije. Hrvatski proizvođači ovdje su pokazali spremnost i još jednom potvrdili da mogu brzo i učinkovito odgovoriti na ovakve brze promjene na tržištu, uključujući i Franck. Naši zaposlenici cijelo vrijeme ulažu velike napore u odgovaranju na potrebe hrvatskog tržišta, kao i tržišta regije na kojima smo prisutni, na čemu smo im iznimno zahvalni – kaže Artuković.

Nakon što su uvedena ograničenja, najviše izazova imali su u logistici gdje je ključna bila dobra organizacija i koordinacija s dobavljačima oko nabave i transporta sirovina i ambalaže te otpreme gotove robe.

– Pri tome smo iskoristili puni potencijal najmodernije informatičke tehnologije koju koristimo u svakodnevnom radu. Zahvaljujući tome, nismo imali ozbiljnijih poteškoća koje bi utjecale na zastoje ili pomanjkanje naših proizvoda te smo u svakodnevnom kontaktu sa svim našim dobavljačima, a redovito pratimo i stanje u lukama preko kojih se dovozi sirova kava i sve ide prema planu – kaže naš sugovornik.

Nastavlja da aktivno prate dinamiku promjena koja dovodi do novih potrošačkih navika te se prilagođavaju. Tako su dostupniji na online prodajnim kanalima, a upravo su lansirali i Franck web shop. Neke od tih promjena, kaže, ostat će trajne.

Hrana će se naručivati više online

– Naime, globalne projekcije i očekivanja ukazuju na to kako će online prodaja činiti i do 10% ukupne prodaje pakirane hrane u razdoblju nakon korona krize, i to je dio „novog normalnog“ svijeta koji nas očekuje. Također, uoči otvorenja ugostiteljskih objekata, odradili smo niz pripremnih aktivnosti kako bismo pružili punu podršku našim HoReCa partnerima – uz učinkovit operativni model kojim ćemo im i u ovoj situaciji nastaviti biti pouzdan i lojalan partner – suradnju s našim partnerima u HoReCa kanalu u ovoj situaciji vidimo kroz prizmu solidarnosti te ćemo tako i djelovati na terenu. Zanimljivo je kako je Hrvatima za vrijeme karantene, uz druženja s prijateljima i putovanja, najviše nedostajala upravo kava u kafiću. To je potvrdilo nedavno istraživanje koje smo proveli u suradnji s Hendalom prema kojem je 71% građana navelo kako će pri prvoj posjeti kafiću, naravno uz poštivanje svih mjera opreza, prvo naručiti kavu – kaže Artuković.

foto: Goran Stanzl/PIXSELLJedan od najvećih izazova u proizvodnji bila je logistika, no brodovi sa sirovom kavom ipak su stizali u Hrvatsku te nije bilo većih problema

Pozdravio je napore Hrvatske udruge poslodavaca jer je u kratkom roku okupila poslodavce, pokazala razumijevanje te se aktivno angažirala u prepoznavanju problema s kojima se svi suočavaju.

– U tome smislu sudjelovali smo s predloženim rješenjima i mjerama s ciljem ponovnog pokretanja gospodarskih djelatnosti i što bržeg oporavka tržišta imajući na umu kako je istovremeno važno voditi računa o zdravlju građana i zadržavanju povoljne epidemiološke situacije. Činjenica je da je ova kriza dodatno naglasila važnost i vrijednost domaće proizvodnje i čini se, kao nikada do sada, podigla razinu svijesti potrošača o važnosti kupnje domaćeg, proizvedenog u Hrvatskoj, a samim time i zadovoljavajuće proizvodne samodostatnosti u određenim gospodarskim granama, prije svega prehrambenoj, kao i očuvanja radnih mjesta što su teme koje su zadnje vrijeme dobile na značaju u javnom diskursu. A o ovome treba nastaviti razgovarati i to ne samo u vrijeme krize – rekao je naš sugovornik.

Ali, dodao je i kako treba imati na umu da „proizvedeno u Hrvatskoj“ ne može biti jedini kriterij potrošača pri odabiru proizvoda.

– Inovativnost i kvaliteta presudni su u tome odabiru i to je temelj od kojeg polazimo u Francku, a zahvaljujući takvom pristupu, generacije potrošača odrastale su uz naše proizvode, punih 128 godina od utemeljenja tvornice. Kada govorimo o kvaliteti naših proizvoda, tu apsolutno nema prostora za kompromise, zbog čega ime Franck znači garanciju kvalitete. To povjerenje potrošača gradili smo više od stoljeća i to je vrijednost na kojoj je kompanija izgrađena te predstavlja jednu od okosnica našega poslovanja koje danas spajamo s dinamikom modernog poslovanja i naprednim tehnološkim procesima – rekao je Artuković.

Za njega domaća industrija ima znanje, stručnost i inovativnost, ali i da je na proizvođačima da dodatno osvijeste, informiraju i motiviraju građane kako je kupnja domaćeg doprinos očuvanju domaćeg gospodarstva, radnih mjesta i ostanku mladih, obrazovanih ljudi u Hrvatskoj.

Artuković je govorio i o odnosu oglašavanja u medijima u vrijeme krize: “Upravo je tu posebno važna uloga domaćih medija koji razumiju društveni kontekst, poznaju tržište i navike potrošača i u segmentu oglašavanja mogu ponuditi zanimljiva, aktualna i relevantna rješenja. Naša pozicija na tržištu kao domaćeg proizvođača je kontinuirana i konzistentna komunikacija te kvalitetan sadržaj koji stvaramo i oblikujemo upravo u suradnji s domaćim agencijama i produkcijom i kroz dugogodišnju suradnju s domaćim medijima. Oni tu svoju konkurentnu prednost uvijek iznova pokazuju i dokazuju s predloženim kreativnim rješenjima i načinom komunikacije s kojim nastavljamo i u ovome izazovnom razdoblju prilagođavajući se trenutnoj situaciji i tzv. „novom normalnom“. Općepoznato je kako je važno nastaviti komunicirati u vrijeme krize tako da smo u smislu oglašavanja nastavili s kampanjama kojim promoviramo naš ikonski brend, Jubilarnu kavu, ali i novitete poput upravo lansiranih „ready-to-drink“ proizvoda. Ujedno, prateći dnevno zbivanja i epidemiološku situaciju, iskoristili smo potencijal komunikacijskih platformi naših brendova za pružanje podrške javnozdravstvenoj kampanji #ostanidoma te dodatno, kroz suradnju na ciljanim kampanjama domaćih medija koji su značajno utjecali na odgovorno ponašanje svih nas, a posljedično i dobru epidemiološku situaciju slijedom koje je bilo moguće krenuti s popuštanjem restriktivnih mjera i aktiviranjem gospodarstva”. Za našeg sugovornika ovo je samo potvrda kako su mediji pouzdani partneri i u realizaciji projekata od šireg društvenog značaja i aktiviranju kolektivne svijesti o važnosti pružanja podrške i solidarnosti. “Tome svjedočimo posljednjih mjeseci gdje se poslovna zajednica aktivno angažirala i pokazala svoju društvenu odgovornost. U Francku smo svjesni svoje uloge i odgovornosti prema zajednici, a to posebno dolazi do izražaja u ovakvim izvanrednim situacijama kada je nužno biti prisutan, solidaran i pružiti podršku i pomoć onima koji u ovome trenutku imaju ključnu ulogu u brizi za cijelo društvo. Stoga smo na samome početku krize reagirali s donacijama u Hrvatskoj i zemljama regije za sve one koji su na prvoj liniji obrane, zdravstvenom osoblju, hitnim službama, volonterima kao i socijalno ugroženim obiteljima. S ovim donacijama nastavljamo i dalje”, rekao je Artuković.

Komentirajte prvi

New Report

Close