Sveprisutna digitalizacija, kao i pomanjkanje (kvalitetne) radne snage ubrzali su ono što je započela COVID pandemija – razmišljanje radne snage o radu iz sigurnosti vlastitog doma tada, a danas s neke udaljene prestižne destinacije. Pa čak i u jednoj tradicionalnoj Hrvatskoj vodimo sve više panela oko rada od kuće i rada na daljinu, zakon se prilagođava, a kompanije pod pritiskom mlađe radne snage počinju s adaptacijom starih praksi. I iako, za razliku od razvijenijeg svijeta, ne razmišljamo toliko o radu s neke prestižne destinacije, dobar dio zaposlenika sanja o fleksibilnosti – a na tom putu da san postane realnost smeta im najčešće on ili ona – menadžer. Vrijeme se promijenilo, potrebe su drugačije i pitanje je jesu li i menadžeri adaptirali svoje stavove i uhodane obrasce ponašanja.
Dirigent orkestra
Tradicionalni menadžer je nešto kao dirigent koji pazi da članovi orkestra izvode muziku na očekivani i ujednačen način. Tradicionalni menadžer je u kompaniji pratio da su zadaci ispunjeni na vrijeme služeći se uobičajenim metodama rada poput redovitih sastanaka, ispunjenja planova i stizanja normi. Sve je ovo odrađivao kroz općepoznate funkcije menadžmenta – planiranje, organiziranje, vođenje i kontrolu. I dugo vremena se upravljalo kroz očekivanje prisutnost ljudi na radnom mjestu u određenoj satnici (engl. presence management). Nekadašnji menadžeri više su se fokusirali na održavanje stabilnosti i operativne učinkovitosti nego na inovaciju i prilagodbu promjenama, što je odražavalo potrebu za dosljednošću u strukturama i pravilima organizacija. Dakle, harmoničan tempo – onako kako je to kompozitor zamislio. U vremenima promjena, kada je inovativnost uz prilagodljivost, svetinja za održavanje ili rast kompanija, tradicionalni menadžer je kao analogni sat u digitalnom svijetu – točan je, ali mu nedostaju dodatne funkcionalnosti potrebne za moderni tempo poslovanja.